SkyscraperCity banner

1 - 20 of 121 Posts

·
....
8,916 Posts
Discussion Starter #1

CIUDAD DEL ESTE is a master-planned self-contained community which encompasses single-family estates, high-rise condominium towers, a business district, an international hotel and a shopping and entertainment center.

The development rises on a 34-hectare property, and will be the single largest urban development in Costa Rica. Its contemporary and futuristic design will make it a landmark of Costa Rica’s architecture.

The project comprises over 650 residential units, between single-family homes and condominiums. About 50,000 sqm of office space will be available; a 100-room hotel and a shopping center, comprising exclusive shops and fine dining.
Amenities

Residents will enjoy amenities such as a country club with swimming pools, a sun deck, a pool-side bar, BBQ hut, fitness center, squash courts and a special events room.

There will be a bicycle and jogging trail throughout the project, parks and green areas. Additionally, residents will benefit from 24-hour security, ample parking area and Wi-Fi connections.
Nestled within the natural beauty of a Costa Rican coffee plantation, with a lush tropical vegetation, CIUDAD DEL ESTE has a prime location on the East side of the greater metropolitan area of San José, right on the Inter-American Highway and just 5 miles from downtown.

The development rises on a 34-hectare property, and will be the single largest urban development in Costa Rica.
Its contemporary and futuristic design will make it a landmark of Costa Rica’s architecture.

·
....
8,916 Posts
Discussion Starter #2
este proyecto me encanta, es enorme, es como avenida escazú, el este y el oeste pronto competiran por mas inversión

·
TICO 100%
11,868 Posts
:eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2::eek2:EL ESTE le hace la competencia a Escazú!! pero este proyecto se ve ultramoderno!!!

Super soda!! Me encantó!

QUE SORPRESA EDUAR!!

·
....
8,916 Posts
Discussion Starter #4
con gusto Ran, este proyecto es del grupo Z, así como jaco bay , z jaco tower y oficentro los yoses

·
EIC.FING.UCR
1,426 Posts
si y yo se donde lo van a hacer jaja... justamente al frente del hipermas...
me gusta mucho, lastima que no se vea una torrecita por ahi altilla, pero igual agrada, cuando comienzen movimientos de tierra traigo avances

·
Premium Member
20,403 Posts
El lote se ve grande hacia atrás, pero con poco frente de calle, deberían comprar un lote adyacente con acceso a calle, porq sino el trafico en esa salida sera caótico.

Muy buen proyecto para SJO!

·
Banned
99 Posts
Muy tuanis se ve el proyecto y los diseños excelentes. Espero que así como éste, surjan más proyectos al este de la capital, imagínense que tuanis un recorrido desde Tres Ríos-Curridabat hasta Escazú-Santa Ana ... simplemente de lujo. :)

·
....
8,916 Posts
Discussion Starter #13
creo que el boom que empezo a los lados de la capital pronto llegaran al centro, solo veamos la sabana, el boom de escazu se extendio hatas llegar ahi

S

·
Guest
0 Posts
EXCELENTE ESTE PROYECTO EDU!!! Gracias por mostrarnoslo!! Que buneo que el Este de la capital no se quede atras!

·
Brujo Nato
9,849 Posts
Que maneras!

Se ve bien futurista. Solo faltan los carros sin ruedas jejeje.

Siempre me pregunto si esta arquitectura va a traspasar la prueba del tiempo como lo hizo la gotica, etc o ira a ser como lo que se construyo despues de la segunda guerra mundial. en lo personal me encanta y creo que los colores tienen mucho que ver.

Ojala pronto podamos ver mas renderings.

·
Registered
89 Posts
El lote se ve grande hacia atrás, pero con poco frente de calle, deberían comprar un lote adyacente con acceso a calle, porq sino el trafico en esa salida sera caótico.

Muy buen proyecto para SJO!
^^^^

Creo que este proyecto serà en Cartago, Tres Rios y no en San José

·
Soy el Señor de la Sandía
1,939 Posts
Muy bueno el proyecto

1 - 20 of 121 Posts