Skyscraper City Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

·
Emmeloorder
162 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Onlangs voor het eerst naar Zeeland geweest. Ik was al in elke andere provincie al geweest, deze was als laatste nog “onontdekt”

De reis ging via Zierikzee naar Neeltje Jans en vervolgens naar Veere.

0. Kaart van Zeeland met de lokaties.

Zierikzee

1.Kerktoren in Zierikzee

2.Stadsplein van Zierikzee

3.Zicht op de kerktoren

4. Zicht op de haven.

5.

6.

7.

Neeltje Jans

8.Dan nu naar de Oosterschelde. Naar Neeltje Jans. Dit stuk techniek zorgt voor de veiligheid van Zeeland. Goed te zien is de waterstand van 1953.

9.Zicht op de Noordzee.

10.

11.

Veere

Veere is het einddoel. Leuk oud stadje. Bezoekers van Veere moeten echt de kerk beklimmen. Het uitzicht is zeer de moeite waard!

12. Mooi uitzicht

13.

14.

15.Blik op Veere zelf. De toren is het stadshuis.

16. Goed te zien is Vlissingen en Middelburg

17. Op een van de verdiepingen van de kerk is deze maquette te zien.

18.Het stadshuis.

19.

20.Zicht op het Veerse meer.

21.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Hele mooie foto's. Ziet er allemaal sfeervol uit. Ik ben eigenlijk maar 1 of 2 x naar Zierikzee en die kanten opgegaan, maar moet het echt eens vaker doen. Mooi, schoon en rustgevend daar.

Foto 6 en 11 zijn heel mooi. Mooi bij foto 10 zijn de verschillende kleurlagen voor de zee. :eek:kay:

·
Registered
16 Posts
Leuke foto's!
Mijn vriendin komt uit Schouwen-Duiveland, schoonouders wonen vlak bij Zierikzee.
Ben er regelmatig te vinden, heerlijke provincie. Meeste zonuren van Nederland! Alleen jammer van al die Duitsers in de zomer :lol:
Als we wel eens even gaan uitwaaien neem ik altijd mijn camera mee, is een heel fotogeniek landschap daar. Zal ook eens wat foto's posten binnenkort.

·
Bas
14,535 Posts
Ha, wat leuk, dan toch nog Zeeland op SSC.

Ook hier weer hele mooie foto`s en prachtige herinneringen. Begin dit jaar waren Ramses en ik ook in Zeeland (Goes), en we zijn toen op een druilerige dag Zeeland over alle dammen heen-en terug gereden. Net toen we in Zierikzee waren, was het droog en we hebben aan deze stad ook plezierige herinneringen over gehouden. Leek een beetje op Dokkum. Maar helaas was het te donker om de foto`s van buiten te tonen op dit forum. Jammer, maar nu zien we ook weer met eigen ogen hoe mooi Zeeland is. Waarvoor bedankt.

·
Registered
4,042 Posts
Zierikzee vind ik een erg mooie plaats. De stad heeft wel wat weg van een Friese stadje, die toren doet me al helemaal denken aan de Oldehove. Het kan er zo een broer van zijn. Een paar maanden geleden was ik er nog even met Railway Stick, nadat we de modelspoorbaan in Goes hadden bezocht. Jammer genoeg was het weer toen niet al te best, dus ik kon niet echt mooie foto's maken.

Hier toch nog drie plaatjes (ik stop ze maar even in dit topic, als je het niet erg vindt)

Richting de Oldehove van Zierikzee

Enorme entree van de kerk

Het stadhuis

·
Illustrateur
13,117 Posts
Leuke serie van het mooie Zeeland. :)

Indrukwekkend dat die toren van Zierikzee 180-240 meter hoog moest worden. Helaas niet afgebouwd. :(

Ook Veere heeft een vrij plompe toren.

1 - 9 of 9 Posts