SkyscraperCity Forum banner

mooi of niet?

• Het maakt Montevideo (nog) mooier

Votes: 52 80.0%
  • Het maakt Montevideo niet mooier of lelijker

Votes: 5 7.7%
  • Het maakt Montevideo lelijker

Votes: 8 12.3%

De 'M' op Montevideo

3441 Views 38 Replies 27 Participants Last post by  Sint Clara
Wat vinden jullie van de 'M' op Montevideo? Een meerwaarde of niet?

foto: Jan
See less See more
1 - 20 of 39 Posts
Ik vind de toren er nog mooier op geworden! De M is naar mijn idee dan ook zeer geslaagd. Een echt herkenningspunt in de stad.
Hangt bij mij een beetje af hoe het verlicht wordt in het donker; voorlopig neem ik de middenweg:D Ik hoop dat het hem juist mooier maakt, maar dat wil ik dus eerst zien! :)
Zorgt wel voor een identiteit van de toren, stad en gebied. Ik ben positief.
Ik ben ook wel positief. Ondanks dat ik vind dat zoiets afbreuk doet aan de dynamiek van een wolkenkrabber.
Ben ook positief over de M alhoewel hij wel wat minder transparant had mogen worden.
mooier natuurlijk, geweldig ding die M
Absoluut mooier MET M, maar ik vind wel dat het (nog) beter had gekund.
Maakt hem uniek en zeer goed herkenbaar. Vanaf de van Brienenoordbrug zag het er vandaag weer spectaculair uit.
Bij ons in Antwerpen hebben wij de gewoonte om onze stad te promoten door overal een A aan te brengen. Dat hebben we ook een keertje met de Boerentoren gedaan. Aangezien dat met een zeilen doek was is die kapotgewaaid, had dus beter van steen of zo geweest. Maar als jullie Rotterdam willen promoten zou ik op de Montevideo eerder een R zetten... 't Is maar een ideetje he ;-) Prachtig gebouw trouwens.
See less See more
Het is de M van rotterdaM denk ik.
De M van Mooi, Meerwaarde, Magnifique, Montevideo, Meesterlijk, Mecanoo
Ik ben er nog niet uit!
Ik vind het echt erg lelijk!! Het is toch geen metro halte? Fastfoodtent? Maar mischien wen ik er wel aan, ik vind 1989 ook ineens erg mooi. ;) Wat wel erg grappig is, is dat ik vanaf mijn raam de top met die lelijke M wel kan zien.
Dit wordt het nieuwe ikoon van zuid.

"Waar?"
"Daar bij dat gebouw met de M erop."
"Oh daar."
Nu nog twee 150+-ers met een R, een met O, twee met een T, een E, een D en een A.
Ik vind het maar 'tacky'
Ik dacht altijd dat het een helemaal 'opgevulde' M zou zijn, en niet alleen de omtrek. Dit is trouwens wel mooier, niet zo'n groot blok op je dak.

Mja... het blijft wennen. Ziet er aan de ene kant ook wel goedkoop uit, als een groot reclamebord op n gebouw... Maar ook wel weer heel herkenbaar, dus ik ga toch maar voor postitief :)
See less See more
Ik vind hem prachtig. Alleen hoop ik niet dat andere gebouwen dit voorbeeld gaan volgen, dan is het niet leuk meer.
1 - 20 of 39 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.