SkyscraperCity banner

1 - 10 of 10 Posts

·
Moderator
14,476 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
In de nabijheid van Lisse bevindt zich tegenover het kasteel Keukenhof het beroemdste bloemenpark van Nederland en waarschijnlijk ook wel van de wereld: De Keukenhof.

In de oorspronkelijke kasteeltuinen (naar een ontwerp van de landschapsarchitecten J.D. en L.P. Zocher (bekend van het Vondelpark) wordt sinds 1949 een jaarlijkse bloemententoonstelling in de openlucht gehouden waar de telers uit de omgeving hun best doen hun collectie bloembollen zo mooi mogelijk te presenteren.

In de loop der tijd is de Keukenhof vooral de Keukenhof geworden: een enorme toeristenmagneet, in de twee maanden dat het park open is komen er meer dan 800.000 bezoekers uit de hele wereld naar dit park. Toch is de functie als bloemententoonstelling nog steeds aanwezig.

In de promotiematerialen van de Keukenhof zie je steevast de naam Holland verbonden zijn aan de keukenhof en dat is niet zo gek: de bloembol, meer specifiek de tulp, is natuurljk één van de eerste dingen waar men aan denkt bij het woord Holland.

Kom gezellig in de stemming met bijpassende muziek

Alle foto's zijn gemaakt op 21 april 2011.

1. Vanuit Leiden gaat er een directe busverbinding naar de Keukenhof

2. Er waren meer mensen van plan een dagje Keukenhof te doen

3. Draaiorgel "De Adriaen" schijnt al 20 jaar hier tijdens het seizoen elke dag te draaien.

4. Bloemen, in meer kleurcombinaties dan je ooit voor mogelijk hebt gehouden

5.

6. Een deel van het park is echt als tuin aangelegd, dit deel is een stuk bos.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15. Zoek de vlinder

16.

17.

18.

19. Naast een oneindige hoeveelheid bloemen kun je ook een uitgebreide kunstcollectie bewonderen, het park staat vol met beelden

20.

21.

22. In het hart van het park ligt een grote waterpartij

23.

24.

25. Niet dat iemand zich hier iets van aantrekt....

26. ..want anders kun je dit soort mooie plaatjes niet maken

27.

28.

29.

30. Foto's, foto's, foto's. Het aantal zilverkleurige Canonlenzen is in dit park nog groter dan het aantal bloembollen :)

31. Na een oer-Hollandse gewokte-Balinese-kipreepjes-maaltijd een bezoek aan één van de overdekte tentoonstellingen in het Willem Alexander Paviljoen

32. Nog zo'n fotofiguur

33. Gewoon je nestje bouwen, lopen er opeens 800.000 mensen voorbij je kinderkamer

34.

35.

36. Stuifmeelfabriekjes

37.

38. Dit kunstwerk heet "Koeienraket" Soms is het leven zo eenvoudig.

39. Tulpen, molens. Het Holland plaatje is bijna compleet

40.

41.

42. Echte bollenvelden

43.

44.

45. En de klompen natuurlijk

46. Ook de bomen bloeien mee

47.

48. Een boomknuffelaar

49. 18+ tuin

50. 81+ tuin

51.

52.

53. IJsverkoopster

54. IJsconsumenten

55.

56.

57.

58.

59. Nog meer kunst.

60.

61.

62. Souvenier

63.

64.

65. Nogal wat mensen, vaak Japans uiterlijk, gaven deze zwaan eten uit de hand en ontdekten dat je vinger in de snavel van een happende zwaan een heel aparte gevoelssensatie opwekt :lol:

66.

67. File op het waterleliepad

68.

69.

70. Uiteraard kan je ook bloembollen aanschaffen

71.

72. Het doolhof

73.

74.

75.

76.

77. We waren er net voor de Pasen

78.

79. De Brandenburgertor in het kader van het thema van dit jaar "Duitsland." Door het warme weer zijn de bollen zo vroeg gaan bloeien dat ze inmiddels dit mozaïk opnieuw hebben moeten aanleggen met nog niet uitgebloeide bollen.

80.

81.

82. Ook in de keukenhof moet het gras gemaaid worden

83. Ophaalbrug

84.

85. En bij het weggaan bleek voor de deur een oldtimerstoertocht aangekomen

Dat was dit stukje Hollands Glorie. Wil je nog meer bloemtjes zien? In deze set op flickr staan er nog veel meer.

·
Moderator
14,476 Posts
Discussion Starter #2
49. 18+ tuin
:nuts:

Te heftig voor imageshack :D

Dan moet je maar op flickr kijken uiteraard slechts als je dat aankan, en je er bewust van bent dat je geconfronteerd kan worden met vrouwelijk naakt :cripes:

·
Banned
85 Posts
Heeft er nou Echt iemand zitten klagen om die foto????????

Wat een mooie kleurrijke foto's zeg, ik zou alleen stapelgek worden van al dat volk.

·
Civieler
1,173 Posts
Terecht dat foto 49 is verwijderd. Zoiets kan echt niet op een publiek forum.

Zoals gewoonlijk is de kwaliteit van je foto's weer om te smullen, zeker zulke fleurige! Op zich lijkt het me wel leuk om rond te wandelen in De Keukenhof, maar met die drukte hoeft het voor mij niet.

·
Moderator
16,696 Posts

·
Registered
2,198 Posts
^^

Die vinden het prachtig om zoveel tulpen te zien. Ik ben er een keer in mijn leven geweest en het viel mij op dat op de parkeerplaats vooral auto's met buitenlandse kentekens stonden. Die komen daar ook flink wat armer terug omdat alles daar verschrikkelijk duur is.

·
Moderator
14,476 Posts
Discussion Starter #9
Bedankt voor alle leuke reacties :)

Terecht dat foto 49 is verwijderd. Zoiets kan echt niet op een publiek forum.
Dat je in de Keukenhof een foto kan maken die niet geschikt is voor een publiek forum is toch wel zo'n beetje het laatste wat je zou verwachten toch?:lol:

·
nymphomaniacal pigeon
2,558 Posts
Alles is prachtig, maar goede god foto 29 (prachtig perspectief natuurlijk) en foto 65 (zoveel detail zie je in het echt niet, alsof ik met mijn hoofd bij dat beest zit en de tijd is stilgezet)!

1 - 10 of 10 Posts