Skyscraper City Forum banner
1 - 13 of 13 Posts

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vorige week zaterdag (11 juli) heb ik met mijn gezin en kennissen een bezoek aan Den Bosch gebracht.

We hebben een stadswandeling gevolgd, daarna een vaartocht over de Dieze gemaakt en zijn vervolgens naar het museum van Jeroen Bosch geweest. Dit was in een voormalige kerk gevestigd en heet Jeroen Bosch Art Center. Het mag officieel niet museum heten omdat er geen originele doeken van de schilder hangen.
De kerktoren was ook toegankelijk en van daaruit heb ik nog een aantal foto’s van Den Bosch gemaakt. Het weer was helder, ik kon zonder moeite Tilburg zien liggen. Eindhoven kon ik niet zien, misschien was de toren hier niet hoog genoeg voor.

Hier is een eerste serie foto’s die ik tijdens de wandeling heb gemaakt.

1. Straatscene.

2. Mooi pand.

3. Het marktplein waar op zaterdag een markt gehouden werd.
Oude panden voor een oud fabrieksgebouw (?).

4. De markt met het stadshuis (het gebouw met de klokkentoren).

5.

6.

7.

8. De Dieze.

9. Ingezoomd.

10.

11. We gaan richting station naar een bakker die de originele Bossche Bollen maakt.

12. Boten langs de Dieze.

13. Ingezoomd.

14.

15. De Dieze, hierlangs gaat de boottocht.

16. Steegje.

17. Balkon.

18. Dit is de banketbakker die de originele Bossche Bollen maakt. We hebben er binnen een gegeten. Er stond continu een rij van zeker tien mensen die Bossche Bollen kwamen kopen.

19. Fontein.

20. Het station van Den Bosch. Mijn zoon is gek op treinen en wilde even naar het station.

21. Een bruidspaar was net bezig met een fotoreportage. Hier komen ze de trappen af.

22. En gaan ze verder om in de stad foto’s te maken. De fotografe vindt het wel leuk dat zij ook een keer gefotografeerd wordt ;)

23.

24.

25.

26. De Munt.

27. Detail van het stadhuis.

28. Oud pand waarin de V&D is gevestigd.

Wordt vervolgd.
Tot zover de fotoserie. De foto’s van de tocht over de Dieze zijn nog “in de maak”.

·
student & journalist
986 Posts
Ik moet met regelmaat werken in Den Bosch en ik moet zeggen dat de stad me zeer bevalt. Ik vind ook dat Breda op toeristisch gebied nog een hoop van Den Bosch kan leren.

Je hebt in ieder geval een aantal kiekjes gemaakt die de charme van de stad goed weergeven, ben benieuwd naar de rest.

·
Registered
3,858 Posts
Wat een mooie binnenstad met mooie panden heeft Den Bosch, wist ik niet. Vandaar dat mensen uit mijn klas er graag komen (ik moest ook nog eens met ze mee naar Den Bosch). :)

·
AstroNout
5,119 Posts
Ik mag graag naar je series kijken @ Erwin :). Ook deze stad heb je weer mooi weten vast te leggen. Aangezien ik het erg leuk vind om steden vanuit een hoogte te bekijken, ben ik benieuwd naar je foto's vanaf de kerk waarover je het hebt.

·
Registered
2,868 Posts
..naar het museum van Jeroen Bosch geweest. Dit was in een voormalige kerk gevestigd en heet Jeroen Bosch Art Center. Het mag officieel niet museum heten omdat er geen originele doeken van de schilder hangen.
Daar ben ik een maand of 2 geleden nog geweest. Was leuk, met inderdaad een aardig uitzicht cadeau.
Trouwens, mag zo af en toe genieten van de producten van bakker de Groot. En dan weet je gelijk waarom dat 'de echte' zijn. Daar word je gelukkig van. En dik ook, als je er iets te vaak van geniet. :)

Mooie serie van de mooiste stad van Brabant !

·
-
3,632 Posts
Leuke serie, behalve het treinstation had ik nog niets van deze stad gezien.

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #12 ·
^^ Bedankt allemaal!

Ik vond Den Bosch een heel mooie stad, vooral de binnenstad was een genot voor het oog.
Zo'n mooie binnenstad heeft Heerlen niet. :(
De tweede serie is bijna af, post ik binnenkort.

1 - 13 of 13 Posts