SkyscraperCity banner
1 - 18 of 18 Posts

·
Banned
6,813 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Even niet de standaard plaatjes van China, die zien we genoeg de revue passeren. Ik ben helaas grosso modo al mijn foto's van de stad Hangzhou zelf kwijt geraakt, vraag me niet hoe, dus jullie zullen het met de groene omgeving van de stad moeten doen. Het zijn helaas maar 21 foto's, maar ik hoop dat mensen er toch van kunnen genieten.

Deze zomer was ik onder andere in China voor enkele verplichtingen, maar bovenal voor vakantie en ontdekking. Ik had deze stad van te voren onderzocht en de stad was naar mijn mening toch wel een bezoek waard. Hieronder enkele feiten:

- 6 miljoen inwoners
- Zijde hoofdstad van China
- Een van de groenste en rijkste steden van China.
- Veel tempels in de buurt
- Het beroemde West Lake
- Ligt ongeveer 200 km ten zuiden van Shanghai. Rechtstreekse HSL verbinding.
- Temperaturen in de zomer lopen op tot 40 graden met nagenoeg 100% vochtigheid. Bijna niet uit te houden, houd daar rekening mee.
- In het oosten van China wordt het vroeg licht en vroeg donker, omdat heel China 1 tijdzone is. Houd hier rekening mee.

Let's start.

1. Op een relaxe manier reizen is toch wel een voordeel.

2. Een van de waddeneilanden.

3. Geinig interieur design in het hotel, ik vond het wel wat hebben. Aardige mensen, regelen alles voor je, alleen het Engels van die mensen...Erg lastig!

4. Op bezoek bij een van de beroemde tempelcomplexen langs het West Lake.

5. Ga je wat verder de bergen in dan ben je ineens de enige op verlaten trappen. De meeste mensen haken met deze temperatuur na een paar 100 meter toch wel af. Beetje Indiana Jones achtige taferelen.

6. En dan kom je af en toe dit soort uitgehakte buddha's tegen.

7. Bij de tempels zelf.

8. Bij een tempel op de top van een berg, met uitzicht op West Lake en een deel van de skyline van Hangzhou. De skyline is ongeveer 50 keer de skyline van Rotterdam, met ook maar enkele uitschieters boven de 150 meter.

9. Veel foto's zijn een beetje vaag, dit komt door de 100% luchtvochtigheid. Als de zon af en toe doorbrak was het ook gelijk snikheet, zoals hier.

10. Rondje langs het meer wandelen. Voor veel mensen daar een dagje uit. De meeste Chinezen lopen met paraplu om niet bruin te worden. Is een teken van armoede daar. Het meer is ook bekend om zijn lotusbloemen.

11. Sommige oevers zijn helemaal begroeid.

12. Mooie bloemen!

13. Er hangt een erg relaxe sfeer rondom het meer. Dit komt door de beplanting, het water en natuurlijk de hitte. Ik waande me af en toe 80 jaar terug in de tijd.

14. Sierlijke boten die in het water hangen met op de achtergrond de typisch Chineze boten die vandaag de dag gebruikt worden om toeristen mee over het meer te vervoeren.

15. Rondom het meer, en in het meer op landtongen die met bruggen met het vasteland verbonden zijn, staan veel monumentale villa's die van rijke families zijn geweest. Sommige zijn nu musea, andere misschien nog steeds wel familie eigendom. Geen verkeerde plek om te wonen!

16. Lekker een buitje hangen bij het water met de 40 graden.

17. De promenade langs het water wordt veel gebruikt om te wandelen of te fietsen. De bomen bieden gelukkig schaduw, al helpt het weinig.

18. Dat de stad zich profileert als groenste stad van China, zie je ook goed terug in het straatbeeld, wat erg verzorgd over komt, met overal bomen en beplanting langs de wegen.

19. Een of andere community, met de typische terreinknecht/concierge.

20. Rondom een sportstadion.

21. 's Avonds om 11 uur nog even een hutong in gedoken, om enkele foto's te schieten van het marktleven wat tot een uur of 1 door gaat in de nacht. Dit is helaas de enige (mindere) foto die niet verloren is gegaan...

Ondanks dat de serie totaal niet compleet was, hoop ik jullie toch een beetje een beeld gegeven te hebben van de omgeving van deze groene stad.

Enjoy!

Doc

·
Registered
5,949 Posts
Wel jammer dat je niet meer foto's van de Skyline en de gebouwen zelf hebt,
maar toch 'thanx for sharing'.
Lijkt me een te gekke trip die je gemaakt hebt overigens!

·
Registered
1,259 Posts
Erg mooie foto's! Zonde dat je foto's bent kwijtgeraakt! Misschien met een software programma terug te halen?

·
Banned
6,813 Posts
Discussion Starter · #4 · (Edited)
Het probleem is denk ik dat ik ze toen de tijd van mijn camera heb verwijderd om ruimte vrij te maken, in de veronderstelling dat ze op mijn pc stonden :(

Desalnietemin, skyline foto's van andere steden komen er nog genoeg hoor!

·
Moderator
16,914 Posts
Leuke foto's Derek! Hoeveel was je kwijt voor de vlucht? :)

·
Moderator
15,248 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Heerlijke serie. Zonde zeg dat je je foto's kwijt bent. Als je weer nieuwe foto's op die kaart heb gemaakt kan je ze niet meer terughalen, dat kan alleen als je ze gewist heb en er verder geen foto's op heb gemaakt.

Ik ben zelf in guangzhou geweest, maar dat lijkt er op sommige foto's te zien wel een beetje op.

Heerlijk is dat he, firstclass reizen, wat een verschil maakt dat he. Verre vliegtuigreizen breken me normaal zo vreselijk op, maar met firstclass zou ik zo heel de wereld rond kunnen.

·
德明
5,413 Posts
Gaaf hoor!

Was dit een dagtochtje vanuit Shanghai? Heb tijdens mijn stay in Shanghai getwijfeld tussen een dagtrip naar Hangzhou of Suzhou. Ben voor de laatste gegaan en heb daar geen spijt van, maar Hangzhou ziet er toch zeker niet minder aantrekkelijk uit, daar zou ik nog graag een keertje heen gaan. Maag gôh, wat was het warm toen wij daar waren! Jij moet er rond dezelfde tijd hebben gezeten, van welke datum zijn deze foto's?

·
Banned
6,813 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Heerlijke serie. Zonde zeg dat je je foto's kwijt bent. Als je weer nieuwe foto's op die kaart heb gemaakt kan je ze niet meer terughalen, dat kan alleen als je ze gewist heb en er verder geen foto's op heb gemaakt.

Ik ben zelf in guangzhou geweest, maar dat lijkt er op sommige foto's te zien wel een beetje op.

Heerlijk is dat he, firstclass reizen, wat een verschil maakt dat he. Verre vliegtuigreizen breken me normaal zo vreselijk op, maar met firstclass zou ik zo heel de wereld rond kunnen.
Thanks Appolyon! Hoe gaat het verder met je? :)

Tijd niet gezien hier!

Bedankt voor de informatieve tip. Ja het op lange afstanden economy class reizen is vreselijk, dan ben je echt gebroken. Ik trek dat echt niet.

Overigens voor continentale vluchten reis ik bijna altijd economy class, omdat de business class vaak dezelfde stoelen hebben en je alleen een maaltijdje krijgt. Kun je beter wanneer je bij de gate aankomt en de informatiebalie open gaat een stoel bij de nooduitgang claimen, want 9 van de 10 keer is daar nog wel een stoel vrij. Zomaar een tip hoor, voor de reizigers hier. Dan veranderen ze gewoon je stoelnummer op je boarding card en heb je dus heerlijk veel beenruimte.

Gr,

Doc

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Ja gaat goed hoor, zn gangetje. En ben hier af en toe nog wel te vinden hoor om de mooie foto's te bekijken. Met jou ook alles goed?

Nee ik trek het ook niet meer die verre reizen in economy class waardoor ik het reizen een beetje liet gaan. Maar de terugweg uit Amerika werden we gratis geupgrade naar firstclass en toen ging er een wereld van verschil voor me open, wat was dat heerlijk zeg. Dikke grote hoofdkussens en stoelen die bijna in slaapstand konden, waardoor ik heel de reis heb liggen slapen en pas wakker werd toen we er waren.

En nu wil ik niet meer anders. Laatste reis naar Dominicaanse Republiek was dan ook geweldig en ik kwam volledig uitgerust aan. Ook het eten was veel beter dan in economy en het smaakte zelfs goed, terwijl ik het normaal nauwelijks weg krijg. We zaten ook helemaal voorin in de eerste stoelen waardoor je beenruimte nog groter was.

Economy reizen lukt me alleen als ik 3 of 4 stoelen voor me alleen heb, maar ja, dat is nooit van te voren bekend hoe vol of leeg het vliegtuig zit.

·
Banned
6,813 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Ja joh, met mij ook alles goed hoor :)

Het gaat allemaal zijn gangetje he. Pokert Wim ook nog?

·
visit the world
8,131 Posts
Dit is trouwens ook een leuke serie van een niet alledaagse chinese bestemming. Ziet er daar niet verkeerd uit! Is volgens mij wel typisch een stad net als Suzhou die bezocht wordt "als dagexcursie" vanuit Shanghai.

Laat die rest die je nog wel hebt ook maar eens snel zien!! :)

1 - 18 of 18 Posts