SkyscraperCity banner

321 - 333 of 333 Posts

·
Unregistered User
4,231 Posts
En zie op die render nou nieuwe (slanke) hoogbouw op de plek van Paleis van Justitie?
Dat het Paleis van Justitie uit het Kafka pand vertrekt is al bekend. Ze trekken in de toren aan de Theresiastraat en het aangrenzende bruggebouw. Maar wanneer dat gebeurt en wat er daarna met de locatie gebeurt is nog onbekend, behalve dat er een mogelijke hoogbouwontwikkeling gaat plaatsvinden. Aangezien die locatie aan de achterzijde direct aan laagbouw woningen grenst lijkt het mij sterk dat hier iets echt hoogs komt. Ik vermoed meer iets in de lijn van een toren van maximaal 100 meter (om af te dingen naar 75 meter) met stedelijke plint van maximaal 22 meter.

Je ziet op deze kadastrale kaart ook goed hoe ingeklemd het oude gebouw staat. Een nieuwe toren kan niet te dicht staan bij de toren aan de Theresiastraat hoek Prins Clauslaan en niet te dicht bij bestaande (laagbouw) woningen.

960711

Volgens mij de enige plek om een toren neer te zetten:

960804

·
Registered
Resident Residence
942 Posts
Heb ik dat deel van de maquette waar het om gaat omlijnd komt het nog niet over. Zijn 4! verschillende maquettes, met idem plannen, tegen elkaar aangezet. Heeft helemaal niets te maken met de kavel justitie.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Heb ik dat deel van de maquette waar het om gaat omlijnd komt het nog niet over. Zijn 4! verschillende maquettes, met idem plannen, tegen elkaar aangezet. Heeft helemaal niets te maken met de kavel justitie.
Ik begreep heus wel dat de U-baan niet straks ter hoogte van Voorburg overgaat in een park. Zoveel ambitie is er hier niet. ;)

• Like
Reactions: William_DH

·
Registered
8,338 Posts
Ik heb zitten kijken maar ik kan die achterste maquette niet plaatsen in den haag met die brede weg...het zou ook een kanaal kunnen zijn.
Ik dacht eerst schenkkade oid, misschien een plannetje voor de havenkade in rijswijk ...al lijkt die achterste ook weer op een andere schaal te zijn. /0\ leuke puzzel zo ;)

·
Registered
345 Posts
Beetje slechte telefoon foto, maar de eerste twee torentjes langs halte ternoot zijn bewoond. De andere twee komen eraan.
Blijf het gemiste kans vinden, had best iets hoger gemogen, pal naast tramhalte en station. Nimbys in bezuidenhout zijn sterk georganiseerd helaas. Gaan we nog veel last van krijgen bij CID plannen schat ik in.

IMG_20210128_204537.jpg

Attachments

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
Dat het Paleis van Justitie uit het Kafka pand vertrekt is al bekend. Ze trekken in de toren aan de Theresiastraat en het aangrenzende bruggebouw.
...
Is hier al meer over bekend? En gaan ze daarmee niet heel veel m2 inboeten t.o.v. nu?

·
Unregistered User
4,231 Posts
Is hier al meer over bekend? En gaan ze daarmee niet heel veel m2 inboeten t.o.v. nu?
De toren aan de Theresiastraat is afgelopen augustus door het Rijksvastgpoedbedrijf aangekocht. Daar zal een aanleiding voor zijn. Hij bestaat naast de kantoortoren van 19 verdiepingen uit een drietal winkel en horeca units gelegen onder de vleugel aan de Theresiastraat. Het geheel heeft een vloeroppervlak van 18.856 m².

Maar als je vraagt: hoe zit het dan met de benodigde zittingszalen etc?, dan blijf ook ik met vragen achter. Misschien komt er ook een stuk nieuwbouw. Voorlopig blijft het vaag. En het plan kan natuurlijk ook weer veranderen.

321 - 333 of 333 Posts