SkyscraperCity banner
1 - 20 of 49 Posts

·
alomtegenwoordig
12,629 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Voor de beste koffie dus.

Zet hier jouw recensie van jouw favo tent neer. Lokatie, sfeer, publiek prijs en natuurlijk de koffie kwaliteit.

Starbucks Bijlmerstation > Rustig, ruim, tevens metrohalte, cappuccino= 8-
Starbucks Leidsestraat > Krap, buzzing, onaangenaam, cappuccino= 8-
Starbucks CS > Krap, buzzing, onaangenaam , cappuccino= 8-
Starbucks Rembrandtplein > Heel ruim, toch een prettige buzz , cappuccino= 8-

Coffee Company Middenweg > Voornamelijk lokale gasten, druk, hoekpand met terras cappuccino= 8,5

·
Registered
6,039 Posts
Kom net terug van de Starbucks aan het Rembrandtplein. Relaxte sfeer, vriendelijk (Amerikaans) personeel, aardig pand, redelijke koffie en een vrij dure prijs. Ik had een grote bak koffie besteld waar ik een schaaltje met chocola en kaneel bij kreeg.

·
Registered
3,384 Posts
Ik bestel vrijwel nooit iets anders dan een tall Pike (= een normale filterkoffie van de huisblend), en die is bijna altijd lekker en niet eens zo duur voor de hoeveelheid die je krijgt. Starbucks Rembrandtplein is inderdaad erg sfeervol en prettig, en op de stationslocaties ga je toch nooit zitten want je trein.

Een grote pre aan Starbucks is dat het personeel goed opgeleid is, zeker in vergelijking met andere ketens waar men één keer een demonstratie van de hendels krijgt en dan klanten mag gaan helpen.

Eigenlijk ben ik dus best blij met Starbucks.

·
Registered
219 Posts
Ik kan alleen meepraten over een frappuchino van Schiphol, was 4,30 (geloof ik) en smaakte #1 heel lekker en #2 precies zoals hij smaakt in Amerika (daar kwam ik vandaan, vandaar Schiphol).
Het enige wat ik een beetje raar vond is dat ze je naam noemen, ik weet dat dat normaal is voor Starbucks maar ik vind het maar niks.

·
nymphomaniacal pigeon
2,678 Posts
Ik drink meestal een cappuccino. Een paar 'reviews':

Screaming Beans (Hartenstraat 12, website: http://www.screamingbeans.nl/)
+ Een van de beste vwb cappuccino in Amsteram
+ Goede (verschillende soorten) filterkoffie
+ Koeken etc. en vooral broodjes vrij goede kwaliteit
+ Aardig personeel
+ Niet duur, zeker waar voor je geld
- Vaak kun je alleen binnen zitten, buiten maar 2 tafeltjes
- Geen cafeïne vrij

Koffie Salon, vestiging Utrechtse straat 113 (website: http://www.dekoffiesalon.nl/page=site.home)
+ vrij goede cappuccino
+ erg ruim en tevens prettige sfeer (twee huiskamers in een ver doorlopend pand, veel kranten en tijdschriften beschikbaar)
+ gratis (onbeperkt) water + glazen bekertjes ;-)
+ Wederom niet erg duur
- cafeïnevrije cappuccino is niet zo goed (met pads ipv met de handmatige espresso machine)
- soms wat druk bij de balie (klein rijtje)

Star Bucks Rembrandtplein
+ Tijdschriften en kranten beschikbaar
+ Cappuccino's zijn erg groot
- Cappuccino had erg weinig smaak (waterig, weinig smaak): cijfer 4
- Erg druk, toch even in een rij staan
- Kost teveel voor wat je krijgt, zeker vergeleken met bovenstaande twee tenten.

·
nymphomaniacal pigeon
2,678 Posts
@ magistraler

Ik snap niet hoe jij kritisch kan zijn over de Koffie Salon, maar voor het spul van de Star Bucks telkens een 8- geeft. Ik heb tig keer bij allerlei verschillende Star Bucks cappuccino gehad (vrijwel altijd buiten Nederland) en het is hele simpele meuk, hetzelfde dat je bij de AH volautomaat krijgt als je er een euro ingooit. Leuk voor als je onderweg even een flinke bak cafeïne wilt wegwerken, maar meer ook niet. Ze zouden bij de Star Bucks toch geen handmatige espresso hebben staan?

·
--------------
2,751 Posts
Verassend lekker is de koffie bij Sissyboy in magna plaza! Goede prijs en goede tempratuur en heerlijk volle smaak en aardig personeel.

·
Registered
3,384 Posts
@ magistraler

Ik snap niet hoe jij kritisch kan zijn over de Koffie Salon, maar voor het spul van de Star Bucks telkens een 8- geeft. Ik heb tig keer bij allerlei verschillende Star Bucks cappuccino gehad (vrijwel altijd buiten Nederland) en het is hele simpele meuk, hetzelfde dat je bij de AH volautomaat krijgt als je er een euro ingooit. Leuk voor als je onderweg even een flinke bak cafeïne wilt wegwerken, maar meer ook niet. Ze zouden bij de Star Bucks toch geen handmatige espresso hebben staan?
Ik geloof dat de espressoapparaten automatisch zijn (wel topkwaliteit uiteraard), maar de melk wordt natuurlijk per bestelling handmatig gestoomd. Dat is dus niet hetzelfde als bij een AH-automaat. Als jouw melkschuim te luchtig is of iets dergelijks ligt het aan de barista.

Overigens kun je gaan klagen en hoor je volgens Starbucksreglement gewoon gratis een nieuwe te krijgen.

·
alomtegenwoordig
12,629 Posts
Discussion Starter · #9 ·
@ magistraler

Ik snap niet hoe jij kritisch kan zijn over de Koffie Salon, maar voor het spul van de Star Bucks telkens een 8- geeft.
Zo kritisch ben ik niet over de Koffie Salon.

Ik vind dat een heerlijke ruimte op een funky lokatie. Sfeervol ingericht ook, en indrukwekkende machines. Maar de cappuccino (dat is mijn referentie dus) blijft achter. Een 7,5. Maar misschien ligt het verwachtingspatroon te hoog.

Drie keer ''getest'' tot nog toe.

·
nymphomaniacal pigeon
2,678 Posts
@ Magistraler

Ik denk dat het verschil tussen Star Bucks en Koffie Salon ook is, dat je bij eerstgenoemde een typisch 'Amerikaanse' cappuccino krijgt: erg groot en het liefst in een cup. Op zich hoeft dat niet minder te zijn dan de klassieke cappuccino. Begrijp ik dat je eerstgenoemde prefereert?

·
Registered
1,146 Posts
Ik hoor veel goede verhalen over Two For Joy Coffee Roasters. Hebben slechts twee filialen (Frederiksplein en Haarlemmerdijk), maar is tot over de landsgrenzen bekend onder koffieliefhebbers.

·
Registered
1,774 Posts
Screaming Beans is super en mijn onbetwiste favoriet als het in Amsterdam om koffie gaat. Veel kennis en veel variëteit. Het zetten en inschenken is soms een kleine beleving. Verder kun je ook prima koffie drinken bij Two for Joy (o.a.) op het Fredriksplein en de Koffiesalon en Il Tramezzino, beide (o.a.) in de Utrechtsestraat. Ook goed zijn Il Pecorino aan het begin van de vd Pekstraat en de kiosk op het IJplein al Ponte. Verrassend om op die lokatie goede koffie en zo'n soort zaak te vinden is trouwens Coffeemania in de Otto Helderingstraat.

Ook verassend is de kwaliteit van de koffie van Koffiehuis De Hoek, de snelfilter staat altijd op, maar tóch smaak de koffie prima. Uniek. De Ysbreeker heeft goede koffie, Eye heeft enorm vieze koffie en de meeste koekjes krijg je bij de Skylounge.

Starbucks is veel marketing, veel suggestie van authenticiteit en weinig smaak. Nu is de Coffeecompany ook zeker niet bijzonder goed te noemen maar is toch sympathieker, minder aanstellerig.

·
Registered
1,614 Posts
Meeuwese op de hoek Rokin/Langebrugsteeg

Goede koffie, werd altijd vriendelijk behandeld, en geen belachelijke Starbucksprijzen. ;)

·
Registered
106 Posts
Heb een keer bij een starbucks koffie gedronken en dat was voor mij reden er nooit meer te komen. Was in Madrid en ik vond het erg duur (een euro of vier vergeleken bij een euro war gebruikelijk is in madrid) en vond een smerige slappe bak, bijna net zo vies als koffie van de mac donalds, alleen dan drie keer zoveel. Vanwege de hoeveelheid die je betaald hebt, voel je dan toch ergens de noodzaak om het geheel naar binnen te spoelen...

Gezien de positieve geluiden die ik hier hoor heb ik wellicht een slechte ervaring gehad en moet ik het toch nog eens wagen.

·
alomtegenwoordig
12,629 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Ik denk dat het verschil tussen Star Bucks en Koffie Salon ook is, dat je bij eerstgenoemde een typisch 'Amerikaanse' cappuccino krijgt: erg groot en het liefst in een cup. Op zich hoeft dat niet minder te zijn dan de klassieke cappuccino. Begrijp ik dat je eerstgenoemde prefereert?
Nee, de grootte vind ik niet relevant. Wél de mok waarin het gepresenteerd wordt is een +. De cappuccino van Bucks is iets te melkig en de melk is een tikkeltje te romig, maar de grondtonen van de koffie zijn absoluut op niveau. Bitter, honing, mild, vleugje zoet, en blijft nog even nagalmen tegen het gehemelte.

Mijn lekkerste cap in Nederland ooit dronk ik dit jaar op Noordeinde, Den Haag, bij een Coffee Company filiaal. Een 10-. Omdat ik geen tienen geef.

Puur toeval daar, later bleek de barrista van dienst net vice- wereldkampioen koffiemeester te zijn geworden. En dan proef je dus hoeveel je extra uit zo'n machine nog kan trekken als goede barrista.

Kennelijk is de persoon die de bak zet toch sterk van invloed op de kwaliteit van het product.

·
nymphomaniacal pigeon
2,678 Posts
Dat laatste is zeker waar. Vaak zie je in cafés nogal eens een redelijke machine staan. Het bocht dat er soms vanaf komt is dan eigenlijk vrij bijzonder.te noemen. Vooral s'avonds. Het ligt dan inderdaad aan degene die het maakt en natuurlijk het moment waarop: even tussen het biertje tappen espresso zetten.

·
Registered
6,039 Posts
En toch zou de aroma van de bonen doorslaggevend moeten zijn, uitgaande dat de koffiezetter enigszins weet wat hij/zij doet.

·
Registered
6,070 Posts
Top 10 Amsterdam uit de Koffie top 100 van Misset Horeca. De nummer 1 van Nederland is overigens De Koffie Salon op de Utrechtsestraat in Amsterdam geworden.
1 1 De Koffie Salon Utrechtsestraat 130 Amsterdam
2 7 Fitch & Shui Strawinskylaan 77 Amsterdam
3 27 Palladium Kleine Gartmanplantsoen 7-9 Amsterdam
4 33 Brandmeester's Van Baerlestraat 13 Amsterdam
5 47 NAP Krijn Taconiskade 124 Amsterdam
6 56 Sky Lounge Oosterdokstraat 4 Amsterdam
7 61 Zomers Amstelpark 12 Amsterdam
8 77 Tazzina Brouwersgracht 139 Amsterdam
9 79 Pulitzer Prinsengracht 315 Amsterdam
10 92 Bagels & Beans Spaarndammerstraat 149A Amsterdam

1 - 20 of 49 Posts