SkyscraperCity banner
1 - 20 of 24 Posts

·
non stop...
2,656 Posts
ligt het aan mij of is het gewoon een onduidelijke kut-site? Ik houd niet van zoekpuzzels, wil gewoon duidelijk kunnen zien wat-wanneer&waarom. Soms haat ik architecten...

tóch bedankt voor de link Emmer.

·
Moderator
47,184 Posts

·
Registered
4,298 Posts
is de architectenmarkt in Babylon -waar je met een échte architect mag praten!- alleen opengesteld voor leden van de BNA?
En weten de subsidieverstrekkers dat wel?

PS in Nederland mag je je alleen architect noemen als je bent toegelaten door de SBA -stichting bureau architectenregister. heeft met BNA helemaal niets te maken.

·
Registered
4,298 Posts
ik heb met Carel Weeber ooit in de hal van Bouwkunde gewed dat we nooit lid zouden worden -ten tijde dat Mecanoo en Rem ok geen lid zouden worden en dat Carel voorzitter werd van de BNA.
Later weddenschap vernieuwd met Jan Brouwer en Kees vd Hoeven toen die voorzitter werden.
Collegaas die wel lid zijn zijn allemaal ontevreden over de BNA -niet over het vak.

·
what else!
1,796 Posts

·
Registered
34,679 Posts
Dank Emmer voor je zeer uitgebreide reportage! :) Er zitten vele mooie platen tussen. die penthouses in New Babylon, met die grote balkons, lijken mijn echt geweldig te zijn. ;)

·
Registered
7,621 Posts
Mooie serie, ik ben er gisteren ook geweest. Jammer dat de City Tower niet doorging, hopelijk komt er nog een kans.

De organisatie was wat rommelig, zo had de begeleider geen sleutel van de Park Tower. Gelukkig was een bewoner zo vriendelijk om de deur open te maken. Het penthouse vond ik wat indeling betreft niet ideaal. Twee enorme woonkamers, en dan maar een heel kleine tweede slaapkamer (zie de plattegrond). De drukke raam-indeling maakt de inrichting ook een uitdaging. In de woonkamer komen alle raamvormen terug, goed te zien op foto #7.

·
non stop...
2,656 Posts
Mooie serie, ik ben er gisteren ook geweest. Jammer dat de City Tower niet doorging, hopelijk komt er nog een kans.

De organisatie was wat rommelig, zo had de begeleider geen sleutel van de Park Tower. Gelukkig was een bewoner zo vriendelijk om de deur open te maken. Het penthouse vond ik wat indeling betreft niet ideaal. Twee enorme woonkamers, en dan maar een heel kleine tweede slaapkamer (zie de plattegrond). De drukke raam-indeling maakt de inrichting ook een uitdaging. In de woonkamer komen alle raamvormen terug, goed te zien op foto #7.
wat mij enorm verbaasd is dat het toilet direct opent in de living i.p.v. een halletje ernaast. Zeer vervelend wanneer je gast flink heeft zitten kleien en, nadat deze de deur opent, de hele verdieping stinkt naar uitwerpsel vermengd met toiletverfrisser. Lekker ook tijdens het eten, zo vlak naast de eettafel...

·
Registered
869 Posts
Mooie serie Emmerrrrr......:banana:

Indrukwekkend :nuts:............als je in een van de lagere torens woont ,al die hoogbouw om je heen.....:banana:

24-seven
....lekker he kleien, ik noem het altijd ''boetseren''.....:lol:

·
Registered
2,013 Posts
Het weer, de beide torens, de uitzichten: het was allemaal net iets beter dan ik me had voorgesteld! :) Favo's: #9, 11 (zon op de netkous), 16, 20, 26 (geeft een leuke vreemde blik op dit deel van de stad), 29, 34 en 38. De portretten op foto 13 en 39 zijn ook zeer geslaagd.

New Babylon

17. De Hoftoren met de kleine Zurichtoren
Grappig dat dit standpunt nu vanuit iemands woonkamer te bezichtigen is en niet alleen maar op een tekening uit 1730:

De Kroon

28. Het serene atrium aan de voet van de Kroon. Op de renderingen zijn de penantjes grijs geschilderd, terwijl ze in het echt wit zijn gemaakt. Eigenlijk is het ook wel wat beter zo. Opvallend is de enorme leegstad, er zit nog geen enkel bedrijf in dit deel. Is dit deel nog niet officieel opgeleverd? Of is er geen markt?
Dat viel zeker op, maar het lijkt erger dan het is:
APM Terminals has signed a lease agreement for a new world headquarters at the De Kroon office building in The Hague. The company will lease 3,500 m² office space for an initial duration of ten years, with occupancy set for Q4 2012.

APM Terminals chose the site based on its city center location, providing employees, clients and business partners easy access to The Hague’s business district, hotel accommodations, restaurants and cultural activities. Equally important, was the ideal proximity to Central Station and frequent, direct, express train service to Amsterdam Schiphol airport.

APM Terminals CFO Christian Moller Laursen commented “As a fast-growing, global port operator we wanted to select the best office space, location and work environment for our employees to define our global brand and business ambitions.”

APM Terminals, which became a separate business unit of the Copenhagen-based A.P. Moller-Maersk Group in 2001, is one of the largest port and terminal operating companies in the world with interests in 62 port facilities and a presence in 38 countries on five continents, along with over 150 Inland Services operations in 46 countries.

To give further context to APM Terminals business position in The Netherlands, based on its annual revenue of $4.7 billion in 2011, APM Terminals would rank 19th among the AEX Index companies currently listed on Amsterdam’s Euronext stock exchange. In The Netherlands, APM Terminals has over 100 employees working in The Hague headquarters; 700 employees in APM Terminals Rotterdam Maasvlakte I container terminal; and building the world’s newest, safest, most modern container terminal in Maasvlakte II, scheduled to open in 2014. The company’s Europe regional office is also located in Rotterdam.

Since 2004, APM Terminals world headquarters has been located in The Hague at Anna van Sakensenlaan 71.

·
what else!
1,796 Posts
D3N HAAG said:
Mooie serie Emmerrrrr......:banana:

Indrukwekkend :nuts:............als je in een van de lagere torens woont ,al die hoogbouw om je heen.....:banana:

24-seven
....lekker he kleien, ik noem het altijd ''boetseren''.....:lol:

Laatst hoorde ik iemand zeggen: "Ik ga even Nelson verdrinken"

1 - 20 of 24 Posts