Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 27 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bij 1 van de dijkjes ben ik afgeslagen,(Koedood), de nieuwbouwwijk Carnisselande in, met o.a. Gaatkensoog.

Dit is niet zomaar een woonwijk aan het water. De metafoor voor Gaatkensoog is een schip. Bij de Portlandse Baan zit de Boeg en achterop het eiland staat de scheepsbrug. De robuuste woningen die centraal op dit eiland liggen vormen het motorblok en de huizen eromheen bestempelen de stedenbouwkundigen als het ruim. Samen met de vuurtorenwoningen en de ‘Parlevinkers’ is Gaatkensoog een eiland geworden met een sterk ‘nautisch karakter’!
( http://home.planet.nl/~noote027/keuze/algemeen.htm)

Foto's 17 april 2006

1

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21. Eén van de vuurtorenwoningen staat te koop bij Ooms voor € 580.000.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

·
Registered
3,386 Posts
Mooie pics. Ik vind Carnisselande er wel heel stoer uitzien eigenlijk. Het blijkt niet uit de foto's maar wat een contrast tussen deze wijk en oud-Barendrecht.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Een kleine toevoeging (meeste foto's gemaakt op 28 maart 2006):

1. Avenue Plaza (o.a. te zien op foto #2 en #3 van Apollyon)

2.

3. Middeldijkerplein (met Avenue Plaza, tramplushalte en winkelcentrum Carnisse Veste)

4. Avenue Carnisse, vlakbij het Middeldijkerplein

5. Woontorens, gezien vanaf de uitkijkheuvel (in de verte op foto #1 van Apollyon)

6. Gaatkensplas met daarachter Carnisselande en in de verte de Europoint-torens en de zendmast Waalhaven

7. De zendmast Waalhaven in de polder

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
^ik denk toch zeker wel 300m...;) Nee, om eerlijk te zijn geen idee, niet bijzonder hoog, maar hoog genoeg om de skyline van Rdam te kunnen zien.

Ik had deze foto al een keer eerder gepost:

·
Captain
3,357 Posts
Als ik deze foto's zie, dan wil ik gewoon dat Carnisselande tot Rotterdams Grondgebied behoort! Als we dan toch gaan VINEXEN, doe het dan goed. Jammergenoeg hoort Carnisselande nog steeds bij Barendrecht. Ondanks dat onze tram d'r rijdt, en de IKEA op de internationale website gewoon onder de noemer IKEA-Rotterdam wordt vermeld.
Eigenlijk vind ik gewoon dat ze heel IJsselmonde tot 'Gemeente Rotterdam' moeten verklaren.

·
Registered
6,039 Posts
Ace said:
..en de IKEA op de internationale website gewoon onder de noemer IKEA-Rotterdam wordt vermeld.
Eigenlijk vind ik gewoon dat ze heel IJsselmonde tot 'Gemeente Rotterdam' moeten verklaren.
Staat gewoon onder de noemer van Barendrecht hoor..

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
airbreaker said:
Mooe brug ook bij foto17 is dat een draaibrug? (als ie kan bewegen in ieder geval?)
Die brug kan niet open of dicht, het brugwachtershuisje en de slagboom zitten er alleen maar voor de sier.
Thnx voor de extra info over omvallende bouwkranen!

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
^ok (weer) bedankt! :) Nee ik wist dat helemaal niet, in 2001 volgde ik dat soort nieuws nog niet echt en was Carnisselande/Portland nog onontdekt gebied voor mij :)

1 - 20 of 27 Posts