Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 43 Posts

·
Registered
1,557 Posts
Discussion Starter · #1 ·
bron AD.

City Racing tien jaar in Rotterdam
ROTTERDAM - Het succesvolle evenement Bavaria City Racing blijft de komende tien jaar in Rotterdam.

De organisatie is dat overeen gekomen met burgemeester Ivo Opstelten. Afgelopen jaar dreigde Eindhoven het race-evenement nog weg te kopen. Komende dinsdag worden de details over de deal met Rotterdam naar buiten gebracht.

Directeur Robert Heilbron van Rotterdam Racing is zeer opgetogen over het akkoord van Opstelten. Nu de publiekstrekker is verzekerd van een jaarlijkse plek op de Rotterdamse evenementenkalender, wordt het voor Heilbron makkelijker om sponsorcontracten binnen te slepen. Bovendien kan het programma verder worden geprofessionaliseerd.

,,Voor Rotterdam is dit ook goed. Ondanks het vreselijke weer trokken we afgelopen jaar toch 400.000 bezoekers. De mensen stonden tien rijen dik langs de Coolsingel. Met mooi weer denken we dit jaar op het dubbele uit te komen komen,’’ aldus Heilbron. ,,En dit evenement biedt Rotterdam veel exposure over de grens. We waren afgelopen jaar te zien bij Discovery Channel in Amerika en negen minuten lang op CCTV in China.’’

Dit jaar vindt de derde editie van de race met Formule 1 wagens dwars door de stad plaats op 19 augustus. De parcours ziet er hetzelfde uit als het afgelopen jaar. In september wordt bekeken of de racewagens volgend jaar ook dezelfde route kunnen rijden. Waarschijnlijk niet omdat een nieuw aan te leggen park aan de voet van de Willemsbrug het onmogelijk maakt om er nog tribunes neer te zetten. Heilbron verwacht geen problemen: ,,In het verleden zijn we er met wat creativiteit al uitgekomen om een route te vinden. Dat zal nu ook wel weer lukken.’’

·
Registered
896 Posts
Toch mooi meegenomen. Niet helemaal mijn 'type' event maar wel goed en leuk in de stad. Dat het nu eindelijk vast ligt na al het gesteggel is wel fijn, voor zowel de stad als voor de organisatie van BCR. Wist alleen niet dat het zo'n amount aan publiciteit in het buitenland opleverde :nuts:

·
* H I G H *
1,538 Posts
Kan iemand mij uitleggen wat hier nou leuk aan is?
Ik vind zelf de Formule 1 echt leuk, maar dan wel als wedstrijd. Wat is er nu precies leuk om die wagens rondjes te zien rijden zonder dat het een wedstrijd is? Het geluid zal best mooi zijn, maar dat heb je na 10 minuten wel gehoord. Ik snap het echt niet, misschien dat iemand het mij kan uitleggen...

·
tunelion
3,116 Posts
nou omdat het niet alleen formule 1 is, maar auto's van ongeveer de laatste 50 jaar. is gewoon leuk om te zien. ik zou zeggen kom een keer kijken voordat je oordeelt, maar als je geen auto liefhebber bent zou ik thuisblijven, maar dat lijkt me logisch.

·
Administrator
30,147 Posts
Ik heb het twee keer gezien en twee keer vond ik het lastig om er echt iets van mee te krijgen, wat vooral komt omdat alle beste plekken afgeschermd zijn en de vangrails hoog uitvallen. Op de meeste stukken zie je af en toe iemand voorbij rijden, waar je dan volgens mij een echte raceliefhebber voor moet zijn om dat leuk te vinden. Het heeft meer weg van een groot sponsorfeest dan een publieksfestival. Echt mooie foto's maken is er niet bij. Kan me niet voorstellen dat het over tien jaar nog een groot succes is.

·
tunelion
3,116 Posts
zou ook veel liever red bull air race hebben hoor, maar goed. is dat nu dan definitief van tafel aangezien deze race nu 10 jaar mag blijven??

·
Registered
142 Posts
mooi dat Rotterdam dit evenement voor 10 jaar doorzet,
@ jan.
ik dacht dat ze binnen die tien jaar een echte gp stratencircuit van Rotterdam willen maken, zoals ook het geval is in Las Vegas, ook daar rijden ze demo's

dit zal wel mooi zijn...
Dutch GP live from the streets of ROTTERDAM CITY..

·
* H I G H *
1,538 Posts
nou omdat het niet alleen formule 1 is, maar auto's van ongeveer de laatste 50 jaar. is gewoon leuk om te zien. ik zou zeggen kom een keer kijken voordat je oordeelt, maar als je geen auto liefhebber bent zou ik thuisblijven, maar dat lijkt me logisch.
Ik ben een autoliefhebber, net zoals ik van een mooie Formule 1 wedstrijd hou. Maar dit evenement lijkt me gewoon niet geschikt om van al dat moois veel mee te krijgen. Ik heb het idee dat je daar tussen een paar 100.000 man staat zonder veel te zien (zoals Jan ook al opmerkt) en vooral veel geluid hoort. En ondertussen iedereen maar tegen elkaar zeggen hoe "machtig mooi" het allemaal wel niet is (zonder dat ze iets gezien hebben). Zal aan mij liggen hoor, maar er lijkt mij gewoon niet veel aan.

·
* H I G H *
1,538 Posts
...
ik dacht dat ze binnen die tien jaar een echte gp stratencircuit van Rotterdam willen maken, zoals ook het geval is in Las Vegas, ook daar rijden ze demo's

dit zal wel mooi zijn...
Dutch GP live from the streets of ROTTERDAM CITY..
Kijk, dat zou nou echt mooi zijn. Maar ik denk niet dat er nog zo'n stratencircuit bijkomt.

·
tunelion
3,116 Posts
daarom moet je ook in een huis zitten langs het circuit. bij een vriend van mij hadden we 2 jaar geleden al een 'monaco' borrel op zn balkon. erg leuk is dat hoor. maar idd als je niets kan zien is dat niet zo fijn haha.

·
First Lady HHF
994 Posts
Jeetje nog een thread waarvan ik de nieuwswaarde niet zie. Krijgen we nu voor ieder bedrijf/stichting/evenement die de komende 5 jaar, 10 jaar, 25 jaar, in Rotterdam gaat zitten een jubileum- of felicitatiethread?

·
tunelion
3,116 Posts
als er honderduizenden mensen op af komen, mag zoetermeer zelfs als uitzondering een evenement posten ;)

nee maar serieus, als je t goed leest zie je dat het niet zomaar een bedrijf/stichting/evenement is.

·
First Lady HHF
994 Posts
In mijn ogen is dit wel zomaar een evenement. Ik zie in ieder geval het bijzondere er niet aan.

·
tunelion
3,116 Posts
nou honderdduizenden bezoekers...ik denk dat elk groot evenement wat op landelijk nieuws komt niet zomaar iets is...ja bijv deze dus.

·
a.k.a. Sequentia
21,700 Posts
Ik ben het er wel mee eens dat een hoop van de recente threads beter in de 'Urban verzamelthread' kunnen bij Urbanetics.

·
Extra Ordinary = History
608 Posts
i.d.d. krijg nu een beetje de kriebels van dit soort threads, Beeldschermen, race autotjes, draaimolens..gelijk verplaatsen naar het café.

·
Registered
142 Posts
wat maken die mensen die er niets in zien zich druk...
als jij vind dat deze threat geen nieuwswaarde heeft dan sla je hem toch gewoon over.
sommige mensen zien de nieuwswaarde er wel in..

1 - 20 of 43 Posts