Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 118 Posts

·
Registered
12,167 Posts
Discussion Starter · #1 ·
He posat el post a la zona de Frankies, però crec que seria bo que hi fos aqui també, a casa nostra. Dedicat a Hagbard,
a Alex "el segregacionista" i a Jeros alias "no mos fareu barcelonins-Terrassa zona 2" ;)

Vamos a emprender el recorrido por la zona frankie del barrio de La Florida, en L'Hospitalet, los Blocs Florida. Creo que todavia
son visibles las flechas y el yugo del instituto de la vivienda en sus portales. Según tengo entendido, el barrio era una zona de
campo en los años 50, hasta que se construyeron los entonces llamados Bloques Onesimo Redondo, que más tarde fueron
engullidos por la gran masa de edificios que ahora los rodean.

Asi mismo están partidos por una avenida bastante ancha (mi ex-calle) que
los divide en dos sectores (en rojo).

Annex:
"es van començar amb la cessió dels terrenys per part de l'Ajuntament a l'Obra Sindical del Hogar el 1950 i es van acabar de construir
el 1958. Van ser els primers blocs de pisos concentrats que van sorgir a L'Hospitalet. El seu estat de deteriorament fou l'origen,
a començament de 1970, de l'Associació de Veïns de la Florida."

Un grafitero ha jodido la fachada, el bastardo...

podemos ver la cercania de la parada de metro <Florida>

Se puede ver que algunos tienen una zona ajardinada que, curiosamente, cada vecino decora a su "gusto".

paseando entre edificios...se nota que es la hora de comer

en un contexto local...

...y otro más global...

·
Catalucía - Andalunya
1,772 Posts
Tela, tela, tela!!!

En primer lloc, gràcies per la part que em toca de la dedicatòria. ;)
En segon lloc, que bonica és L'Hospitalet!!! I ole, con ole! Agregació a la ciutat cosmopolita de BCN del barri de "Loh Bloqueh de La Florida"!!! veure qui vol :D

El millor de tot, les fotos i l'explicació.

Danzig, tenim pendent currant-nos un de Mollet i Terrassa :)

PD: A la última foto, surt l'edifici dels meus papis!! :D weeeee!!

·
Registered
3,931 Posts
jeros said:
PD: A la última foto, surt l'edifici dels meus papis!! :D weeeee!!
Tu també ets de La Florida? :?

@Danzig: Molt bones fotos. És com un petit poblet dins de l'Hospitalet. (rodolí :colgate: ).
I semblen ben fets, oi? Vull dir que no tenen probles estructurals... perquè darrerament portem una ratxa... :sleepy:

a10! :runaway:

·
Catalucía - Andalunya
1,772 Posts
no no, però apart de la Florida surt part de Santa Eulàlia, el meu barri, bueno, ara el dels meus pares :)

·
Moderator
28,486 Posts
@Danzig. :master:

El barri és recorda una mica a la Mariola de Lleida (on ahir va reventar un bloc pisos per una fuita de gas), clar que aquells no tenen metro ni res. :D

·
Tiki-taka member
1,243 Posts
En un concurs de Frankie-blocs em sembla que guanyarien tots els que tenim a Bellvitge, no creieu?
:rock:

:tongue2: :tongue2: :tongue2:

·
Caloret faller
6,487 Posts
Jo prefereixo els de Can Serra. Dóna un aspecte de Manhattan... xD

·
Registered
12,167 Posts
Discussion Starter · #9 ·
alexbn said:
Jo prefereixo els de Can Serra. Dóna un aspecte de Manhattan... xD
Can Serra rulez!

es mi "segundo barrio", fui al instituto Torras i Bages y muchos de mis amigos son de la zona Can Serra-Can Vi (la mayoria)

·
Registered
12,167 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Commies hospitalencs II: Can Serra

Aquest barri va néixer entre el 1964 i el 1972. Es caracteritza pels seus edificis de 14 plantes de color blanc; encara que en té d'altres "estils"

Extensió: 0,32 km2
Població: 11.628 (1999)

situació a la ciutat (verd fosc)

Imatge del casalot conegut com a Can Serra. Va desaparèixer víctima del creixement urbanístic.

Avui dia (busqueu l'home fent un piti)

des de davant de la Casa de Reconciliació, lloc molt important pel barri

des de la plaça de La Carpa

Aquest no m'hi entrava en una sola foto, abans era la seu de Ràdio L'Hospitalet (te una gran antena al sostre) no sé si encara hi són

un dels blocs més alts, a la cota més baixa del barri

Entrada al barri des de la zona del metro i pujada que feia cada dia per anar a l'institut :bash:

vistes de la zona "no-blanca" del barri, que quedaria a l'esquerra de la foto, des de la part més alta de La Florida

pujada que hi ha per arribar a la zona més alta de La Florida, pujada que feia cada dia per tornar de l'institut :bash:

un altra dia, més ;)

·
Caloret faller
6,487 Posts
Danzig said:
abans era la seu de Ràdio L'Hospitalet (te una gran antena al sostre) no sé si encara hi són
Ja no hi són. Ara són a Pl. Francesc Macià, 25-29, junt amb Canal Inf'HO i la redacció del Diari de L'H. El que no sé és si l'antena és operativa (crec que no).

·
¡Viva el metro!
DavoR
38,388 Posts
^^Quin canvi!!^^
:eek2:

·
Estela Reynolds
7,141 Posts
Home, no és tan lleig. La Verneda o La Pau són barris més lletjos, aquests encara els veig macos i tot...

·
CAP
1,962 Posts
La verdad es que no conozco muy bien este barrio, aunque si la delegacion de hacienda... Por lo menos en la declaracion me han retornado 1300 euritos!!!

·
Registered
12,167 Posts
Discussion Starter · #19 ·
alexbn said:
Pos no has visto tú unas fotos que tengo de los años 20. Hospi estaba vacío!!!
yo tengo más, he estado escaneando libros antiguos, cuando tenga muchas pondré un hilo bien majo, con su comparativa actual

:runaway:

·
Caloret faller
6,487 Posts
capuser said:
La verdad es que no conozco muy bien este barrio, aunque si la delegacion de hacienda...
¿En Can Serra? Será en la Florida, perdona... :D

1 - 20 of 118 Posts