SkyscraperCity banner

Geef een cijfer

• Total voters
    256
1 - 20 of 183 Posts

·
heanig an
4,554 Posts
Discussion Starter #1
Gegevens
Naam: Delftse Poort (Nationale Nederlanden)
Plaats: Rotterdam
Functie: Kantoor
Hoogte toren 1: 151.35 meter
Hoogte toren 2: 93.00 meter
Oplevering: 1991
Architect: ir. A. Bonnema, bureau voor architectuur en ruimtelijke ordening
Meer info

Bron: Winus

Bron: Jan

Bron: Bonnema

Plint:

Bron: Marco de Nood

·
Digue-le-Bois
1,133 Posts
Indrukwekkend complex. De lage toren wordt totaal overschaduwd door de grote toren. Terwijl de kleine 93 meter hoog is! De donkere, spiegelende gevel maken het gebouw helemaal on-Nederlands. Voor mij de nummer 1 van het land. Een 9,5!

·
Registered
180 Posts
Sluit mij aan bij Boschdijk. 9.5
Een toren die Rotterdam kwa hoogbouw op de kaart heeft gezet. Geen slap afterksel van andere torens in de wereld, echt heel gaaf. Geen 10 omdat mijn hart uitgaat naar een single toren. Maar in dit ontwerp maken juist de extra elementen de toren.

·
Captain
3,276 Posts
Ik geef ook een 9.5. Ook deze had hoger gekund, als men beide torens in één had gevoegd. Maar dat doet verder niets af aan haar schoonheid.

BTW, wisten jullie dat, als je v.a. de A15 bij Ridderkerk de A16 opdraait, je deze al uit ziet steken boven de fly-overs van de Ridderster? Bizar hoor. Elke keer weer geweldig om te zien.

·
Balkbrug, the Netherlands
208 Posts
Ik vind Neerlands hoogste nu al een klassieker. Heerlijk groot en hoog. Mijn nr. 3. Rotterdams mooiste!

9

·
heanig an
4,554 Posts
Discussion Starter #9
Een heerlijke speelse blokkendoos. Deze toren is mede verantwoordelijk voor mijn hoogbouwliefde en ook nog eens Neerlands hoogste. Als dat geen 9 waard is weet ik het ook niet meer. De openingen bovenin van de installatieruimte vind ik netjes opgelost, alleen de plint is een beetje saai (lees: rustig) net zoals de rest van het Weena.

·
arnhmember
1,490 Posts
Indrukwekkend door zijn onaantastbaarheid. Het werkt. Het logo bovenaan is essentieel in het ontwerp. Kritiekpunt is dat de schijven zo tweedimensionaal zijn geplaatst, had leuker en interessanter gekund.

Een 7

·
Fremdkörper
1,227 Posts
Tja, wat zou de Rotterdamse skyline zijn zonder DP?
Maar ja, toch een beetje teveel een blokkendoos. Ook is ie wel erg zakelijk trouwens. 8,5

·
T H E H A G U E
2,817 Posts
10/10 tot nu toe het mooiste gebouw van Nederland(ookal gaat het me vooral om de hoogte)

1 - 20 of 183 Posts