SkyscraperCity Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
In Rivium staan enkele wel heel fotogenieke gebouwen.

Ik heb mn naam onderop nu iets kleiner gemaakt, zodat hij minder opvalt. (zie dat bij sommige foto's toch per ongeluk de grotere versie staat)

Foto's genomen op 2 april 2006.

1. Slavenburg. (Crystal Building)

2. In tegenlicht genomen vanaf de Abraham van Rijckevorselweg, kwaliteit minder.

3. Vanaf de Abraham van Rijckevorselweg

4. Slavenburg

5. Door de ramen van Slavenburg weerspiegeld.

6. Slavenburg richting Kralingseveer met Bouman meubelen.

7. Slavenburg

8. Slavenburg

9. Slavenburg

10. Slavenburg

11. Het gebouw rechts van de Rivium Boulevard heeft geen witte, maar een blauw/witte tint.

12. Slavenburg weerspiegeld in Van Rijckevorsel gebouw.

13. Slavenburg met in rechterhoek Breur IJzerhandel.

14. Van Rijckevorsel

15. Slavenburg

16. Van Rijckevorsel

17. Van Rijckevorsel

18. Brienenoord gebouw

19. Brienenoord gebouw

20. Brienenoord gebouw

21. Brienenoord gebouw

22. Brienenoord gebouw

23. Brienenoord gebouw

24. Brienenoord gebouw

De laatste foto's zijn op 31 maart 2006 gemaakt, maar horen hier nog wel bij.

25.

26.

27.

Welke van onderstaande foto's vinden jullie mooier? De 1ste is gewoon zoals die is genomen en de 2de is na de 1stapsfotocorrectie.

28a.

28b.

Wordt vervolgd met een deel 2!

·
Registered
2,473 Posts
Het Rivium is best een mooi stukje. Vooral 's avonds als je vanaf de Brienenoordbrug komt is het wel leuk met al die lichtjes. Maar meestal kijken mensen de andere kant op, naar de skyline van R'dam. ;)

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #4 ·
De Gemini en Schoutentoren hebben respectievelijk 20 en 18 verdiepingen. Ze zijn dus idd niet zo superhoog, maar ze vullen wel mooi de skyline van Rotterdam in de breedte aan :)

De Brienenoordbrug is idd een heel mooi uitkijkpunt. Als je eroverheen rijdt, heb je ogen tekort!

·
Bas
15,481 Posts
Hele mooie foto`s van een zich positief ontwikkelend gebied. Ik denk en hoop, dat Capelle in de toekomst nog wel eens opgaat in gemeente Rotterdam. En dan nog iets, je kunt toch ook met de fiets over de Van Brienenoordbrug? Of vergis ik mij, zodat je alleen als de ophaalbrug open is, je kunt stilstaan met je auto om een foto van de Rotterdamse skyline te maken?
Ben er wel eens overheen gegaan, het is een leuk stuk urbaan Nederland.
Tja, en dan het uitzicht op de Kuip aan de overkant, dat doet je iets hè?

·
Registered
5,413 Posts
Haarscherpe prachtpics opnieuw! Vooral die luchten! :eek:

Kritische noot: misschien kun je proberen minder van bijna dezelfde pics te plaatsen. Ik weet dat het moeilijk is om te kiezen, maar probeer het eens. Bijvoorbeeld foto 17 tm 24 lijken allemaal teveel op elkaar.

Maar ga verder vooral zo door! :cheers:

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #7 ·
@ Railway stick... je kunt er idd met de fiets overheen, maar dat is wel heel zwaar hoor, maar wel goed voor je beenspieren.

@ DvW...idd, dat klopt. Maar dan vind ik bij de 1 iets mooi wat de ander weer precies niet heeft en andersom. 'T blijft gewoon moeilijk.

In deze serie wilde ik ook vooral de fotogenieke kant van de gebouwen laten zien, dus de gebouwen van verschillende standpunten bekeken, omdat ik vond dat ze zich daar prima voor leenden.

·
Registered
4,042 Posts
Dat Rivium ziet er goed uit met als topper Slavenburg.

Over je fotobewerking. Op zich vind ik foto 28b een stuk beter dan foto 28a. Maar zoals ik ook in een vorige thread van je had gelezen ben je erg veel bezig met fotocorrecties. Gezien je hoeveelheid series op het hhf kan ik niet anders concluderen dan dat fotografie een van je grote hobbies is. Dus ik raad je aan voor een betere camera te gaan sparen. Een camera waarmee de foto's in één keer goed lukken, zodat je ze niet meer hoeft te bewerken op de computer. Scheelt een hoop tijd en moeite. ;)

·
Registered
214 Posts
Zonder twijfel de lelijkste en meest deprimerende plek van Nederland. Het enige doordachte is dat de ramen niet ver open kunnen, om het aantal zelfmoorden binnen de perken te houden.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #12 ·
@ Ramses...bedankt voor je mening. Fotografie is idd een hele grote hobby van me, maar ook fotobewerking vind ik heerlijk om te doen, dus dat hoort ook bij mn hobby. Ik heb idd wel een betere camera nodig, maar dat sparen he.... Een nog grotere hobby van me is reizen, dus dat sparen gaat dan niet echt zo hard ;)

@ Viktor... vind je het gebied in zn geheel deprimerend, of enkele gebouwen? Maar goed, als iemand toch dood wilt, kan je beter daarnaast naar Ommoord, Capelle of Alexander gaan, zat hoge flats met gallerijen.

·
Registered
214 Posts
@ appolyon. als je het echt weten wilt: In Rivium vind ik eigenlijk alles deprimerend. De straten, die na een jaar of 15 nog steeds niet geasfalteerd zijn. De nooit aangelegde voet- en fietspaden. Het rouwcentrum op "zichtlokatie" langs de 'snel'weg. De kromme lijnen in die chrystal en brainport gebouwen. De kleine parkeerterreinen. De saaie bedrijven met die saaie werknemers in hun saaie kleren hun meegepakte zakjes boterhammen en hun lease mitsubishi colt en drivethru mcdonalds op vrijdag. De zakjes drop van Q8. De failliete sportschool. Die muziektent die nog nooit een feest heeft gezien. De lucht die van de naastgelegen rioolzuivering komt. Het idee dat je op een 20 meter hoge gifbelt loopt. Die truttige grafstenen als straatnaamaanduiding met de meest fantasieloze straatnamen erop. Dat alomtegenwoordige vissenlogo van de gemeente Capelle a/d IJssel. Al die 'te huur' borden, en dan nog tekort parkeerruimte. Die lavendelbakken die maar 1 week per jaar in bloei staan. De files. Een bedrijf met miljardenwinst die niets anders weten te verzinnen dan een gebouw van golfplaat neer te zetten. Een geldpakhuis. Dat teletubbierestaurant. Dat loodgietersbedrijf met die buizen langs de buitenkant. Die nepvilla's. Die karakterloze Solarisgebouwen. Het hoofdkwartier van zo'n bedrijfskantinecateraar. Al die misdadige bouwbedrijven. Ok, duidelijk, ik heb daar veels te lang gewerkt.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #14 ·
@ Viktor, ja dat is duidelijk genoeg, hahaha. In sommige dingen heb je zeker gelijk, met andere dingen is het kwestie van smaak (zeker over die drop ;) )

Omdat jij er gewerkt heb, kun je idd een goed beeld geven van de omgeving. Dat van te weinig parkeerplaatsen is idd slecht aangepakt dan, want er was ten slotte ruimte genoeg in die omgeving. En zeker in een bedrijvenpark hoort gewoon ruim voldoende parkeergelegenheid te zijn.

Geen fiets en looppaden is ook erg irritant, ik dacht dat dat allemaal nog in orde gemaakt zou worden...maar 15 jaar is idd een beetje erg onzinnig.

En om op een kantoor te willen werken, moet je denk ik al vrij saai zijn aangelegd, ik zou het nog geen week volhouden. Je moet het toch maar kunnen, dag in dag uit op dezelfde plek bezig te zijn.

Maar bedankt iig voor je uitgebreide uitleg.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #16 ·
^^ Ik was er vaak langs gereden, maar nooit doorheen. Ik vond de gebouwen altijd erg fotogeniek, dus ben ze uiteindelijk maar gaan fotograferen. Sommige gebouwen vind ik echt mooi, maar ik heb eerlijk gezegd weinig op de omgeving gelet, die vond ik nogal rommelig. Ik dacht dat dat allemaal nog in orde gemaakt zou worden. Maar dat ze daar al 15 jaar mee bezig zijn, vind ik idd schandalig.

1 - 16 of 16 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.