Skyscraper City Forum banner
1 - 10 of 10 Posts

·
Captain
3,358 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Afgelopen week een Citytrip naar Düsseldorf gemaakt. Eind vorig jaar moest er een nieuwe auto komen en m’n laminaat was hoognodig toe aan vervanging, dus geen verre vliegvakanties voorlopig voor El Capitano. Maar niet getreurd, want dicht bij huis is er voor ons hoogbouwliefhebbers ook genoeg satisfaction te vinden. Alleen al voor de Rheinturm was ik van plan om naar Düsseldorf te gaan. Dat Der Altstadt ook nog eens één van de gezelligste is, welke ik ooit heb meegemaakt was alleen maar een prettige bijkomstigheid. En dat alles binnen een straal van 2 km van mijn hotel. Met 20 succesvolle 4-Daagses op mijn palmares, ga ik dan geen geld uitgeven voor het OV. Genoeg geluld. Tijd voor pictures.
Hier was het in eerste instantie allemaal om te doen. 240,5m schoon a/d haak.

De Rheinbrücke Flehe is met z’n 145m incl. mast dus hoger dan onze
Erasmusbrug. Zónder blijft er nog maar 134m van over.

De rest van het uitzicht liegt er ook niet om.

De Medienhafen. Wie kent ‘m niet?!?

Het was al na 8’en, maar nog steeds behoorlijk benauwd. En dan is het
natuurlijk altijd handig om een strand in de buurt te hebben.

Terug op de begane grond. Een rondje Medienhafen bij zonsondergang;

Tóch nog ff achterom kijken.

Supertrio:

Hyatt Regency Hotel

Deze kennen we natuurlijk allemaal.

We lopen weer terug richting Der Altstadt

De volgende dag; Een rondje Altstadt-Oberkasseler Rheinbrücke-Oberkassel-
Rheinkniebrücke. De eerste brug meet nog altijd zo’n 124,8m. Al zou je dat niet zo snel zeggen, als je ‘m zo ziet.

De historische bebouwing van Oberkasseler staat in mooi contrast met de metropool aan de overkant.

Ze waren jammergenoeg net de kermis van de afgelopen maand aan het afbreken.

En we lopen weer terug via de Rheinkniebrücke.

Met 114,1m ook geen kleine jongen.

Toch nog ff de Parlamentsufer van dichtbij bekijken.

Ik zeg; 10x vergroten en in Rotterdam als 3e Stadsbrug gebruiken!

Het was niet zo’n beetje warm ook.

Tot zover Düsseldorf. Op m’n G.S.M. staan nog meer foto’s. Wellicht zal ik die te zijner tijd ook posten.

·
MP
10,695 Posts
Leuke, onderhoudende serie met weidse platen van een stad die de liefhebber van moderne architectuur het nodige te bieden heeft. En dan is er ook nog het Altbier, heb je je daar nog aan gelaafd?

In je serie heb je het over Der Altstadt, maar dat is de tweede en derde naamval van die Altstadt. Je zegt dus wel ich bin in der Altstadt en in Richtung der Altstadt, maar als het onderwerp of lijdend voorwerp is gebruik je die - om de verwarring compleet te maken gebruik je ook die als je "in" als richting gebruikt (ich gehe in die Altstadt) ;)

·
Captain
3,358 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Naamvallen waren nooit mijn sterkste kant tijdens de 2 jaar Duits, welke ik genoten heb. Daarom hebbik het ook laten vallen destijds. Wat Altstadt betreft hebbik dus maar gegokt :wallbash:

·
Registered
35,102 Posts
Leuke platen Ace. Düsseldorf is n.m.m. ook wel een in Nederland wat onderschatte stad. Deze serie bewijst dat maar weer eens. :)

·
Registered
12,564 Posts
Ik heb maar weinig mensen zo enthousiast geweten over Düsseldorf. Er is wel wat te zien maar een onderschatte stad zou ik het ook niet noemen. Er is wat moderne architectuur te zien. Maar dat is nu ook zo spectaculair niet. Hetzelfde geldt voor de toren. Die kom je in iedere Duitse stad tegen. Het leukst vind ik nog de bruggen.

·
Registered
6,070 Posts
Leuke serie.
Favo's zijn foto 1 en 11.
Jammer dat je geen foto's hebt van de het centrum zelf. (o.a. Altstadt). Of staan die op je GSM?
Ik heb trouwens wel wat met Dusseldorf. Leuke, aangename stad en maar twee en half uur rijden.
Ze hebben er ook in de lente- en zomermaanden leuke feesten (Kiesgrube!) aan de overkant van de stad. In Neuss. :)

·
Captain
3,358 Posts
Discussion Starter · #8 ·
^^Van de Altstadt zelf weinig foto's. Behalve deze 3 dan, waarvan de laatste 2 toch wel een enigzins chauvinistisch tintje hebben. Volgende keer wellicht. Het lijkt me dan heel leuk om met een HHF-delegatie te gaan.

·
Bas
14,754 Posts
Het gebeurt niet vaak dat ik series 3x bekijk, en dat was met deze serie over Düsseldorf het geval. Erg mooi gedaan, Ace, en post nog gerust wat left-overs, eigenlijk moet ik de stad ook maar weer eens bezoeken. Ik ben er vaak geweest in verband met beursbezoek, maar voor mijn soort beurzen met treintjes is Düsseldorf al lang niet meer geschikt.

Düsseldorf is altijd +1, Doro Pesch en Löwensenf doen mij regelmatig herinneren aan deze prachtige stad. Het ligt helemaal niet ver van Nederland, ik doe het in een dagtrip. Valt mij ook in deze reportage weer op, hoe snel alles verandert en met hoogwaardige architectuur wordt ingevuld, geld schijnt daar nooit een probleem te zijn, de hoofdstad moet immers pronken met zijn gebouwen, parken en mensen! Fijne serie, fijne gezellige stad!

En er is in Düsseldorf een voorname straat naar Rotterdam genoemd. Een hele eer!

1 - 10 of 10 Posts