Skyscraper City Forum banner

Geef een cijfer

1 - 20 of 35 Posts

·
Registered
Rotterdam
7,611 Posts
Discussion Starter · #1 ·
De Kroon

Gegevens
Naam: De Kroon
Hoogte: 131,5 Meter
Plaats: Den Haag, Turfmarkt
Oplevering: Eind 2011
Website: http://www.visitdekroon.nl/
Topic: De Kroon
Functies: Woningen, Kantoren, Winkels
Architect: Rapp + Rapp Architecten

Afbeeldingen:

Foto van Momo1435

Foto van Momo1435

Foto van Momo1435

Foto van Momo1435

Foto van Momo1435

Foto van Momo1435

Foto van Momo1435

Foto van Momo1435

Foto van The Hague Rules

·
faster than buildings
10,325 Posts
Zeker een 8,5/10 helemaal 's avonds, jammer dat ie zo word gekleineerd door z'n buurmannen maar daarom niet minder interessant.

·
Banned
77 Posts
De Kroon is meer een Kuifje geworden, maar in zijn geheel een mooi gebouw, klassieke uitstraling, sober aangekleed, mooie setting. Alleen zal dit gebouw met slecht weer vast niet zo grandieuze uitstraling hebben

8

378 Posts
Een toren met veel kwaliteit. Alleen jammer dat de "sokkel" er slechts aan één kant mooi uitziet, en aan de andere gewoon te hoog lijkt omdat de trapsgewijze opbouw van hoogte ontbreekt.

·
Registered
879 Posts
Hij hoor al helemaal in Den haag,tis een toppertje.
...je gaat je afvragen waar die al die jaren gezeten heb....:lol:

·
Bike It!
22,273 Posts
^^ In Berlijn hebben ze nauwelijks zo'n hoge torens. Anyway, mooie slanke toren met originele bekroning. 8,5/10.

·
Nitimur in vetitum
2,656 Posts
Ik vind de toren toch wel wat eigenwijs hebben, dat hebben zowat alle torens in Den Haag, leuke cluster.

·
Geregistreerd gebruiker
3,286 Posts
Samen met New Orleans de mooiste woontoren van Benelux.10/10

·
D’r is mor ain Stad!
3,403 Posts
Mooie toren met een interessante hoogte. Alleen de kleur staat me niet zo aan. Toch een 8. :)

·
Registered
12,611 Posts
Dit is architectuur waar ik van hou. Topaanvulling voor Den Haag. Ik wou dat er in België ook wat meer van dit soort torens verschenen.

Wat is er trouwens zo Duits aan deze toren? De enige link die ik kan bedenken is dat er in Berlijn een soortgelijke toren staat. Maar dat maakt hem nog niet per se Duits.

1 - 20 of 35 Posts