SkyscraperCity banner

101 - 120 of 166 Posts

·
Registered
809 Posts
Als excuus toren met 100% sociale huur zodat bij een ander plan niet aan de 30% sociale huur eis voldaan hoeft te worden is dit natuurlijk perfect.
Alle 100% sociale huurtorens lekker weggestopt in die gribus zooi op de Binckhorst en dan rond HS en Verheeskade enkel nog torens met mooie hoogwaarde gevels.

Kwa ontwerp kun je natuurlijk ook niet veel verwachten van enkel sociale huur appartementjes.
Dan vind ik die Hofbadtoren in Ypenburg toch beter gelukt dan dit. Het lijkt wel een gallerijflat uit de jaren 60/70 door die horizontale lijnen en kopgevels. Waarbij ik denk dat de bruine / koperkleur er ook niet echt aan meewerkt. Vind de plint met grote puien en kopgevels met een soort van weefpatroon nog wel aardig alleen die kleur...

·
Unregistered User
4,231 Posts
Je kan je wel afvragen hoe leefbaar het in de publieke ruimte wordt, met op de BG en eerste etage bedrijfsruimten. In de avond en weekend zijn die doorgaans gesloten.

·
Registered
The Hague High-Rise
501 Posts
Daar is de sloopmelding:
Meldingen - Sloopmelding ingediend, Wegastraat 48, 50A, 54, 54A, 56, 56A en 58, Pegasusstraat 7 en 11, Orionstraat 11, 15 en 18 en Komeetweg 17 te Den Haag

Algemene informatie
Het slopen van de panden Wegastraat 48, 50A, 54, 54A, 56, 56A en 58, Pegasusstraat 7 en 11, Orionstraat 11, 15 en 18 en Komeetweg 17 ten behoeve van de uitvoering van een bouwplan

·
Registered
809 Posts
Ben wel benieuwd voor welk project deze excuustoren / saldeertore bedoelt is vanuit Stebru?
Hebben ze elders nog een ontwikkeling lopen waar ze niet wegkomen met de 30% sociale huur eis?
Dat ding in Moerwijk kan ik me haast niet voorstellen?

Overigens zoals iemand hier al terecht opmerkte wordt deze iedere render iets beter maar toch kun je ook niet veel verwachten van 100% sociale huur.
Vind die plint wel bedroevend en roept bij mij het gevoel op met de Binckhorst zoals deze er nu bij ligt.

·
Registered
109 Posts
Wel typisch dat deze toren als snelste door alle procedures gaat.

Waarom zou je mensen in je stad willen die geld in het laatje brengen van de stad?

·
Registered
2,837 Posts
Discussion Starter #116
Ben wel benieuwd voor welk project deze excuustoren / saldeertore bedoelt is vanuit Stebru?
Hebben ze elders nog een ontwikkeling lopen waar ze niet wegkomen met de 30% sociale huur eis?
Dat ding in Moerwijk kan ik me haast niet voorstellen?
In eerste instantie zou dit de excuustoren worden voor One Milky Way en Binck City Park. Dit heeft eenmaal in de stukken gestaan en is daarna niet meer teruggekomen. We zullen het vanzelf ergens tegenkomen gok ik.

Wel typisch dat deze toren als snelste door alle procedures gaat.

Waarom zou je mensen in je stad willen die geld in het laatje brengen van de stad?
Insinueer je dat dit bewust gaat, of? Het is dat deze toren buiten de geurcontour van de HAC valt en de ontwikkelaar en bouwer hebben er druk op gezet. Daardoor gaat het hier snel. De rest van de ontwikkelingen op de BH moe(s)ten wachten op herstelbesluit.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Het ontbreken van dure woningen in een plan kan ook een voordeel zijn. Wanneer een woningcorporatie in een plan 100 procent van de woningen financiert is de boel zo goed als rond. Ook speculeert een woningcorporatie niet op prijsstijgingen op de woningmarkt om er net nog een extra slaatje uit te slaan.

101 - 120 of 166 Posts