SkyscraperCity banner
1 - 7 of 7 Posts

·
Your advertisement here?
6,815 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Ik heb gisteren een paar uurtjes losgelopen in Den Haag, en daarbij maar even wat foto's geschoten. Zie hier het resultaat:

01. Kijkend richting centraal en de Hoftoren vanaf de achterkant van Babylon

02. Indrukwekkende constructie van de Fenetre

03. Witte Anna geniet duidelijk van de zon

04. Het mysterie van Vrom en de Hoftoren op de achtergrond

05. La fenetre in vol ornaat

06. Je zou denken dat dit het interieur is van het Stadhuis, maar dit is dus het atrium in het Ministerie van Vrom...

07. De Zurichtoren doet zijn stinkende best om tussen de trambanen, gebouwen, en andere stedelijke kenmerken door te komen

08. De hoftoren geniet ook duidelijk van het voorjaarszonnetje

09. Drukte allom

10. Behoorlijk stil hier...

11. Een hoek verder begroet de Zuricht toren ons

12. Ook deze grijze knoeperd heeft het naar zijn zin

13. Zodra je de nieuwbouw uitkomt wordt het weer drukker. Je zou bijna denken dat het opzet is...

14. Torens doen hun best om boven de oude stad uit te komen...

15. Bekend plaatje dunkt me

Dit was de eerste serie, de 2e vindt je hier.

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Mooie reeks... van een mooie stad!

·
Your advertisement here?
6,815 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Ik heb begrepen dat deze serie niet zo wordt gewaardeerd als de 2e, al vind ik 6, 8, en 15 nog wel redelijk gelukt. Wie durft het aan om opbouwende kritiek te geven op deze of de overige foto's?

·
Stadtaffe
2,731 Posts
ik durf :)

6. op zich een heel aardige foto. leuke vlakverdeling. leuke herhaling en structuur. contrast en helderheid is erg goed ondanks de moeilijke lichtomstandigheden. toch mist het geheel nog net iets, er is niet echt een gedeelte dat er net iets uitspringt.

8. erg goeie foto, dat zonnetje is perfect, en op de goeie plaats 'in' de toren. ik zou nog een klein stukje van de linkerkant er afsnijden, zodat de toren net iets minder in het midden staat. wat bij deze foto erg stoort is dat gebouw aan de rechterkant, dat haalt het hele effect van zie-mij-de-hoftoren-er-even-stoer-bovenuit-komen weg. je zou nu alsnog de hele rechterkant kunnen wegsnijden. wat ik vaak doe is een stuk te ruim de foto maken en dan op de computer veel tijd besteden aan een leuke uitsnede maken. ik gebruik vaak de klassieke 2:3-verhouding ipv de computer 3:4-verhouding.

15. je staat precies op de goeie plek, het kan een mooi plaatje worden. door het vele zonlicht is de lucht echter niet meer blauw, misschien kwam er zonlicht in je lens, ik zou in de schaduw van een boom ofzo gaan staan. sluitertijd is lekker snel, zodat je de fontein mooi er op hebt. wat stoort is het blaad je aan de bovenkant en het takje rechts, terwijl het takje links juist erg leuk werkt!

kortom: vaak op de computer net iets meer tijd besteden aan de uitsnijding kan al een hoop verbeteren.

7. vind ik de mooiste van deze serie. hier werkt het gebouw aan de rechterkant naar mijn mening wel erg goed, het is een lekker volle foto, erg urban.

3 en 12. de gebouwen staat erg in het midden en dat maakt het geheel superstatig, dat kan soms mooi zijn, maar bij deze foto's vind ik het niet erg geslaagd.

14. vindt ik een erg leuke foto! hoe die torens net boven de oude geveltje uitkomen is erg goed. wat er op de straat gebeurt leidt in dit geval een beetje af van het grapje met die torens die er net bovenuit komen. ook hier zou ik kiezen voor een speelse uitsnede.

trouwens: technisch gezien zien eigenlijk alle foto's er voortreffelijk uit! hulde aan jou en je camera :)

ik hoop dat je wat aan mn opmerkingen hebt en ben benieuwd naar jouw en jullie kritiek en opmerkingen op mijn den haag foto's!

·
heanig an
4,554 Posts
Zo erg is het ook weer niet. ;) In de andere serie gebeurt meer, dit zijn voornamelijk foto's van de standaard Haagse gebouwen. Sommige foto's mogen wel iets geroteerd worden en ik vind bij sommige foto's de perspectivische vervorming (bolling) niet mooi. Is de schuld van de camera, maar dat wil niet zeggen dat ik het mooi vind. In photoshop zou je dit wat rechter kunnen trekken.

1 - 7 of 7 Posts