SkyscraperCity banner
1 - 20 of 122 Posts

·
The one and only Rietveld
512 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Hey guys!

To give colleges about the dutch planning system, I went to the UIC in Chicago, where I will live for a small period of time. Here I'll put some photo's of the city and the surroundings.

Natuurlijk ga ik dat nog wel gewoon in het Nederlands doen :)

1. Ikke op North Beach

2. De heenreis boven Londen

3. idem

4. Het uitzicht vanaf mijn appartement aan de South Halsted Street

5. North Beach

6. Hancock Center vanaf North Beach

7. Trump

·
512 Posts
Discussion Starter · #3 · (Edited)
Chicago Adventures

Nog maar gauw er een post achteraan gooien dan als ik toch bezig ben. Zoals gezegd zit ik nu op de UIC (University of Illinois at Chicago) en zit ik in mijn appartement (1250 South Halsted Street) op 2,5km van de SEARS-tower en op ongeveer 3 a 4 km van het 'echte' centrum.

Hier ook nog maar wat fotootjes:

1. Een jullie welbekende Nederlandse stad

2. idem (vanaf Observatiedek Schiphol)

3. Vanuit het vliegtuig

4. North Beach

5. Scheef

6. Iets kleinere versie van de foto van Hancock Center uit post 1

7. Langs de Chicago River

8. Deze maakte ik tijdens het rennen om niet omver gereden te worden. De foto is namelijk genomen vanaf een kruispunt terwijl het voetgangerslicht al rood was geworden.

9. spreekt wel voor zich

10. De Trump Tower van Chicago staat met zijn voet aan de rivier

·
Moderator
16,916 Posts
Leuke foto's! Ik vlieg 24 juli ook naar Chicago. Helaas alleen voor een wachttijd van 4 uur op O'hare International Airport. Kun je me vertellen of de skyline goed zichtbaar is vanaf dat vliegveld en of er observatie mogelijkheden zijn? > Panoramadek ofzo? Bedankt en een fijn verblijf!

·
Banned
6,813 Posts
Toen ik de naam zag dacht ik dat Jan een fototopic geopend had:D Hoewel ik Jan niet snel zo'n topictitel zie openen.

Bedankt voor de foto's! Erg toffe stad!

·
Captain
3,356 Posts
Ha gaaf man. Op South Halsted zit je vlak bij m'n hostel van destijds (AAE Parthenon). UIC zit daar net onder inderdaad. Veel plezier daaro. Dat zal wel goedkomen. En doe Jan de groeten.

·
512 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Kun je me vertellen of de skyline goed zichtbaar is vanaf dat vliegveld en of er observatie mogelijkheden zijn? > Panoramadek ofzo? Bedankt en een fijn verblijf!
De afstanden zijn hier vrij groot en je zal dus de skyline niet echt goed kunnen zien ben ik bang. Zelf kwam ik aan in een supercell, als 1 van de weinige vliegtuigen die uberhaupt nog mochten landen. Dat was trouwens wel echt gaaf; steeds het hele vliegtuig helemaal op zien lichten door de bliksem enzo en het was net een achtbaan in de Boeing 747-400. Verkijk je er trouwens niet op hoe warm het hier 's zomers is: de gemiddelde maximumtemperatuur is hier hoger dan in Barcelona of Salou en in downtown mag je er altijd haast nog 5 graden bij op tellen als de zon schijnt.

@ Nout:
Ja natuurlijk kunnen jullie nog meer verwachten. Ik zal waarschijnlijk om de dag weer een rits foto's plaatsen. Dingen die ik zeker nog ga doen zijn: Hancock Center op, SEARS tower op en een rondvaart maken over de Chicago River. Met de beklimmingen kijk ik eerst aan wat echt heldere dagen zijn/worden.

Vandaag eerst een wat saaiere dag, want moet zo de deur uit om de hele dag colleges te geven. Natuurlijk zal ik ze ook wat van "onze" "hoogbouw" laten zien. Vanavond 20:00 uur lokale tijd (03:00 uur bij jullie) staat er bijvoorbeeld een college op stapel dat met name gaat over de Wilhelminapier en de Kop van Zuid.

·
Banned
6,813 Posts
Gaaf man!^^

Maar hoe oud ben je dan? Je ziet er nog niet zo oud uit en nu al colleges geven, doe je goed;)

·
Bas
14,382 Posts
Ja, schitterend, zeg! Chicago staat ook op mijn `urgent urban wish list`, zodra ik de kans krijg, ga ik er lekker een keertje heen. Ik was al ondersteboven van mijn vorige uitstapjes naar de USA, gewoon een geweldig land!
Trouwens, op de eerste foto staat dezelfde jongen als op de laatste, terwijl de locaties mijlenver uit elkaar liggen. Is dit toeval of is dat een medereiziger die ook per ongeluk meerdere malen in beeld kwam?

Rietveld, ik wens jou een heel plezierig en nuttig verblijf toe in Chicago, Illinois. Eigenlijk wel de bakermat van de skyscraper zoals wij `m kennen uit het oude plaatjesboek. En die **** blauwe reus **** naast de Marina towers zien wij nu ook eens van de andere kant, mooi gebouw is dat geworden.

·
512 Posts
Discussion Starter · #15 · (Edited)
Nog wat foto's van vandaag:

1. Het appartement van buiten gezien

2. idem, net van een andere kant

3. zicht vanaf de straat richting Lake Michigan (pal voor het appartement) met in de verte zicht op [tsja, dat zoeken we nog uit]

4. De sportvelden direct achter het appartement

5. van iets dichterbij

6. nog iets dichterbij (deze vind ik zelf wel leuk) en zo komt het in werkelijkheid hier ook over op je als je hier staat.

·
Moderator
16,916 Posts
Je hebt wel een mooi plaatsje hoor! Je had het slechter kunnen treffen ;) Ik zie het allemaal wel. Er zit ook nog een kans in dat ik een paar dagen in Chicago ben komend jaar :)

·
512 Posts
Discussion Starter · #18 ·
vervolg Chicago by night

(nu de staande foto's)

11.

12.

13.

14.

15.

16.