Havana, de boeiende hoofdstad van Cuba. De stad die waarschijnlijk bij elke reiziger wel ergens in de lijst van must-see te vinden is.
Met de ontspanning van de verhoudingen tussen Cuba en de USA kwam Havana ook als cruisehaven in beeld en aangezien kinderen nagenoeg gratis meevaren met MSC konden we de reis naar Havana maken. In de zomer van 2017 maakten we met de MSC Opera een cruise vanuit Havana naar havens in Mexico, Belize, Jamaica, Honduras en de Kaaimaneilanden. De cruise begon en eindigde in Havana en omdat het eigenlijk twee losse 7 daagse cruises achter elkaar waren werd ook halverwege deze cruise Havana bezocht.
De foto's zijn gemaakt met de Sony A7M2 en de Samsung S7 Edge
14-07-2017
1. De vlucht naar Havana gaat met Aeroflot via Moskou. Honderden euro's per persoon goedkoper dan rechtstreeks, maar wel midden in de nacht overstappen in Moskou
2017-07-14 Schiphol - Vlucht naar Moskou by Topaas, on Flickr
12. Ons bootje en hotel voor de komende 2 weken ligt al bij de cruiseterminal, maar we mogen pas aan het einde van de dag aan boord
2017-07-15 Havana - MSC Opera - 1 by Topaas, on Flickr
23. Plaza Vieja, dit gedeelte van Havana is helemaal opgeknapt, de bekende plaatjes van wat minder goed onderhouden straten komen later in deze serie
2017-07-15 Havana - Plaza Vieja - 1 by Topaas, on Flickr
Eindelijk eens een locatie die ik ook bezocht heb .
Havanna, wat een fantastisch heerlijke stad. Het sfeertje daar in combinatie met het afbrokkelend koloniale decor, dansende, muziek makende Cubanen... ik vond het er werkelijk fantastisch. Zo balen dat ik toen nog niet zo in de fotografie zat. Van alle steden waar ik ooit ben geweest, vind ik Havana misschien nog wel de meest fotogenieke.
Je leuk al die CDR afdelingen die voor een fluistercultuur zorgen en meisjes en vrouwen die achter je aanlopen en die voor een biertje en een bord met kip met je de koffer induiken.
Je leuk al die CDR afdelingen die voor een fluistercultuur zorgen en meisjes en vrouwen die achter je aanlopen en die voor een biertje en een bord met kip met je de koffer induiken.
179. En weer terug bij de MSC Opera. We gaan nu verder richting Belize, later komen we weer terug naar Havana.
2017-07-16 Havana - MSC Opera - 3 by Topaas, on Flickr
245. Voor het paleis een tank die door Castro is gebruikt tijdens de gevechten rond de invasie in de Varkensbaai
2017-07-23 Havana - 6 by Topaas, on Flickr
This is an older thread, you may not receive a response, and could
be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
SkyscraperCity Forum
A forum community dedicated to skyscrapers, towers, highrises, construction, and city planning enthusiasts. Come join the discussion about structures, styles, reviews, scale, transportation, skylines, architecture, and more!