SkyscraperCity banner
1 - 20 of 20 Posts

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Een min of meer vergeten clustertje bevindt zich aan de oevers van de Seine vlakbij de Eifeltoren. Pure jaren 60-70 architectuur in zijn soms lelijkste vorm... soms weer erg leuk (Novotel). Het gebied wordt gerenoveerd, alleen hoe en wat kan het info-centurm mij niet helemaal duidelijk maken... zelf maar op onderzoek uit dus... en zie hier het resultaat (sorry voor de soms niet zulke goede kwaliteit, alleen Irfanview verkleint nu eenmaal niet zo fijntjes)

1. En we komen aan bij de oevers van de Seine

2. Dan mogen we deze "schoonheid" aanschouwen, volgens mij een van de nieuwste...

3. Dat is toch maar niks... maar dit is helemaal 3 keer niks...

4. Dan liever deze rakker: Jaren 70 pur sang

5. Van de zijkant

6. Ja en dan dit... :(

7. De Dexia Toren

8. En de 2 leukste torens van het gezelschap

9. Novotel wilde er ook alleen op...

10. Dan zijn maat ook...

11. Toch wel lekker vol

12. Doet een heel klein beetje aan het Erasmus denken...

13. Maar toch liever deze....

14. Leuke opvulling

15. Toch een aardig stel bij elkaar

16. Om te huilen...

17. Dan liever deze rakker

18. Nog eenmaal dan

19. En dag dag...

En voor de lol... 3 keer de metro... zoals ik hem graag zie!
20. De onderkant

21. En de bovenkant... van de ene kant

22. En van de andere kant...

·
Your advertisement here?
6,812 Posts
Jij bent lekker op dreef zie ik, leuke serie, ik denk dat de meeste Nederlandse steden stinkjaloers zijn om één van die torens binnen de gemeentegrenzen te krijgen. Niet allemaal natuurlijk, want dan krijg je inderdaad dit soort afzichterlijke gebieden.

·
Rick Bakker
5,321 Posts
Leuke serie weer! wist echt niet dat er nog zoveel hoogbouw buiten la defence was:eek:mg: die toren van foto 10 is best leuk

·
Lord of the Lampposts
1,549 Posts
Dit hoogbouwclustertje kon ik al. DIe kan je goed zien als je op de Eiffeltoren staat. Er staan best wel wat leuke torentjes tussen. Die "jaren 70 pur sang" en die met die kubissen en Novotel vind mooi maar ook staan er wat doodsaaie dingen tussen. Die Dexiatoren vind ik ook niet zo veel aan. Jaren 80 archtictuur en daar ben ik nooit zo kapot van.
Jammer dat bij het verkleinen van de foto's de pictures wat onduidelijk zijn geworden.

·
Gosee? Gosee!
277 Posts
Ben daar op nieuwjaarsdag wezen bowlen. Toen ik daar rond liep voelde ik me heel erg klein. Piep piep....

·
Registered
2,200 Posts
Was het niet een idee van Le Corbusier, dat hele arrondissement slopen? Ze zijn flink bezig geweest, wel van die typische Corbusier torens, met smalle voet.

·
-
3,628 Posts
Op deze plek stond toch eerder een grote Citroën fabriek en al die torens waren onderdeel van van 'stedelijke vernieuwing'?

·
fastshooter
1,118 Posts
Ik vind die Dexia-toren en toren op foto 10 (en 13) wel meevallen. De #10-toren doet me wat aan het Lippo Center in HongKong denken.

Foto #1 en #8 vind ik heel mooi (afgezien van de kwaliteit dan).

·
Zitterd veur ummer
2,094 Posts
Voorzover ik me kan herrinneren is dit de eerste keer dat de Front de Seine hier op het forum voorbij komt. Na L-D toch wel de heftigste skyline van Parijs. Algemene indruk is niet al te best, veel saaie, grijze, soms ronduit lelijke gebouwen, maar er zitten ook wel leuke exemplaren tussen. Sowieso is het wel dichtbevolkt.

·
Jazzadelic chill
1,718 Posts
Prachtige serie kan niet anders zeggen.
Onze paris insider geeft een rondleiding paris. :cheers:

·
kejje nagaan!
5,050 Posts
Aha, die wijk van de andere Parijs thread van supercees zag ik dus voor deze aan...Deze kende ik wel. Die toren van #10 viel me toen ook het meeste op. Mooie serie van een fascinerende wijk!

En hoewel de hoogbouw het voornaamste onderwerp is vind ik die van metrostation Bir-Hakeim ook erg mooi. Waarom noemen ze dat station niet gewoon 'Tour Eiffel', het is immers HET station voor HET symbool van Parijs.

Ligne 6 is, ondanks het rubber-banden-systeem dat ik toch minder vind dan het traditionele 'steel wheels', mijn favoriete metrolijn van Parijs, vanwege het feit dat grote stukken op zulke karakteristieke stalen viaducten liggen.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Ik heb dat altijd een leuk clustertje gevonden daar langs de Seine.

Alleen wat doe je met je foto's? Ze zijn allemaal gescaled zonder resampling. Jammer, want het gaat ten koste van je toch wel leuke foto's...

·
Registered
4,206 Posts
Ik vind dit wel een leuk clustertje hoor. Alleen jammer dat je foto's zo gepixeleerd zijn.
Parijs heeft echt heel veel hoogbouw, heel veel grauwe flats van meer dan 15 verdiepingen, rijd maar eens de boulevard pheripherique, de tweede ring van Parijs en de Franciliene(de derde ring) uit. Je ziet heel parijs dan!

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Soufian said:
Ik vind dit wel een leuk clustertje hoor. Alleen jammer dat je foto's zo gepixeleerd zijn.
Parijs heeft echt heel veel hoogbouw, heel veel grauwe flats van meer dan 15 verdiepingen, rijd maar eens de boulevard pheripherique, de tweede ring van Parijs en de Franciliene(de derde ring) uit. Je ziet heel parijs dan!
Als de Peripherique de tweede ring is, wat is dan de eerste ring?

De twee stukken A86 zou je als ring kunnen beschouwen maar is dat dan niet de tweede en Periph. de eerste?

Ik vind over de Peripherique rijden het meest geweldige stukje Europa om te rijden. Ik moet altijd wel mezelf ertoe zetten niet te veel naar links en rechts te kijken ipv naar de weg. Zelfs filerijden vind ik dan wel 'ns OK! Londen is ook groots, maar vind Parijs toch altijd net een stukkie indrukwekkender om te zien.

·
Registered
6,117 Posts
carfentanyl said:
Als de Peripherique de tweede ring is, wat is dan de eerste ring?

De twee stukken A86 zou je als ring kunnen beschouwen maar is dat dan niet de tweede en Periph. de eerste?

Ik vind over de Peripherique rijden het meest geweldige stukje Europa om te rijden. Ik moet altijd wel mezelf ertoe zetten niet te veel naar links en rechts te kijken ipv naar de weg. Zelfs filerijden vind ik dan wel 'ns OK! Londen is ook groots, maar vind Parijs toch altijd net een stukkie indrukwekkender om te zien.
Hij bedoelt Peripherique dan 2de ring, dan Francilienne. De A86 is nu al één stuk. Er mist alleen nog een eind tussen Versaille en Nanterre en dan is hij gesloten. De Francilienne is wel ver van klaar.
Ik heb het zelfde probleem bij het rijden op de peripherique. Het ergste is dat ik dan foto's probeer te trekken vanachter het stuur! Inderdaad, leve de file's!

1 - 20 of 20 Posts