SkyscraperCity banner
1 - 4 of 4 Posts

·
Lijepa naša
711 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hier mijn 2e fotoserie op dit forum, het was ook de tweede keer dat ik foto's maakte met een spiegelreflexcamera.

De foto's zijn begin maart genomen in Den Bosch in de nieuwbouwwijk Paleiskwartier. Weliswaar binnen 20 minuten genomen, ik had haast want het was voor een schoolopdracht, en meestal doe ik dat één dag van tevoren, maar desondanks vind ik bepaalde foto's aardig gelukt.

1. Een kijk op de Gement, de gekapte bomen maken plaats voor de aan te leggen randweg.

2. Blik op het Paleiskwartier vanuit de Gement.

3. Het was de bedoeling om op de achtergrond te focusen, maar dat is dus mislukt, rechts op de achtergrond is de Van Lanschottoren (55m) te zien.

4. Overzicht van het Paleiskwartier met op de voorgrond het drukke spoor.

5. De spoorbrug richting Eindhoven / Tilburg.

6. De reden waarom de randweg er moet komen is simpelweg omdat je hier bijna een half uur vaststaat.

7. Het vervolg van de file aan de andere kant en het Essent hoofdkantoor aan de linkerkant.

8. Essent hoofdkantoor met het oude en nieuwe gedeelte.

9. De Dommel met op de achtergrond AA wijk en het provinciehuis (103,5 m).

10. De Dommel richting het vestinggedeelte van de stad.

11. Geen idee waar dit huisje voor dient/diende, iemand een idee? In de avond scijnt er wel licht binnen.

12. Nogmaals het Essent hoofdkantoor van de andere kant bekeken, en de lege plek waar een 4 sterren hotel komt, kantoren (max. 50m) en appartementen.

13. Stedelijk museum 's-Hertogenbosch, dat plaats zal maken voor een megabioscoop en het vier sterren hotel.

14. De Armadagebouwen en links op de achtergrond Riva (45m).

15. Een doorkijk tussen de Armadagebouwen naar het Essent kantoor.

16. Een recent voltooid project binnen het Paleiskwartier.

17. Eveneens een recent voltooid project, met een mooi gazon binnenin.

18. De Armadagebouwen van de zijkant.

19. Links het kantoor van Banning Advocaten en rechts het Riva gebouw.

20. Riva in de hoogte.

21. Riva van de hoofdingang.

22. Het schoolplein van het Stedelijk Gymansium 's-Hertogenbosch.

23. Zonsondergang.

24. De andere kant, het Koning Willem I College locatie Onderwijsboulevaard.

25. Avans Hogeschool.

26. De tuin achter het Avans Hogeschool.

27. Het pad door de park.

28. Zicht richting het Paleiskwartier vanuit het park achter Avans, Riva spring er duidelijk bovenuit.

29. Zoom op de Westertoren.

30. Overzicht van het park.

31. De lente is duidelijk begonnen.

·
Urbanist
3,282 Posts
Hebben ze die bomen gekapt voor een nieuwe randweg? Want als ik het goed begrijp is dat toch een beschermd natuurgebied, waar die bomen stonden?

·
Registered
718 Posts
foto 2/3: over een paar jaar is dit onherkenbaar veranderd, na de komst van Jheronimus (75 meter), de XXL toren (90 meter) plus nog een paar andere 'hoogteaccenten' van 50-65 meter

foto 5: hier zie je waar de pijlers moeten komen voor een nieuwe spoorbrug voor het 4e spoor richting Vught

foto 9: interessant doorkijkje naar Pettelaar (btw, niet Aawijk), ik was nog niet op de hoogte van deze view!

1 - 4 of 4 Posts