SkyscraperCity banner

5621 - 5640 of 5850 Posts

·
the double dude!
1,957 Posts
Idd , wat een baggerbureau is dat nou toch zeg dat oma .
Wanstaltig wat ze her en der neertyften , hoe kan je t verzinnen , dat ze het uberhaupt durven.
Nee zeker niet mijn kop thee .

·
Registered
544 Posts
Tramtunnel vind ik mooi geworden. Maar dat is een uitzondering.
Ik vind hun De Rotterdam en nHow Hotel in Amsterdam beiden hele vette gebouwen. Maar wat ironisch is is dat beide gebouwen pal tegen Koolhaas' mentaliteit van "f*ck context" gaan, met een gebouw die refereert aan de skyline waar het instaat, en de ander die een letterlijke referentie is aan de reclamezuil waar die naast staat. Vrijwel al het andere is bagger.

·
Unregistered User
4,241 Posts
Elk plein heeft een andere aanpak nodig. Als er geen bunker onder het Buitenhof lag zou ik zeggen:

980431

• Like
Reactions: RHJ

·
Unregistered User
4,241 Posts
Of gelijk:
980486

Let op dat de haringkar een nieuwe plek krijgt rechtsonder.

• Like
Reactions: William_DH

·
Registered
988 Posts
Het wordt steeds drukker in de binnenstad en dan ga je overal beschikbare ruimte opofferen aan water. Zo wordt het op de resterende plekken nog drukker dan het al was.

·
Unregistered User
4,241 Posts
Het is een keuze.

·
Registered
Resident Residence
942 Posts
Wat is dat toch met die vijvers en die grachten uitgraven wat er driekwart jaar als een dood vogeltje bij ligt. Ondiepe vijvers die in de zomer zo warm worden dat er een meur vanaf komt waar mijn maagdarmkanaal niet aan kan tippen.

·
Registered
355 Posts
Persoonlijk vind ik echt alles beter dan de huidige situatie op het Buitenhof. Oke, het is geen parkeervlakte meer zoals een paar decennia terug, maar er valt gezien de mooie gebouwen en locatie zoveel meer van te maken dan dit. Ik zie die grote vijver eigenlijk wel zitten. De restaurants eromheen (BIT, Havana, Umami, Hometown coffee etc.) kunnen tafels direct aan het water uitstallen. Aan 1 of 2 kanten misschien een trapje naar beneden om direct bij het water te vertoeven. Ik zie het wel zitten in de lente, zomer en vroege herfst.

·
Unregistered User
4,241 Posts
Je kan ook de vijver op het Buitenhof ondiep maken zodat je er straks doorheen kan lopen tijdens de hitte en in de winter er op kan schaatsen. Ook kan je er 's-zomers kunstmatig stroming in aanbrengen tegen waterbederf. Zetten we het ruiterbeeld van Willem II er middenin met van kleur verschietende ledspotjes erop gericht. Vanaf het de voet van het beeld fontijnstralen om het water van zuurstof te helpen voorzien. In de winter rond Willem schaatsen en koek en sopie bij de Berlagekiosk. (of een gelegenheid naar keuze)

5621 - 5640 of 5850 Posts