SkyscraperCity banner

1 - 20 of 87 Posts

·
Registered
Haagse Hoogbouw
2,141 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Aan de Pegasusstraat ontwikkelt NU projectonwikkeling een woontoren van 70 meter met alleen sociale huur, in opdracht van Vestia. Stebru is de aannemer. INBO de architect. In totaal gaat het hier om ongeveer 300 woningen.

Laatste ontwerp:
2019-10-01_03-25-52 by Life Islife, on Flickr

Daar is ie officieel:

Start bouw in september :)

Nieuwsartikelen:

View attachment 256729

·
Registered
689 Posts
Doe anders nog maar eens een Stebru project in Den Haag met goedkope details.
Neigt onderhand naar een monopoly binnen de Haagse gemeentegrenzen.
Heb overigens verder niks tegen Stebru mooi bedrijf en wens pa en ma een mooi welverdiend pensioen.

Mijn persoonlijke mening? Meer dan afschuwelijk die hoogste toren en kan anno 2019 echt niet meer door de beugel.

·
Registered
1,011 Posts
Hm. Moeten daar dan niet 70 % duurdere woningen in komen? 100 % van een soort mag toch niet? ...

·
Registered
10,036 Posts
Het zal wel aan mij liggen maar die onderste toren ziet er gewoon dikke prima uit, zelfs nog ietwat chic, terwijl ik de grote toren amper kan beoordelen door de kleine plaatjes. Maar ook dat ziet er prima uit met baksteen, glazen balkonhekken en kroon.

Dus als iemand me even wil uitleggen waarom er zo negatief gedaan wordt? Of je doet alle doelgroepen per project, of je mengt per project (wat volgens velen onmogelijk lijkt te zijn). Als je dan voor dat eerste scenario kiest, is dit een project met prima uitstraling en dichtheid.

·
Registered
Haagse Hoogbouw
2,141 Posts
Discussion Starter #15
Het zal wel aan mij liggen maar die onderste toren ziet er gewoon dikke prima uit, zelfs nog ietwat chic, terwijl ik de grote toren amper kan beoordelen door de kleine plaatjes. Maar ook dat ziet er prima uit met baksteen, glazen balkonhekken en kroon.

Dus als iemand me even wil uitleggen waarom er zo negatief gedaan wordt? Of je doet alle doelgroepen per project, of je mengt per project (wat volgens velen onmogelijk lijkt te zijn). Als je dan voor dat eerste scenario kiest, is dit een project met prima uitstraling en dichtheid.
Ietsje hogere resolutie, foto zelf kan ik helaas niet beter maken ^^.
2019-10-01_03-25-52 by Life Islife, on Flickr

En nog een artikel over de ontwikkelaar.

·
Livin' 28-high
1,795 Posts
Het is in ieder geval een hoop veelzijdigheid en variatie wat er gebouwd gaat worden op de Binckhorst. En deze doet daar zeer gretig aan mee.

·
the double dude!
1,499 Posts
ben wel enthousiast over 't feit dat er hoog spul aan zit te komen , maar 't grote aandeel 50-70 mtr op mooie plots waar je in mijn ogen beter echt hoog kunt gaan stelt teleur , daarnaast is 't materiaal gebruik matig , 't moet zo goedkoop mogelijk .
Waar blijven die echte NY old school style metselwerk / natuurstenen giganten ? En een echte hele hoge glazen spiegeltoren mag er van mij ook wel tussen . 't is nu allemaal staalconstructie in beeld met aluminium etc etc , moet je van houden . Ik hou meer van Centre court stijl met hier en daar wat moderns ertussen . 'T wordt nu wel erg veel hotseknotse begonia bouw en onsamenhangend , net als dat stuk in laak waar die mandir staat rondom Waldo , ook zo'n troep daar net 'n buitenwijk van Luik . 't wordt snel smoezelig .

·
Registered Abuser
4,782 Posts
:lol:
Den Haag: Excuustoren Balsterplaza | 70m | planning

Maar goed lekker bouwen, 5 6 jaar lange wachtlijsten voor socialehuur gaat ook nergens over.
Welke wethouder is verantwoordelijk voor straatnamen? Misschien kunnen we dat namelijk ook gewoon kopen?

1 - 20 of 87 Posts