SkyscraperCity Forum banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hier deel 2 van de fotogenieke gebouwen van Rivium. Alle foto's genomen op 2 april 2006.

1. Dit is zo'n foto waar ik juist bewust de verkeersborden op de foto erbij neem. Ik vind het juist wel wat hebben, het hoort bij het juiste straatbeeld.

2. Zonder de borden erbij. De aandacht ligt nu meer op de gebouwen.

3. Eneco, Schoutentoren, Gemini gebouw

4. Schoutentoren

5. Schoutentoren

6. Schouten en stukje Gemini

7. Schoutentoren

8. Schoutentoren

9. Schoutentoren

10. Spiegeling Gemini in Schoutentoren.

11. Aan de andere kant van de Abraham van Rijckevorselweg staat de PWC toren. De gele zijkant lijkt net een door de zon beschenen wand.

12. Schoutentoren van onderaf.

13. Schoutentoren van onderaf.

14. Gemini gebouw

15. Onbemande shuttle verbinding tussen metrostation Kralingsezoom en Rivium.

16. Blauwe brug van de onbemande Parc shuttle

17. Idem

18.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #3 ·
^^ Het was een hele grote serie die ik bij Rivium en omstreken had gefotografeerd. De foto is direct na foto 17 genomen en voor een foto dat ik van het terrein afraakte en weer keerde bij Brainpark. Ik denk dus dat hij idd niet op Rivium zelf is genomen, maar ik kan de foto zelf ook verder niet plaatsen.

Maar daarom had ik in de titel ook Rivium e.o. gezet, want er komt nog een deel aan, waar ik ook op de Schaardijk heb gefotografeerd.

·
Registered
651 Posts
^^

Nou als ik me niet vergis is foto 18 in het centrum van Rotterdam genomen. Dat is namelijk de admiraliteitskade. Ik weet zeker dat deze niet na foto 17 is genomen als je niet het centrum bent in gegaan daarna, maar naar de Schaardijk bent gegaan.

Of je moet wel een heeeeelee goede zoom op je camera hebben ;)

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Ik heb geen grote zoom iig.

Foto 17 is om 17.25 uur genomen (in Rivium)

Foto 18 is om 17.33 uur gemaakt.

Foto daarna (thumbnail) is om 17.36 uur genomen (iets voor de Brienenoordbrug, rechts van Brainpark)

En er zitten geen foto's meer tussen, dus echt na elkaar gemaakt.

Dus 3 autominuten verschil maar, dat lijkt me dan geen Admiraliteitskade. Ik heb echt geen idee, ik zal daar nog maar een keer langsgaan, om te kijken waar dat nou toch was!

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #10 ·
^^Ja, idd, nu weet ik het weer, jullie hebben gelijk. Ik was verkeerd gereden en toen ben ik via Maasboulevard bij de Willem Ruysstraat afgeslagen en weer terug via de Oostzeedijk gereden. Bedankt, daar had ik als ik terug was gegaan om te zoeken niet zo snel achter gekomen.

Hahaha, echt een suffe actie van mij dus!

·
Administrator
30,576 Posts
Mooie, heldere foto's. Toch vraag ik me af hoe we over twintig jaar tegen dit soort kantoorparken aankijken. Ik ben bang dat dat niet positief is, vooral omdat het zeer eenzijdige kantoorwijken zijn. Op het Rivium staat inmiddels ook veel leeg.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #12 ·
@ Jan... Ik snap iets niet. Toen deze parken gebouwd werden, werd als locatie juist voor plaatsen net langs de rijksweg gekozen, vanwege de bereikbaarheid als grootste pluspunt. Ik las pas hier ergens ook al een thread over datzelfde vraagstuk. Waarom de bedrijven niet liever in het centrum gaan zitten.

Als het Rivium dus half leeg staat en bedrijven dus toch liever voor het centrum kiezen, hebben ze dan geen last van de bereikbaarheid?

Om in het centrum te komen, heb je veel last van files, stoplichten, etc. dat is toch juist een nadeel in een tijd waar tijd kostbaar is?

·
My train goes everywhere!
2,792 Posts
... 18 moest ik gelijk denken aan Docklands in Londen... mooie reeks van dit toch redelijk saaie park.

·
Registered
2,473 Posts
Apollyon said:
@ Jan... Ik snap iets niet. Toen deze parken gebouwd werden, werd als locatie juist voor plaatsen net langs de rijksweg gekozen, vanwege de bereikbaarheid als grootste pluspunt. Ik las pas hier ergens ook al een thread over datzelfde vraagstuk. Waarom de bedrijven niet liever in het centrum gaan zitten.

Als het Rivium dus half leeg staat en bedrijven dus toch liever voor het centrum kiezen, hebben ze dan geen last van de bereikbaarheid?

Om in het centrum te komen, heb je veel last van files, stoplichten, etc. dat is toch juist een nadeel in een tijd waar tijd kostbaar is?
Het Rivium is Capelle, niet Rotterdam. Misschien is Capelle wat goedkoper ofzo. Zou het niet weten.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #16 ·
TC03 said:
Het Rivium is Capelle, niet Rotterdam. Misschien is Capelle wat goedkoper ofzo. Zou het niet weten.
Ik weet dat het bij Capelle hoort en dat het daarom goedkoper zou kunnen zijn, lijkt me dus ook wel mogelijk. Maar dat zou dan juist toch een extra pluspunt moeten zijn om daar te vestigen?

Maar toch staat veel leeg en kiezen de ondernemers voor het centrum van Rotterdam, wat dus waarschijnlijk duurder is en veel moeilijker te bereiken dan een bedrijf direct langs de rijksweg.

:dunno:

1 - 19 of 19 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.