1,741 Posts
Dat is een 1:1-schaalmodel van het vogelhuisje in het bos op die glazen toren.😀 En wáár komt deze?
Dat is een 1:1-schaalmodel van het vogelhuisje in het bos op die glazen toren.😀 En wáár komt deze?
Omg. De splinters...Wellicht in d'r nachtkastje?![]()
Dat het Paleis van Justitie uit het Kafka pand vertrekt is al bekend. Ze trekken in de toren aan de Theresiastraat en het aangrenzende bruggebouw. Maar wanneer dat gebeurt en wat er daarna met de locatie gebeurt is nog onbekend, behalve dat er een mogelijke hoogbouwontwikkeling gaat plaatsvinden. Aangezien die locatie aan de achterzijde direct aan laagbouw woningen grenst lijkt het mij sterk dat hier iets echt hoogs komt. Ik vermoed meer iets in de lijn van een toren van maximaal 100 meter (om af te dingen naar 75 meter) met stedelijke plint van maximaal 22 meter.En zie op die render nou nieuwe (slanke) hoogbouw op de plek van Paleis van Justitie?
Ik begreep heus wel dat de U-baan niet straks ter hoogte van Voorburg overgaat in een park. Zoveel ambitie is er hier niet.Heb ik dat deel van de maquette waar het om gaat omlijnd komt het nog niet over. Zijn 4! verschillende maquettes, met idem plannen, tegen elkaar aangezet. Heeft helemaal niets te maken met de kavel justitie.
Is hier al meer over bekend? En gaan ze daarmee niet heel veel m2 inboeten t.o.v. nu?Dat het Paleis van Justitie uit het Kafka pand vertrekt is al bekend. Ze trekken in de toren aan de Theresiastraat en het aangrenzende bruggebouw.
...
De toren aan de Theresiastraat is afgelopen augustus door het Rijksvastgpoedbedrijf aangekocht. Daar zal een aanleiding voor zijn. Hij bestaat naast de kantoortoren van 19 verdiepingen uit een drietal winkel en horeca units gelegen onder de vleugel aan de Theresiastraat. Het geheel heeft een vloeroppervlak van 18.856 m².Is hier al meer over bekend? En gaan ze daarmee niet heel veel m2 inboeten t.o.v. nu?