SkyscraperCity Forum banner

De andere kant van Luik

2114 Views 9 Replies 10 Participants Last post by  snot
Luik staat gekend als een stad met veel lelijke hoogbouw uit de jaren '60 en '70 maar de stad heeft heel wat meer te bieden. Deze foto's, gepost in het Belgische forum bewijzen dat : http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=192744
1 - 10 of 10 Posts
hmja, ik hou wel van zo'n lekker rommelige stad als luik. niet om er te zijn, maar foto's van zoiets vind ik altijd fraai. toch vind ik alles in luik wat naargeestigs hebben. alle huizen hebben een beetje een zwarte tint. er is zo weinig kleur te vinden. maar toch een geweldige stad om foto's van te maken. het zijn ook mooie foto's!
Wow, heel mooie foto's!! :eek:kay:
Twee jaar geleden ben ik er ook geweest, in Luik bedoel ik ;)
Luik doet heel Frans aan. Heel indrukwekkend vond ik die enorm steile straat, Van Bueren of zo heette ze.
Luik heeft zeker zijn charmes, maar het ligt soms wel onder een flinke laag roet... Een aantal mooie panden zien er echt behoorlijk vervallen uit, en een paar heldere glazen wolkenkrabbers zouden het goed doen als tegenhangers van de grijze jaren 70 bouwwerken. Ik zie al heel wat openbaar groen, maar nog wat extra zou niet verkeerd zijn. Heeft Luik eigenlijk een mooi park in de stad?
Luik heeft een Hoogbouw Robin Hood gehad. Na een roof heeft de dader biljetten van de 30e verdieping naar buiten gegooid :)
eusebius said:
Luik heeft een Hoogbouw Robin Hood gehad. Na een roof heeft de dader biljetten van de 30e verdieping naar buiten gegooid :)
Symbolisch omdat nu juist van zo'n commieblok te gooien :D
Niks mis met Luik voor een belgische stad,Brussel,Antwerpen,Gent heb je nog,de rest zouden ze zelfs in NL geen stad durven noemen.Groene heuvels eromheen en maas er doorheen kan je moeilijk lelijk noemen.Ik begrijp die afkeer voor Liege niet zo.
Vroeger was het smerig,tegenwoordig hebben ze zelfs in Belgie waterzuivering.
En VEEL lelijke hoogbouw bestaat niet,hoe meer lelijk hoe mooier.
Luik is prima. Ik kom er regelmatig. Het is wel smerig op sommige plekken, slecht onderhouden, maar als buitenstaander kijk je daar wat romantischer naar dan wanneer je er zou wonen, denk ik.
Lana said:
Niks mis met Luik voor een belgische stad,Brussel,Antwerpen,Gent heb je nog,de rest zouden ze zelfs in NL geen stad durven noemen.
:| :blahblah:
Lana said:
Groene heuvels eromheen en maas er doorheen kan je moeilijk lelijk noemen.Ik begrijp die afkeer voor Liege niet zo.
Soms ben je dus toch eerlijk.
Lana said:
tegenwoordig hebben ze zelfs in Belgie waterzuivering.
:cheers: Tegenwoordig gebruiken we zelf al WC papier!
1 - 10 of 10 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.