Skyscraper City Forum banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Registered
774 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Ik fietste vorige week langs de fietsbrug in de hoop dat deze al open zou zijn. Dat was toen nog niet het geval, nu wel dus. Ik vraag me wel af wat nu het nut is van deze (dure) verbinding, want de even verderop gelegen Verlengde Zuiderparkweg is voor de meeste mensen een kortere verbinding om de A15 te passeren.

·
Martin
2,584 Posts
Openingspost mogen wel iets duidelijker zijn..

^^ Daar heb je wel een punt op zich, maar ik denk dat deze verbinding deel uit maakt van de route die aansluit op het Havenspoorpad. Wat dat betreft sluit het wel goed aan, en ook op de route vanaf Maastunnel via de Waalhaven.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
^vanaf de Maastunnel is via de Groene Kruisweg in de meeste gevallen korter, zo stuurt Google Maps mij ook als ik vanuit Kralingen naar Rhoon wil. En de Zuiderparkweg sluit natuurlijk ook aan op het Havenspoorpad.

Ik kan me wel voorstellen dat voor wielrenners deze nieuwe route interessanter is omdat je net wat meer hoogteverschil hebt en minder rotondes hoeft te passeren.

·
Registered
2,347 Posts
Kan iemand eens aangeven waar exact deze groene verbinding ligt? Om de een of andere reden vind ik enkel maar vage plaatsbeschrijvingen.

·
Registered
34,784 Posts
Dit bericht past hier in dit draadje ook heel goed:

Jullie vergeten het poldergebied van Rhoon, nu nog mooi als landschap én als landbouwgebied maar binnenkort misschien ook een prachtige recreatiemogelijkheid in een groengebied van de regionale groenstructuur die mogelijk wordt gemaakt door het uitvoeringsprogramma van o.a. de stadsregio. Enige verschil is dat de boeren moeten verdwijnen en dat het plan 144 miljoen euro kost en geen hond er op zit te wachten.

De petitie die gaande is om dit onzalige plan tegen te houden is gelukkig nog maar een paar honderd handtekeningen verwijderd om behandeling in de Tweede Kamer mogelijk te maken zodat een veel goedkoper alternatief dichterbij komt waarbij de boeren ook kunnen blijven.
Inderdaad. Die paar honderd handtekeningen (nog minder dan 400 benodigd) moeten toch haalbaar zijn.

Er is al duidelijk beweging in de politiek om dat onzalige en dure polderplan ter discussie te stellen. Maar met die paar honderd handtekeningen moet het plan als burgerinitiatief formeel in de kamer behandeld worden.

Op deze website kun je alles nalezen over het hoe en waarom betreffende het verzet tegen de huidige officiële plannen.

Heb het bericht ook nog maar even op FB en Twitter geplaatst. :)

• Like
Reactions: jb_nl and Carnisser

·
Registered
2,347 Posts
Ben er zelf nog niet geweest maar op basis van de filmpjes die ik al op youtube heb zien passeren moet het volgens mij ongeveer zijn zoals ik op onderstaande kaart heb aangegeven.

1 - 17 of 17 Posts