Skyscraper City Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
81 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Eventje's in de Harz geweest :colgate:

De eerste paar foto's zijn van Wernigerode, een aardige stad met een gezellig centrum en een mooi kasteel op een berg waarvan deze foto's zijn genomen.

1.

2.

Een ijsje eten bij het kasteel :cheers:

3.

Een buitenwijk van Wernigerode

4.

Het kasteel zelf, stond voor een deel in de steigers. Binnen kon je naar oude stoffige wapens kijken.

5.

Het centrum van bovenaf. Rechts bij de 2 torentjes begint het centrum.

6.

Uitzicht op de Brocken ( 1142 meter ), de hoogste berg in de Harz!

7.

De volgende foto's zijn van een of andere dam genomen vraag me niet naar de naam.

8.

9.

10.

11.

Afzetters, 1,50 voor de prachtige uitzicht :nuts:

12.

Volgend uitzichtpunt, in een miniatuur park aan de rand van de stad. Park was nog vrij nieuw. Het kasteel en de Brocken waaren nog in aanbouw.

13.

14.

De rotstrappen, met een kabelbaan omhoog en lopen maar!

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

De Brocken in de verte.

25.

26.

Oh ja, de Brocken maar de volgende keer :nuts:

·
Moderator
53,981 Posts
Leuk.

Ik ben een paar jaar terug in Sankt Andreasberg wezen skiën, iedereen "huh, de Harz, wat is dat". Blijkbaar een onbekend gebied. Doordat het wat oostelijker ligt (plm 300km van de Nederlandse grens) is het net wat sneeuwzekerder dan het Sauerland.

Met de stoomtrein naar de top van de Brocken is in de winter echt een aanrader. Bij helder weer heb je daar een schitterend uitzicht over de wijde omgeving, alles is dan verijsd. De Brocken is de hoogste berg in noord-Duitsland.

·
Voorbijganger
2,079 Posts
De Brocken lag achter het ijzeren gordijn en op de top stond een mast om afluisteren van het Westen te voorkomen. Ik ben er jaren geleden, vlak na de val van de Muur eens geweest. Was erg leuk, was ook nog erg jong.

·
Bas
14,751 Posts
Nou, leuke fotoserie! Ik ben wel twintig keer in de Harz geweest, ken elk plekje. Vandaar dat deze fotoserie een feest der herkenning is, met de Okertalsperre op foto 8, voor als je het vergeten bent :)

De Harz is in Noord Nederland niet onbekend, in zo`n vier uren kun je er zijn zonder noemenswaardige problemen, want er gaan goede Autobahnen richting dit toch wel vrij hoge gebergte. Ik kom er wel eens voor de treintjes, dat moge logisch zijn. Maar ik vind dat er verder erg veel te doen is, vooral de slechtweer-attracties en de omvang van de steden maken de Harz nèt iets aantrekkelijker dan Sauerland. O ja, ik heb er ook leren skieën, in St. Andreasberg, met zijn steilste straat van Duitsland een aanrader! Ja, hier liggen veel van mijn herinneringen, in de Harz. Leuk! :)

·
Registered
4,357 Posts
Leuk.

Ik ben een paar jaar terug in Sankt Andreasberg wezen skiën, iedereen "huh, de Harz, wat is dat". Blijkbaar een onbekend gebied. Doordat het wat oostelijker ligt (plm 300km van de Nederlandse grens) is het net wat sneeuwzekerder dan het Sauerland.
Of gewoon domme mensen, die in veel gevallen claimen nog reisgek/sneeuwgek te zijn ook.

erg mooie foto's van dit prachtige aantrekkelijke gebied.

·
Registered
6,070 Posts
Zitten een paar mooie foto's bij.
Ben er zelf een jaar of 25 geleden geweest. Je had toen een kabel baan die je naar boven bracht en je kon dan met een soort rodelbaan weer naar beneden. Echt geweldig was dat.

·
MP
10,694 Posts
Met de trein ben ik die grens gepasseerd, maar er was weinig van te zien. Ik vond dat de verschillen tussen de oostelijke en westelijke Harz ook niet zo groot waren. Ik ben tijdens mijn reis ook door het Thüringer Wald gekomen en daar waren de verschillen nog veel duidelijker zichtbaar: zodra we Probstzella binnenreden, de oude grensplaats, veranderde de bebouwing en zagen de stadjes en dorpen er nog behoorlijk "DDR" uit. Wat dat betreft loopt de Harz voor op andere grensgebieden.

·
Registered
673 Posts
Mooie serie, ik weet nog goed toen het ijzeren gordijn viel zijn wij erna met mijn ouders er nog geweest, was een mooie ervaring, nog files met trabi's bij tankstations meegemaakt.. wat toen helemaal lachen was het feit dat wij toen zo\n citroen bx reden en dat kende ze echt niet.

·
Derp?
2,195 Posts
Mooie serie, leuk om eens wat foto's van de Harz te zien!
Toen ik nog klein was kwam ik regelmatig in de Harz, op bezoek bij mijn overgrootouders (die woonden in Lerbach). Heb er in die tijd veel gewandeld, en daar is het dan ook een ideaal landschap voor. Maar ik ben er sinds het overlijden van mijn overgrootvader en -moeder, nog voor de val van de muur, niet meer geweest: heb de Brocken daarom ook alleen vanaf een afstandje kunnen bewonderen...

1 - 16 of 16 Posts