SkyscraperCity banner

5241 - 5252 of 5252 Posts

·
Unregistered User
3,682 Posts
Waarom nou weer felle led schijnwerpers naar beneden in de ogen van voorbijgangers moeten schijnen... In het ontwerp stonden die naar boven gericht. En, worden ze alleen 6000 Kelvin wit of gaan ze ook in kleur aanlichten?

• Like
Reactions: peterdrijver

·
Registered
286 Posts
Doorgaans turen de meeste mensen niet naar die hoogte als ze dichtbij de gevel staan. Verder heb je te maken met verlichtingseisen met een bepaalde lichtsterkte die men nodig heeft om het buitenterrein voldoende aan te lichten. Bij veel projecten worden er BREEAM eisen gehanteerd. Vandaar ook een groot deel van het dak die vol met zonnepanelen komt te liggen. Ik heb al twee recente projecten gehad waarbij er volgens de BREEAM eisen armaturen aan de gevel moesten komen om het buitenterrein te verlichten, omdat de straatlantaarns niet afdoende waren.

·
HHF user
1,813 Posts
Waarom nou weer felle led schijnwerpers naar beneden in de ogen van voorbijgangers moeten schijnen... In het ontwerp stonden die naar boven gericht. En, worden ze alleen 6000 Kelvin wit of gaan ze ook in kleur aanlichten?
Lijken me zowel naar boven als naar beneden te schijnen, als we de render mogen geloven, al schijnt de naar boven gerichte bundel verder dan die in tegenovergestelde richting. Hoek afstelling anders dus, of onder andere lichtsterkte of een combinatie van beide.

• Like
Reactions: Viren

·
Unregistered User
3,682 Posts
Ik had begrepen dat de aanlichting ergens in de laatste ontwerpen is veranderd. Als het wordt zoals in het plaatje, vind ik het niet een probleem. Maar als er direct onder de dakrand stralers naar beneden gericht worden, dan ga je ook vanaf het Spui naar het felle licht in de armaturen kijken. En met LED is dat een verschrikking.

·
the double dude!
1,557 Posts
Alleen de glaszijde is aardig !
Rest kut , had ik overigens niet verwacht.....domper zeg.....
Maarja dat heb je zo af en toe ,
Gemiste kans , 1e ontwerp van Coenen was top, echt aan alle kanten HE LE MA AL Uitgekleed.
Dank daarvoor .......de tyfus....

·
Registered
553 Posts
Gemiste kans , 1e ontwerp van Coenen was top, echt aan alle kanten HE LE MA AL Uitgekleed.
Afgezien van het ritme van de bomen, de entrees en geen afdekplaat op het dak was het ontwerp van Coenen op het eerste gezicht niet zo heel anders hoor.

·
the double dude!
1,557 Posts
Afgezien van het ritme van de bomen, de entrees en geen afdekplaat op het dak was het ontwerp van Coenen op het eerste gezicht niet zo heel anders hoor.
Meer glas in mijn beleving, stadsbalkon en mooiere gevel elementen, daarnaast mooiere torens rondom , in het bijzonder Adagio.
Net hetgeen wat is wegbezuinigd deed het geheel veel beter poremen

·
Registered
3,690 Posts
wanneer het écht een winnend aanbiedingsontwerp in competitie was WAAROM is het resultaat nu dan minder dan het aanbiedingsontwerp???? hoe krijg je dat voor elkaar? #integriteit

5241 - 5252 of 5252 Posts