SkyscraperCity Forum banner

Centroamerica: Mexico!

1651 Views 13 Replies 12 Participants Last post by  im_from_zw038
Van januari tot afgelopen zaterdag heb ik gewoond en gestudeerd in Guatemala. Op de reis hiernaartoe en de vakantie naderhand ben ik onder meer in Mexico geweest. Geweldig land met geweldige mensen, mooie natuur, bizarre culturen en vooral erg leuke steden. Omdat het nog wat werk kost om de foto's van Guatemala zelf te bekijken, te sorteren en te verkleinen hier eerst een voorproefje met een serie van Mexico zelf!

Eerst Mexico-stad. Volgens een taxi-chauffeur wonen er 24 miljoen (!) geregistreerde (!!) mensen. In de stad zelf krijg je niet echt de indruk in de grootste stad ter wereld te zijn aanbeland. Mensen zijn vriendelijk en ik vond het niet hectischer overkomen dan een stad als Parijs of Rome.

1. Onderdoorgang bij het parlement.

2. Toeritenvermaak bij het Zocalo.

3.

4. Torre latinoamericana

5.

6. Zicht op een klein deel van de stad

7.

8.

9.

10. In het Parque overal verkopers.

11.

12.

13.

14. Uitzicht vanuit ons hostel.

15. Nabij Mexico-stad ligt Teotihuacan, een oud piramidecomplex. Eerste stop bij een werkplaats.

16.

17.

18.

19.

20.

21. Tweede stop, de site zelf.

22.

23.

24.

Dan Oaxaca. Na een flinke busreis komen we aan in Oaxaca, een stad ten zuid-oosten van Mexico-stad.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Na een kort verblijf - want we moesten door! - zijn we na een verschikkelijke nachtelijke busrit afgereisd naar San Cristobal de Las Casas. Deze stad was op 1 januari 1994 het epicentrum van de Zapatista-opstand. Nog steeds hebben de Zapatistas, met name hier, een enorme achterban. In vrijwel elke winkel of elk restaurant zie je wel een afbeelding van Subcomandante Marcos hangen. Al met al een mooie en schone koloniale stad een paar uur ten westen van de grens met Guatemala.

31.

32.

33.

34. De kerk, mag toch niet ontbreken.

35.

36.

37.

38.

39.

40.

41.

42.

43.

44. Vrij veelvoorkomende streetscene.

45.

46. Binnen in een textielwerkplaats.

47. Ook hier.

48.

49. Zo vader...

50.

51.

Vanuit San Cristobal was het mogelijk om een tocht te houden over een grote rivier in de buurt. Deze voer ons door een enorme canyon met allerlei prachtige fora en fauna aan de oevers en in het water. Zo slingerden de apen door de bomen, helaas te ver weg en te donker om op de foto te zetten.

52. Río Grande

53.

54. Herdenkingsmonument aan geologen die dit gebied hebben verkend.

55.

56.

57.

En dat was het kleine deel van Mexico dat ik gezien heb. Voor iedereen een aanrader om niet naar Cancun te gaan, maar het land in de gaan en met de mensen te praten. Zo leer je ontzettend veel meer van het land. Volgende keer - in verschillende delen waarschijnlijk - Guatemala en Belize! Reacties natuurlijk welkom. :)
See less See more
57
1 - 14 of 14 Posts
Hele mooie foto's van een prachtig land. Ik ben vorig jaar wel naar Cancun geweest, maar ben er iedere dag op uit getrokken, echt het binnenland in, waar je idd nog de echte Mexicaanse bevolking treft.

Er is een hoop te zien in Mexico, dus ik wil er zeker weten nog eens terug.

Ben ik lekker aan t scrollen en vooral genieten, komt daar plots foto 27 aan...brrrrr... maar ja, zoiets moet uiteraard wel gefotografeerd worden, maar ik schrok wel ff ;)
See less See more
Topserie! Super uitzicht had je vanaf dat hostel (foto 14), je zat een beetje in het oudere gedeelte van de stad neem ik aan?
Leuk hoor, zo'n varkenskop ^
Ben al benieuwd naar je volgende serie, van Belize heb ik amper beelden gezien.
Ja Mexico lijkt me fantastisch! Net als heel Midden-Amerika. Je foto's zijn erg goed!:eek:kay:
Gijs:

Zeer leuke reeks. Je had het over dat Mexico City minder hectisch overkomt dan Parijs of Rome. Het heeft namelijk te maken dat Parijs 1 kern heeft. Mexico City is verdeeld in meerdere dorpen (ieder zijn functie) en/of steden. Waardoor de drukte meer verdeeld wordt.

Groetjes
Prima fotoserie van idd een prachtig land met erg vriendelijke bevolking!
Dit geeft weer een heerlijk vakantiegevoel, interessante steden en plaatsen, erg mooie natuur, inspirende cultuur en ook het weer is vaak naar behoren :D :cool:
Op naar je andere series! :eek:kay:
Favo's: #7 (winkeletalage), 23 (uitzicht piramiden) en 44 (streetscene fietsen) (deze keer 'ns hele anderen dan DvW). Op naar de volgende series!
^ #35 vond ik anders ook wel wat voor jou. ;)

Van #12 en #41 vind ik het mooi om te zien hoe de mensen "bezig" zijn. Je gaat er bij nadenken wat voor leven die mensen hebben, wat voor gezin moeten onderhouden enz...
Fantastische foto's, erg mooi in beeld gebracht :).
Jammer genoeg komt er dit jaar niks van, maar heb een buitenlandse kennis (familie) wonen in San Miguel de Allende, van waaruit je Mexico mooi kunt verkennen.
Mooie en sfeervolle foto's. Ben je in het 'rebellen' gebied ook dit soort bordjes tegen gekomen en is het streven naar autonomie daar goed te merken?
Bedankt. :)
@Bartholomeus: Ja, in Mexico-stad hadden we een hostel op ongeveer 100 meter van het Zocalo, het centrale plein bij de kathedraal.

@ stadiumfuture: Dat wist ik niet, goede verklaring wel inderdaad. :)

@ 909: Nee, niet tegengekomen. Ik had in Mexico niet heel veel tijd om het binnenland in te trekken, ben ook maar een paar dagen in Chiapas geweest. Ik heb wel met mensen gepraat die groot aanhanger zijn van de Zapatistas - niet geheel zonder reden natuurlijk. Vooral in de dorpjes met een grote indigena-populatie zag je de wat minder commerciële en, wellicht, meer oprechte afbeeldingen van Marcos en dergelijke.
See less See more
Hele mooi, proffesionele documentatie. Prachtig vooral het laatste deel vanaf 31 en verder.
1 - 14 of 14 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.