SkyscraperCity banner

Geef een cijfer voor Casa Confetti

1 - 20 of 24 Posts

·
AstroNout
5,095 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Naam: Casa Confetti
Gebruik: Studentenhuisvesting
Hoogte: 50 meter / 15 verdiepingen
Oplevering: 2008
Architect: Marlies Rohmer

Foto's: ikmattie

Foto: the runner

·
Registered
1,694 Posts
het is op zicht een mooi gebouw
maar hij past niet in zijn omgeving weet ook niet waar die wel zou passen
geef hem een 6

·
Gouda's Glorie
7,880 Posts
Ik moet er iedere dag tegen aan kijken. En ik moet zeggen, ik ben blij dat ik vakantie heb want dan hoef ik dat ding niet meer te zien... Een 4. Het is gewoon een vierkant blok met een gekke gevel. En de kleuren zijn niet eens mooi. En dat groene, wie verzint het!?

·
Eindhoven
793 Posts
Dit gebouw verdient een dikke............................4

·
Registered
752 Posts
Spannend ontwerp. Hoogte is echter niet oké, zorgt wel voor meer dense in het gebied.

een 7.5

·
Registered
787 Posts
Ik vind dit de meest bedroevende architectuur die er bestaat, geheel ontmenselijkt. De neurose krijgen de bewoners er gratis bij.
Zelfs een ordinaire varkensstal heeft meer uitnodigende kwaliteiten.

1/10

Typisch voorbeeld van een architect die voor zichzelf ontwerpt en om publicatie in de vakliteratuur.

·
Registered
1,197 Posts
Mooi gebouw verkeerde locatie. Zou een mooi gebouw zijn voor Kopenhagen of Stockholm. ;) Cijfer: 7

·
Registered
3,849 Posts
Ik vind het een leuk gebouw, op de groene onderkant na. De kleuren vind ik ook niet verkeerd, al zou het zonder dat groene wel mooier zijn denk ik. Lekker modern. Een 7.5!

·
Whirlwind
1,254 Posts
Lekker verneukeratieve gevel, maar het brengt inderdaad meer kleur in de omgeving. Zou beter zijn geweest als ze de grijze gevelplaten hadden vervangen door gele ofzo. Verder had hij wel iets hoger gemogen, maar aan de andere kant is het een mooie variatie met de lagere bibliotheek en de hogere Bischoppen en van Unnik. En dat groene onderste vind ik inderdaad ook niet zo mooi. Een 6,5.

·
Registered
712 Posts
^^
Mwâh, de kleurencombinatie vind ik op zich wel redelijk geslaagd. Enkel die groene plint is wel bizar lelijk, onder het motto 'too much'.
Wel mijn complimenten voor het verwerken van de gevelopeningen (kozijnen) in het raster van gevelelementen. Je moet goed zoeken (op de foto's i.i.g.) om de deze te spotten.

·
Registered
1,710 Posts
Weet iemand of de "ondergrond" nog wordt veranderd? Er liggen nu allemaal betonnen platen maar het zit er zo tijdelijk uit.

Ik vind het gebouw niet onaardig (maar ben er niet binnengeweest). Een 7.

1 - 20 of 24 Posts