SkyscraperCity banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
2,857 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vervolg van deel 1 !

Nog even een blik achterom richting watertoren:
(20)

Drie van de vijf torentjes:
(21)

Verder richting de enige hoek waar nog gebouwd wordt. Nogmaals Het Paleis:
(22)

De bouw van de Parkvilla's (Architectenbureau Van Sambeek en Van Veen) is inmiddels ook begonnen. De volgende bouwboom aan de rand van de oude binnenstad is inmiddels begonnen bij De Nieuwe Mark. De gele kraan op de achtergrond laat zien hoe dichtbij dat eigenlijk is vanaf hier:
(23)

Carre, Paleis, Parkappartementen:
(24)

Langs de Wintertuin (Duinker, van der Torre) richting Mezz:
(25)

De voorkant van Mezz (Erick van Egeraat) hebben we al vaker gezien, dit is de achterkant:
(26)

Ooit de officiersmess:
(27)

Doorkijkje richting Bredaas Museum:
(28)

Toch nog een stukje voorkant. Voor de design-freaks: de stoelen op het terras zijn de bekende van Phillipe Starck en passen hier volgens mij prima:
(29)

Doorkijkje:
(30)

Onderdoorkijkje onde de Museumappartementen van Pascal Grosveld door:
(31)

Idem, hier kan tzt het Museum uitbreiden:
(32)

Nog een keertje Mezz:
(33)

Vanaf hier loop je weer tegen Het Paleis:
(34)

Doorkijkje richting Theater:
(35)

Terug lopend langs Carre en Parkappartementen:
(36)

Kom je op het grote en golvende plein (West 8) waaronder de parking ligt. Ook van OMA en niet op de foto's, helaas.
(37)

Tot zover !

·
Registered
2,857 Posts
Discussion Starter · #3 ·
bobdebouwer said:
Ziet er allemaal gelikt uit. Wel jammer dat er zo weinig mensen rond lopen, zouden zij het er zo ongezellig vinden of ligt dat aan de tijd van het jaar?
Het was ochtend Bob. En ik heb er een beetje naar gestreefd. Overigens is het in de kern een woongebied. Geen winkels of kroegen hier. Voorzieningen liggen aan de rand (Claudius Prinsenlaan, Keizerstraat), daar is het wel druk.

34,879 Posts
Ik krijg bijna heimwee. :)

en oh ja, het waren je eerste foto's toch? Ze mogen er zijn hoor! Moet je vaker doen zitten mooie composities tussen!

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Leuke serie, en ook ik wist niet van het bestaan van het park. Ziet er allemaal mooi uit, netjes afgewerkt. Er is naar mijn mening veel op de details gelet, als de tuinen, kunst, enz.enz... Mooie wijkje, met grote namen inderdaad!

·
Kejje't hoore dan!?
205 Posts
In deze serie - net zo geslaagd als de eerste, hulde! - valt me vooral de combinatie met de bestaande oude gebouwen op. Erg mooi geïntegreerd in de nieuwe wijk en goed hergebruik van de mooiste gebouwen.

·
Fagus Sylvatica
6,037 Posts
WOW! Mooie serie hoor! Mooie uitsnedes, doorkijkjes, etc. Reed afgelopen weekend door Breda langs het park. De mensen met wie ik was viel de architectuur zelfs op, en dat terwijl ze daar verder helemaal niets mee hebben! Kijk, als zelfs laken er van " genieten" , dan is arhitectuur en stedebouw geslaagd!

1 - 16 of 16 Posts