SkyscraperCity banner

141 - 160 of 166 Posts

·
HHF user
2,139 Posts
^^ Ik wil zeker niet pochen, maar mijn vrouw en ik konden op onze salarissen in 2009 een hypotheek krijgen van 8,5 ton. Blij dat we het voor 5 ton minder hebben afgesloten...

Maar grof gezegd straft de markt het volledig op de pof financieren dus (in die zin n.m.m. ook best wel terecht) af (met de kanttekening dat wéér de 'goeden' ook hier dus onder de 'kwaden' lijden, en de aanbodkant -de hypotheekverstrekkers- nauwelijks wordt aangepakt. Plus het gegeven dat dit slechts één van vele andere factoren is die hier een rol in spelen. Bijv. internationale financiële (idd vooral rente-) ontwikkelingen spelen ook een belangrijke rol op onze nationale woningmarkt. En het herstel van deze van wat ooit 'boven je stand leven' genoemde situatie heeft daarnaast ook tijd nodig, maar wat mij betreft dan ook altijd minstens naast het gewoon bouwen van de hoognodige, passende en ook voor starters betaalbare woningen (betere aansluiting van vraag en aanbod op de woningbouwmarkt).

·
Registered Abuser
5,416 Posts
Dat je veel meer kan lenen dan je nodig hebt is echter wel een luxe die niet iedereen zich kan permitteren. Als je een heel gezin van twee modale salarissen moet huisvesten dan zal je wel een tophypotheek moeten nemen om een geschikte woning te kunnen kopen. Ik moest voor mijn huidige appartement 10 jaar geleden ook vrij dicht richting de max lenen om het te kunnen betalen maar ik heb het wel gedaan omdat het alternatief (langer in de vrije sector huren) destijds al duurder was dan kopen.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Hoeveel miljard betalen we in 2021 gezamelijk voor de hypotheekrenteaftrek van de babyboomers waar wij zelf geen recht op hebben?

·
Registered
The Hague High-Rise
501 Posts

·
Geregistreerd gebruiker
3,216 Posts

·
Registered
2,069 Posts
Hoeveel miljard betalen we in 2021 gezamelijk voor de hypotheekrenteaftrek van de babyboomers waar wij zelf geen recht op hebben?
Huh, iedereen heeft toch nog gewoon recht op hypotheekrenteaftrek. Het enige wat veranderd is is dat je geen aflossingsvrije hypotheken meer mag afsluiten, een regel die pas in 2013 is ingegaan, dus het zijn echt niet alleen babyboomers die nog een hypotheek hebben met maximale renteaftrek van 8 jaar geleden of ouder.. Beetje onnodige stemmingsmakerij dit. (en offtopic).

·
Registered
4,002 Posts
Huh, iedereen heeft toch nog gewoon recht op hypotheekrenteaftrek. Het enige wat veranderd is is dat je geen aflossingsvrije hypotheken meer mag afsluiten, een regel die pas in 2013 is ingegaan, dus het zijn echt niet alleen babyboomers die nog een hypotheek hebben met maximale renteaftrek van 8 jaar geleden of ouder.. Beetje onnodige stemmingsmakerij dit. (en offtopic).
plus dat een aflossingsvrije hypotheek net zomin kan bestaan als een economie die meer leent op de kapitaalmarkt dan het BBP

·
Unregistered User
4,231 Posts

·
Bart van de Velde
1,348 Posts
En toch gaat voor mijn gevoel de transformatie van de Binckhorst echt beginnen met deze toren. De andere projecten die al zijn begonnen zijn meer aan de randen (oud KPN/SDU) en niet echt ter vervanging van de al bestaande gribuszooi. Met de opening van de tunnel en de start van deze toren begint het mijns inziens vanaf nu echt interessant te worden!

141 - 160 of 166 Posts