SkyscraperCity banner

5661 - 5680 of 5788 Posts

·
Registered
425 Posts
Helemaal eens. Misschien ben ik gek, maar het lijkt mij alsof den haag de slechtste bestrating heeft van de steden in NL. Zou toch echt een kwaliteitsslag verdienen. Zowel ontwerp/ materiaal als uitvoering en onderhoud.
Ik kom ook geregeld in Rotterdam. Maar ik moet eerlijk zeggen dat Den Haag toch wel betere bestrating heeft dan Rotterdam. In Rotterdam ben ik al diverse keren bijna onderuit gegaan door te gladde natuursteen bestrating. Als ze in Den Haag al dat Belgische Hardsteen nu ook van het Spuiplein verwijderen, dan ben ik helemaal tevreden. Ik heb liever de klinkerbestrating waar je veilig op kunt lopen. Bij een kleine miezer regen of mist, kan je in Rotterdam al neerpleuren...

·
Unregistered User
4,231 Posts
In de Binckhorst tref je nog steeds op enkele plaatsen kasseien bestrating aan. Het zou jammer zijn als die bestrating geheel uit het straatbeeld zou verdwijnen.

·
Registered
8,326 Posts
Ik ken het idd van de van boetz, heb er een keer gloednieuwe schoenen mee opengescheurd. Wat is het voor iets, gerecyclede banden oid? /0

·
the double dude!
1,944 Posts
Ook op de nieboerweg sinds jaar en dag te vinden, liggen laten graag ik ben eraan gehecht

·
Registered
540 Posts
Peter Bos heeft schriftelijke vragen gesteld over de verdwenen Iron bricks: ‘Het is een bloody shame dat deze zeldzame bestrating is weggehaald. Alleen cultuurbarbaren doen zoiets.’
Is goed, ben ik toch een cultuurbarbaar. Lelijk is lelijk, maakt niet uit of het zeldzaam is of niet. Jaren '70 architectuur zou ik ook steeds zeldzamer willen zien.

·
Registered
343 Posts
Ik kom ook geregeld in Rotterdam. Maar ik moet eerlijk zeggen dat Den Haag toch wel betere bestrating heeft dan Rotterdam. In Rotterdam ben ik al diverse keren bijna onderuit gegaan door te gladde natuursteen bestrating. Als ze in Den Haag al dat Belgische Hardsteen nu ook van het Spuiplein verwijderen, dan ben ik helemaal tevreden. Ik heb liever de klinkerbestrating waar je veilig op kunt lopen. Bij een kleine miezer regen of mist, kan je in Rotterdam al neerpleuren...
In den haag liggen de mislukkingen bijna letterlijk voor het oprapen. Het natuursteen fiasco bij het stadhuis, het mislukte shared space concept Spui, Het concept en uitvoering in de grote Marktstraat. De slechte kwaliteit bij de tramsporen bij het Spui, de vreselijke bruine vlakte achter het centraal station met die saaie fontein. En dan de veel kleinere ergenissen van bv uitritten die binnen een paar maanden al weer schots en scheef liggen bij mij in de buurt.
Misschien is het ook wel zo dat als je er één maal op let je meer ziet? Maar heb echt de indruk dat andere steden betere concepten hebben en de uitvoering ook beter doen.

·
the double dude!
1,944 Posts
In den haag liggen de mislukkingen bijna letterlijk voor het oprapen. Het natuursteen fiasco bij het stadhuis, het mislukte shared space concept Spui, Het concept en uitvoering in de grote Marktstraat. De slechte kwaliteit bij de tramsporen bij het Spui, de vreselijke bruine vlakte achter het centraal station met die saaie fontein. En dan de veel kleinere ergenissen van bv uitritten die binnen een paar maanden al weer schots en scheef liggen bij mij in de buurt.
Misschien is het ook wel zo dat als je er één maal op let je meer ziet? Maar heb echt de indruk dat andere steden betere concepten hebben en de uitvoering ook beter doen.
DH is meer den het Spui en omgeving......
En juist als je er op let en wel stadsbreed valt het op dat DH het best goed doet op dit gebied.....
Hoogbouw ambitie daargelaten........

·
Registered
4,002 Posts
jaap vegter 1998

989794

·
Registered
425 Posts
NIEUWS
20 januari 2021

UPDATE WERKZAAMHEDEN JANUARI

In deze update leest u welke activiteiten in januari worden uitgevoerd op de bouwplaats van Amare aan het Spuiplein.

Constructie
De gevel is bijna klaar, op dit moment worden de laatste hoekkolommen geplaatst. Een zeer precies werkje wat we met veel zorgvuldigheid moeten uitvoeren. Nadat de Nano coating (vuil- en waterafstotend) is aangebracht op de gevel, kunnen we de steigers rondom het gebouw verwijderen. Ons doel is om eind januari te kunnen starten met het demonteren van de steigers aan de Schedeldoekshaven. Rondom het gebouw gaan we tegelwerk aanbrengen ter plaatse van de entreeportalen.De repetitiezaal, de theaterzaal en de ensemblezaal zijn zo ver gereed dat deze zalen naar verwachting in februari kunnen worden opgeleverd. Inmiddels gaan we in de concertzaal starten met het plaatsen van de 2.500 stoelen. Daarnaast vinden er diverse testen plaats in de zalen en in het gebouw, denk aan verlichting, akoestiek, installaties etc. Op het dak zijn we bezig met het plaatsen van 4.000 m2 aan zonnepanelen voor de opwekking van energie.

https://www.boele.nl/projectwebsites/amare/nieuws1/update-werkzaamheden-januari2#gallery775122543-1

·
Hoogvlieger
1,741 Posts
Er is momenteel een proefvak in aanleg bij de hoofdingang van het Stadhuis. Volgens een flyer van de gemeente horen ze daar graag per e-mail ieders mening over. In het voorjaar wordt een keuze gemaakt voor steensoort, verband en kleur, in het najaar wordt de nieuwe bestrating om het Stadhuis aangebracht. De Turfmarkt tussen Amare en het Stadhuis wordt tussen april en september ingericht op dezelfde manier als de rest van Turfmarkt. De definitieve inrichting van het Spuiplein hobbelt daar een jaar achteraan. Dat krijgt eerst een tijdelijke inrichting.

·
Registered
343 Posts
@ flap, tuurlijk is den haag meer dan Spui, maar als het daar al niet lukt? En Spui is bekend en dus herkenbaar. Maar bij mij in de buurt bezuidenhout/ mariahoeve is het ook dramatisch. Letterlijk paar maanden na herbestrating al puinhoop.

·
Registered
4,002 Posts
@ flap, tuurlijk is den haag meer dan Spui, maar als het daar al niet lukt? En Spui is bekend en dus herkenbaar. Maar bij mij in de buurt bezuidenhout/ mariahoeve is het ook dramatisch. Letterlijk paar maanden na herbestrating al puinhoop.
kan je een paar straten noemen??
dan sturen we een briefje...

·
Registered
687 Posts

·
Unregistered User
4,231 Posts
Een probleem in Den Haag is echt dat vrijwel iedere straat/stoep/plein binnen een paar maanden nadat de nieuwe bestrating ligt weer wordt opengebroken voor kabels e.d. En NOOIT wordt dat netjes afgewerkt.
Spuiplein ook zodra het Mercure Hotel wordt afgebroken voor nieuwbouw. Dan wordt het Spuiplein weer een bouwplaats ben ik bang. Want, wáár anders?

5661 - 5680 of 5788 Posts