Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 21 Posts

·
Needs more Tokyo!
1,164 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Gewoon nog een serietje erbij werpen, heb toch niets beter te doen tijdens mijn pauze. Nog 2 nachtjes en dan mag ik naar Tokyo!:banana:

Anyway, voor nu Chicago. Wij waren er 6 dagen, maar we vonden dit allemaal te lang. Dit omdat Chicago in sterk contrast ligt qua sfeer met NYC: in NYC kun je echt makkelijk 10 dagen zitten zonder dat je je er verveelt, in Chicago moet je jezelf wat meer bezig kunnen houden. Wij hadden aan 4 dagen ook genoeg gehad. Dit betekent echter niet dat je je er niet kunt vermaken: qua hoogbouwgeweld is het echt een ongekende stad. Ze bouwen er op het moment Amerika's hoogste, en er zijn een stuk of 10 bouwputten door de hele stad waar de hijskranen druk bezig zijn 200+ers uit de grond te stampen.

Dit is een hele intressante stad om in de gaten te houden qua hoogbouw; misschien dat het in 2010 een goede combitrip is met NYC... Of toch maar wachten op die Freedom Tower!

Maar goed... Enjoy!

1. De base van het Aon Center

2. Baha'i Temple revisited

3. De stad was voornamelijk roze verlicht, goed te zien aan de toppen van de gebouwen. Iets met kankerbestrijding, meen ik gehoord te hebben.

4. Chicago bouwt!

5. Chinatown. Sears Tower domineert enorm zodra je de stad zelf verlaat: daar waar alle 200+ers snel verdwijnen, blijft deze gigant omnipresent. De Chinatown van Chicago was overigens behoorlijk 'faked', wat Tim al snel opmerkte. Het is eigenlijk gewoon een lange straat waar de Chinezen neergeplopt zijn, Sim-City style.

6. De grote 3: 2 Prudential, John Hancock en Aon Center aka 'Big Stan':

7. Metro richting Howard, vanwaar een lijn verder gaat naar Linden, waar de Baha'i Temple zich bevindt.

8. Snelweg bij nacht:

9. IBM Building & Trump Tower. Trump Tower zal exclusief spire 2x zo hoog worden als het IBM.

10. John Hancock Center, een onbetwiste favoriet:

11. Kade langs de Outer Drive:

12. De Magnificent Mile. Ik liep hier met verbazing te kijken naar alle bloemperkjes die buitengewoon mooi aangelegd zijn. Ik heb hier meer tulpen gezien dan in mijn hele leven in alle Nederlandse steden bijelkaar. Waarom kunnen we dit in Rdam nu niet?

13. Idem dito

14.

15. Groot favoriet van mij: RR Donnelly building

16. Weer lekker river cruisen, zeker een aanrader als je er zelf ooit nog heen gaat:

17. Soaring Sears:

18. Je zou maar elke ochtend met dit uitzicht de deur uit stappen:

19. Railnetwerk hier is zo oud dat ze nog handmatig schakelaars over moeten halen, althans, zo had ik gezien op een docu:

20. Dit soort steegjes zie je overal in de stad. Heel leuk, want in NYC heb je ze amper:

21. Trumped. Deze toren is zo geplaatst dat hij op veel plekken in het zicht is. Dit wordt een beetje het Metlife Building van Chicago.

22. Dit is een brug waar je zowel lopend, met de auto, de trein en de metro overheen kunt.

23. The Bean. Geweldig ding.

24. Spitsuur op Wacker Drive.

25. Einde!

Not!
Nog een panotje:

·
Banned
6,813 Posts
Geweldige foto's weer!!:eek:

11 vind ik echt een supertopper! Prachtig gewoon! Of komt het door die vrouw?

17 is ook heel mooi, wat een density!

En die Magnificient Mile, ja, Hollanders kan het bijna niet! Tulpen en fietsen. Schandalig dat er niet zoiets in Rotterdam is inderdaad:)

·
Needs more Tokyo!
1,164 Posts
Discussion Starter · #3 ·
En die Magnificient Mile, ja, Hollanders kan het bijna niet! Tulpen en fietsen. Schandalig dat er niet zoiets in Rotterdam is inderdaad:)
Als je foto 14 aan de gemiddelde Japanner laat zien zegt ie dat ie in Adam is gemaakt!

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Geweldige foto's weer! :pepper: En ja, als je tijd over hebt ga je toch lekker rustig aan doen, rondslenteren kan zo te zien prima in deze stad.

PS: Heb ik die persoon op #16 nou ook al in NYC gespot? Wat een toeval. :D

·
Registered
3,857 Posts
Hele vette reeks. Prachtige gebouwen, mooie skyline.

Op foto 18 zie je een bruine laag tot een bepaalde hoogte, smog neem ik aan. Best apart dat dat zo laag blijft hangen. Op de panorama kun je dat ook zien. :lol:

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Het was vandaag superstil op m'n werk, dus een deel van de tijd heb ik kunnen doden door je Chicagoserie op sadocles.nl te bekijken. Mooie (en bekende ;)) foto's!

3. De stad was voornamelijk roze verlicht, goed te zien aan de toppen van de gebouwen. Iets met kankerbestrijding, meen ik gehoord te hebben.
Dat was in het kader van Pink Ribbon (borstkanker), paar jaar geleden was bijv. ook de Erasmusbrug om die reden roze.

·
fastshooter
1,118 Posts
Mooie serie weer! :applause:
Favo's: #4, #5, #18 en #20 (en #11 natuurlijk).

Ik vind deze serie eigenlijk mooier dan die van NYC, maar de pano vind ik minder.

Die dame in #16 kwam me ook bekend voor...
(wie zou nu de knappere zus hebben, Tim of DvW?)

Wat foto #21 aangaat: deze Trump Tower wordt toch heel wat mooier dan het Metlife Building. :eek:hno:

34,936 Posts
Ja mooie serie, ga nog ff op je site kijken voor de rest van de pics terwijl je zelf al onder de wol ligt, klaar voor vertrek naar Tokyo!

PS.

Mijn zus is overigens al jaren bezet en heeft een hekel aan hoogbouwfans, zeker na deze reis. ;)

·
Banned
6,813 Posts
Mijn zus is overigens al jaren bezet en heeft een hekel aan hoogbouwfans, zeker na deze reis. ;)
Whahaha, tja voor een niet hoogbouwfan moet het toch wel even wennen zijn zo'n reis denk ik;) Ik weet niet of jullie ook altijd om de minuut stoppen om ergens een foto van te nemen (soms zelfs meer). Als je daar dan bij loopt kan ik mij voorstellen dat je soms behoorlijk moe wordt:p

·
I am sterdam
4,762 Posts
Prachtige serie. In NY vielen mij ook de tulpen (en in het algemeen de vrouwen) al op in vergeleken met NL. :)

34,936 Posts
^^

Mee eens. Ik dacht dat het aan mijn vakantiegevoel lag, maar nu ik terug ben zie ik pas dat het aantal mooie vrouwen hier echt tegenvalt! En met hier bedoel ik niet alleen Rdam, ben ook al in Breda geweest. :) Ik denk dat mensen daar toch wat meer met hun voorkomen bezig zijn dan hier en dat merk je. Hier loopt 90% van de mensen in smakeloze hobbezakken rond. ;)

1 - 20 of 21 Posts