SkyscraperCity banner

1 - 20 of 1176 Posts

·
Registered
2 Posts
Discussion Starter #1
Hallo, ik ben nieuw op de site. Mijn aandachtsgebied ligt vooral in Den Haag.

Volgens mij is dit project ook voor jullie nog nieuw. Ik heb weinig informatie.

Architect Meyer & Van Schooten
programma 30.000 m2
parkeren 80

Bron: IPMMC.NL

·
Hoogvlieger
1,680 Posts
Ik kende het project nog niet. Aan het plaatje te zien verkeert het nog wel in een redelijk pril stadium. Wel mooi dat er wat met die hoek gaat gebeuren. Het gebouw dat er nu staat zal niemand missen.

·
Wereldburger
869 Posts
Mooie impressie! De Skyline van Den Haag zal met dit project nog beter worden.

·
Registered
7,368 Posts
Ook nieuw voor mij. Het gebouw op die hoek mag zondermeer weg, wel jammer dat hierdoor het zicht op het lage stuk van de Hoftoren verdwijnt. Die 30.000 m2 is trouwens niet weinig.

·
Registered
254 Posts
Interessant! Op de website van Meyer & Van Schooten staat dit project ook vermeld, zie ik nu, met als jaar van studie 2004. Ook al is het een schets, het doet sterk denken aan New Babylon. (De schuine lijnen.) Ik vraag me af hoe actueel dit plan nog is...

het lijkt mij ook jammer dat het zicht op de hoftoren ontnomen wordt. Als het aan mij ligt realiseren ze eerst andere projecten - Grotiustoren, Monarch, Wijnhaven II, etc.

·
a.k.a. Sequentia
21,327 Posts
Leuke binnenkomer, welkom hier!
Toren vind ik een beetje misplaatst in de huidige situatie maar nadat Babylon en de toren van O.M.A. er staan kan 'ie wel. Den Haag gaat lekker het nieuwe jaar in :)

·
HHF user
1,870 Posts
^^yep, welkom hier Ralph.

Zeer onverzorgde site van IPMMC.NL overigens.
Blijkt al een tijdje niet te zijn geupdate: © 2004 Copyright by Webstate B.V.

Overigens vind ik dit project, tenminste op basis van de zeer groffe, kale render, spuuglelijk. Inderdaad SkyBridge, het is ook volledig misplaatst, maar nmm ook ná de bouw van OMA's topper en het dubbele hoogbouwwonder onder de naam van New Babylon.

Past dus wat mij betreft geheel niet bij bestaande en op korte termijn te realiseren projecten. Snel vergeten!

·
Registered
7,368 Posts
Vrij serieus denk ik. ING Real Estate en IPMMC hebben geen € 21 miljoen neergeteld omdat het bestaande pand zo mooi is.

·
Banned
1,698 Posts
^^^^ Ik had de vraag anders moeten stellen, is het al concreet dat het deze toren gaat worden. Weer 1 met oplopende top. Voorlopig staat het huidige pand nog te huur.

·
Registered Abuser
4,969 Posts
Zal wel even wennen zijn zo'n glazen toeter tussen al het baksteen geweld. Ben op basis van deze rendering nog niet direct enthousiast.

·
Registered
4,042 Posts
Zo te zien wel een aardig ontwerp, maar hij staat me wat te dicht op de buurman. De Hoftoren verdient met zijn ontwerp wat meer ruimte.

De blokken voor de Hoftoren zien er niet aantrekkelijk uit en een verandering is op zijn plaats, maar haal die huidige rommel naast de plint dan wel weg. De aanwezigheid van het oude betonnen ABN-pand verknalt het zicht op de toren. Het zou dan ook mooi zijn als hiervoor in de plaats een laagbouwkantoor met een vergelijkbaar ontwerp komt.

·
a.k.a. Sequentia
21,327 Posts
Wat een gedateerd gevelontwerp zeg :)
Maak er gewoon strak glas van met rechte witte aluminium panelen en ik ben voor.

·
Registered
3,832 Posts
Ik vind de toren op zich wel oké, maar past totaal niet op die locatie. De vorm past niet bij de andere mooie torens. Zoiets zou beter in de Zuid As van Amsterdam passen :)

·
Enjoy your freedom!
7,509 Posts
Ik vind dit wel een goed ontwerp. Inderdaad, geen baksteen of ander Haags "ontwerp". Dit maakt een skyline m.i. divers.

1 - 20 of 1176 Posts