Skyscraper City Forum banner
1 - 5 of 5 Posts

·
Registered
5,020 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Het verwaarloosde bedrijventerrein van de carthesiusweg (tussen de carthesiusweg en het amsterdam-rijnkanaal) in utrecht moet binnen een aantal jaar een aantrekkelijke plek worden om te wonen en werken. Vastgoedbedrijf TCN Property Projects uit n-gein wil het terrein aanpakken, onder supervisie van de gemeente utrecht. TCN wil de sociale structuur van het gebied grondig veranderen, mede doordat ze het hoofdkantoor van n-gein in utrecht (carthesiusweg) gaan vestigen. Ze zijn bereid de regie op te pakken om dit gebied te herontwikkelen. 29 mei betrekt TCN het voormalig hoofdkantoor van de Pegus, aan de keulsekade. Bron AD 26 mei.

·
Joeri
1,498 Posts
Dat gebied mag inderdaad wel een 'opknapbeurtje' verdienen. Ik ben alleen benieuwd hoe ze het willen gaan opknappen.

·
Registered
5,020 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Ik persoonlijk denk dat TCN een gouden zet heeft gedaan om dat gebied te gaan herontwikkelen. Het is een groot gebied op een strategies zeer goede plek in utrecht. Het a-damrijnkanaal ontsluit het gebied een kleine km aan een kant, en heeft zeer veel potentie om langs te bouwen. Als je het gebied kent en je laat je fantasie er oplos dan valt er heel veel van te maken. In het verleden waren er al plannen om er een groot stedelijk gebied van te maken (woontorens / grote kantoren). Nu lijkt het erop dat er wederom op eigen iniatief door een vastgoed bedrijf in utrecht er een heel gebied word gaan herontwikkeld. Weer goed nieuws voor de stad lijkt me.

·
Registered
2,820 Posts
Volgens mij wordt er daar al het e.e.a. gebouwd, als je over de Cartesiusweg rijdt, zie je al wat kleinschalige bedrijven (nieuwbouw?)

·
POTTEN
280 Posts
Supercool, we hebben het hier over mijn woongebiedje. Ik woon namelijk antikraak in een kantorenpandje daar, naast de witte spoorwegovergang :D Laat dat afbreken dus nog maar even op zich wachten wat mij betreft.

1 - 5 of 5 Posts