SkyscraperCity banner

5601 - 5620 of 5784 Posts

·
Registered
682 Posts
Als die locatie helemaal leeg komt te staan zou je je kunnen afvragen of je die trappen dan nog zou willen hebben. Aangezien het Spuiplein er heel wat ruimte bij zou kunnen krijgen.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Doe mij maar het 'natte' plan afbeelding 02. Dit plein is echt heel moeilijk om aangenaam te maken en water is een sterke troef voor sfeer. Daarbij lekker koel in de zomer. Is er gelijk een plek voor de fraaie fontijn die de Haagse Marrokaanse gemeenschap aan Den Haag cadeau wilde doen voor dit plein, maar wat door het college heel argeloos en kil ter zijde is geschoven. Gewoon midden in de vijver. Scheelt de gemeente ook nog eens geld voor een kunstwerk.

01:
969644

02:
969645

03:
969648

·
Registered
682 Posts
Ik vind ze alle drie niet te doen. 1. Lijkt sterk op het ontwerp uit de renders van Coenen maar dan minder goed. 2. Op zich wel een leuk idee maar ik vraag me af of je de link met de Nieuwe Kerk voelt en maak dan op z'n minst de afgeronde hoeken van het pleintje hoekig. 3. Dusdanig volgeplempt zodat je helemaal niks meer aan de trappen hebt voor een eventueel concert. In alle drie de ontwerpen wordt ook niks met het patroon van de Turfmarkt gedaan. Het loopt dood.

·
Registered
540 Posts
Het zou wel mogelijk zijn dat er een fontein staat waar een demontabel podium overheen kan worden gezet, net zoals in Scheveningen de ijsbaan bovenop de fontein staat. Dan zouden alleen de bomen aan de Amare kant weg moeten. Daar kan natuurlijk wel een grasperkje. Mijn voorkeur gaat wel uit naar optie 2.

·
Registered
987 Posts
Is er ook een plan zonder bomen? Dan stem ik daarvoor. Vooral om de concerten die Barricade ook al aanhaalt. Als ik bomen wil zien dan ga ik wel naar het Haagse Bos.

·
Registered
4,000 Posts
Onder een deel van die trappen zit dacht ik nog de in-/uitgang van de ondergrondse parkeergarage en het resterende deel wordt gebruikt door het Chinese restaurant.
een klein deel van de trap is dak van fitness centrum/vergadercentrum van hotel.
rest iso verbouwde lucht.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Ik keek alleen naar de Ideeën vanuit het perspectief van een goed functionerende buitenruimte. Die trap verdwijnt wanneer het Mercure Hotel wordt afgebroken voor nieuwbouw van (mogelijk) de Koninklijke Bibliotheek. Je kan niet alles hebben. Het wordt óf een plein dat goed vertoeven is voor de voetganger, óf een plein dat klaarstaat voor incidentele concerten. Zonder bomen wordt het een winderige vlakte. We zullen die concerten daar moeten vergeten. Wat in de binnenstad leuk zou zijn is een evenementenhal. Welk blok kan er plat voor zoiets?

5601 - 5620 of 5784 Posts