SkyscraperCity Forum banner

De ardennen en Brussel

1620 Views 5 Replies 5 Participants Last post by  poller1
Vorig jaar zijn we een weekje naar de Belgische Ardennen geweest, in combinatie met een stedentrip Brussel. :)

We verbleven in Bouillon, een klein stadje omringt door een kasteelmuur, het plaatsje telt ongeveer 5.500 inwoners. Inmiddels kan het aantal inwoners verder gedaald zijn, want het gebied is sterk vergrijst, en telt volgens wikipedia een werkloosheid van zo'n 15%

Bouillon ligt op een 12 km van de Franse grens, vlakbij Sedan, en het grotere stadje Cherleville.

1. Eerste indruk was goed.. Redelijk dichtbij Nederland, maar toch echt ''het buitenland''. :cheers:

2. Flink klimmen om bij het huisje te komen.

3 Maar, het uitzicht is zeker niet verkeerd.

4.

5.

6.

7.
In de avond met een lokaal biertje voor de buis. :cheers:

8. Wandelen langs de rivier Semios, kayakken kan hier ook uitstekend, de rivier is op sommige stukken nog best wild.

9.

10.

11.

12. De volgende dag steken we de grens over richting Sedan.
De stad ligt aan de Maas. En telt zo'n 22.000 inwoners, ondanks dat het aantal inwoners redelijk beperkt is, voelt het best stedelijk aan.. Zeker als je het vergelijkt met Nederlandse plaatsen met het zelfde aantal inwoners. :)

Op de achtergrond types Franse flats, waar de minima woont. toen wij er langsliepen voelde het best grimmig aan.

13. Even de wijk uit nieuwsgierigheid ingelopen, en ik schok best van de armoede, een sterk verouderd winkelcentrum, met toen ik er was een hoop hangjeugd, deze foto is van google maps, maar zo zag het er ook ongeveer uit toen ik er was.

14, snel maar weer het centrum in. :)

15

16

17

18

19
De volgende dag toen het wat minder weer was, hebben we ook het kasteel van binnen bezocht. Best mooi uitzicht :)

20

21
In de namiddag zijn we naar Charleville gereden, de stad telt ongeveer 50,000 inwoners, maar doet ook groter aan dan ze is. :)

22

23

24

25

26

27
En de dag afgesloten in Charleville in een wokrestaurant op het industrieterrein, onbeperkt eten voor 13 euro, Geen geld natuurlijk. :cheers:

28
We verlaten de ardennen en gaan richting Brussel

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38 De autovrije zone,

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49 Deze straat was laatst nog in de media, vanwege de rellen met Marokkaans Belgische voetbalsupporters.

Bedankt voor het bekijken. MVG Justin
See less See more
54
  • Like
Reactions: 5
1 - 6 of 6 Posts
G
De platenzaak op foto 46 is een aanrader voor de liefhebber :cheers:
Bekende omgeving dat gedeelte van de Ardennen.
Wij gingen tot een jaar of 5 geleden elk jaar met wat maten en soms met aanhang naar Chiny om daar in tentjes een aantal dagen te onthaasten.
Inderdaad redelijk dichtbij en toch een andere wereld.
De plaatsen zoals Bouillon en Sedan zijn mij ook bekend. Leuk om weer eens terug te zien.
Zo te zien is het alweer een poos geleden dat ik in Brussel ben geweest, want bij mij was het nog niet bekend dat de straat op foto 38 en 39 auto vrij is.
See less See more
Mooie serie! Sedan en Charleville zien er inderdaad behoorlijk stedelijk uit voor hun beperkte grote. Vindt dit bij veel steden in Frankrijk het geval.
De platenzaak op foto 46 is een aanrader voor de liefhebber :cheers:
en in het cafe daarnaast kun je aan het tafeltje van jacques brell zitten.
Mooie serie! Sedan en Charleville zien er inderdaad behoorlijk stedelijk uit voor hun beperkte grote. Vindt dit bij veel steden in Frankrijk het geval.
Ligt aan de bijzonder kleine gemeente-oppervlaktes in Frankrijk
Om een beter beeld te krijgen kun je bij die Franse steden beter naar de cijfers van de intercommunalité kijken (of eventueel naar de aire urbaine); de "waarheid" ligt dan meestal ergens halfweg:lol:
See less See more
1 - 6 of 6 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.