SkyscraperCity banner
1 - 20 of 23 Posts

·
Registered
2,880 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hier heb ik een paar foto's genomen van het prachtige eiland schiermonnikoog! Het is het kleinste bewoonde eiland van de Nederlandse waddeneilanden ( bij mijn weten ), maar ongetwijfeld wisten jullie dat al :)
Helaas ben ik vergeten om de water en vuurtoren op de foto te nemen :bash:
Volgens mij een behoorlijk toeristische fotokiekjes, maar dat boeit niet:D

Heb er een paar genomen.

1- Schiermonnikoog 'downtown'

2- Strand aan de Noordzeekant

3- Idem

4- Vanaf een bunker midden op het eiland, weet de naam zo een twee niet meer

5- Idempje

6- Nog een idempje!

7- De prachtige waddenzee bij vloed, met wat rotganzen erop volgens mij

8- Nog eens de waddenzee, maar dan met wat zand ervoor:D

9- De dijk aan de Waddenzee kant

10- Een klein haventje aan weer diezelfde Waddenzee kant

11- idyllisch plaatje van het dorpje

12- Idem

13- Idem

14- (Voormalig) schooltje

15- Burgemeesterswoning of iets in die sfeer

Nou, dat was hem weer!! :cheers: Ik ben klaar voor kritiek!

·
Registered
3,851 Posts
...

Ik kan geen kritiek geven, sorry :) geweldig leuk om zo ook eens foto's van Schiermonnikoog te zien ;) ik woon er vrij dichtbij, maar kom er bijna nooit. Ben er 2 keer geweest. 1 keer met schoolreisje maar dat was wel 4 jaar geleden ofzo. :) ik herken het dorpje nog. Best wel gezellig daarzo

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
De Waddeneilanden zijn een van de weinige stukken Nederland die ik nog nooit bezocht heb, al is het wel erg mooi. Elk eiland, stuk voor stuk.

·
Registered
114 Posts
Lekkere foto's die je in de zomerstemming brengen.
Het probleem met mij is dat ik die eilanden nooit uit elkaar kan houden (behalve vlieland dan). Nu ik die foto's zie weet ik weer wat er allemaal op Skiermuontseach te vinden is.

De Wassermann bunkers heten ze.

·
Administrator
30,101 Posts
Mooie foto's. De Wadden vormen inderdaad een erg mooi stukje Nederland, ik kom er altijd met veel plezier, zoals ik eigenlijk altijd wel liever in de kuststreek van een land kom, dan in verder het land in.

·
hemelschraper
2,022 Posts
Ik ben denk ik al zo'n 15 keer op Schier geweest. Het is echt een schitterend eiland met het breedste strand van Europa. Vanaf die bunker heb je een fantastisch uitzicht over de wijde omgeving. Mooie foto's! Ik denk dat ik binnenkort ook weer even een dagje naartoe ga.

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
^^^ Grappig, ik heb juist minder met kusten. Geef mij maar bergen, of eindeloze vlaktes..

Maar de Wadden mogen er ook zeker wel zijn. Leuke pics.

·
Registered
3,851 Posts
...

@qzzq; Breedste strand? Bedoel je dan van zee, tot de duinen? Dat wist ik niet. Inderdaad een groot strand. We moesten lang lopen om bij de zee te komen

·
Registered
2,880 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Het is inderdaad een erg breed strand. Om vanaf de duinen tot aan de zee te komen, moest je schat ik toch wel 10 minuutjes lopen. Heb dat helaas niet geklokt;)

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Inderdaad een bizar breed strand. Ook bijzonder is trouwens de Vliehors op Vlieland. Een enorme zandvlakte waar de NAVO oefeningen houdt. Net Irak!

·
hemelschraper
2,022 Posts
SimsPlanet2 said:
@qzzq; Breedste strand? Bedoel je dan van zee, tot de duinen? Dat wist ik niet. Inderdaad een groot strand. We moesten lang lopen om bij de zee te komen
De VVV op Schier claimt dat het het breedste strand van Europa is, maar hoe betrouwbaar dat is, weet ik niet. Breed is ie in ieder geval wel.

·
Bas
14,396 Posts
Geweldig mooi eiland, brede zandstranden, afwisselende duin-en bosgebieden en er woont haast niemand. Schiermonnikoog is op fietsafstand van hier en als het in de zomer een mooie dag is, gaan we gewoon weer een keer erheen. Vorig jaar ook geweest, ik herken alle plaatjes.

Ehh, bestaat de Toxbar nog? Vorig jaar is `ie aan mijn oogjes ontglipt! Ik weet het eigenlijk niet meer.....

·
hemelschraper
2,022 Posts
^^ De Toxbar bestaat zeker nog!

·
Bas
14,396 Posts
Dan is de Toxbar zo onderhand ook 50 jaar oud of zo. Het etablissement is dacht ik, genoemd naar een redder op zee, ene Mees Toxopeus Een groot man geweest op Schier. Bedankt voor de info.

·
Registered
3,851 Posts
...

Ik kan me niet echt voorstellen dat jullie nog nooit op 1 van de Wadden eilanden zijn geweest. Miljoenen mensen bezoeken ze jaarlijks

·
Your advertisement here?
6,815 Posts
Dat zijn volgens mij elk jaar dezelfden. Ik ben er wel één keer geweest, maar dat is inderdaad ook al een tijdje terug. Mooie toeristenkiekjes, want zoals je ziet zijn er maar weinig mensen die het kennen.

1 - 20 of 23 Posts