SkyscraperCity banner

2141 - 2158 of 2158 Posts

·
Registered
12 Posts
Paar rijke oliesjeiks hebben we nodig!
Nu is 't allemaal zonder uitzondering
Budget zooi , geen cent teveel hoor....
Wat ik in DH wel mooi vind us Kijkduin en straks Lumen op de boulevard, Amadeus in de stad.
Ben ik dan de enige met deze smaak is er geen ontwikkelaar die er echt wat moois van wil maken.
Echt alleen 4kante mtrs op een zo simpel mogelijke wijze bouwen pfffff
We gaan het zien flap misschien valt het mee misschien valt het tegen. Zo 'n plaatje is altijd zo vertekend. Ik vind het opzich wel passen in een industriewijk als de binckhorst. Het is niet het centrum van de stad waar ze de laatste jaren wel redelijk veel mooie nieuwbouw hebben neergezet met mooie gevels zoals in de grotemarktstraat, campus den haag, Amadeus en straks Amare er nog bij. Als alles het zelfde word is het ook niet meer leuk. Kijk maar naar Dubai. Alle torens zijn eigelijk architectonische bouwwerken alleen zijn het er zo veel dat het saai word.

·
Registered
Resident Residence
785 Posts
Mocht de BAM niets meer doen met de kranen dan hoop ik dat die behouden blijven evenals de verhoogde kraanbaan waar ze op staan. Met die kraanbaan zelf kan je ook wat mee doen, zoals men bijv. in A'dam heeft gedaan met woningen erop te zetten.

Nieuwe hoofbureau van politie is gegund en moet in 2023 klaar zijn. Naast project 100% sociaal.

Gunning: Bouwen hoofdbureau (5.500 m2) met parkeerkelder (4.400 m2) t.b.v. Politie Haaglanden tussen Supernovaweg en Pegasusstraat

Bron: Bouwberichten en Impressies Cepezed

Op deze pagina nog 3 gegunde projecten Binckhorst, voor wat het waard is over berichtgevingen op die site.

·
Unregistered User
3,778 Posts
Mocht de BAM niets meer doen met de kranen dan hoop ik dat die behouden blijven evenals de verhoogde kraanbaan waar ze op staan.
Dat hoop ik ook. Dat 'kraanviaduct' zou ik lekker laten begroeien. Gooi er allemaal plantenbakken op met klimop o.i.d., zodat het een enorme pergola wordt.

·
Registered
Resident Residence
785 Posts
Kranen blijven al wel bewaard dacht ik eerder gelezen te hebben en men daar aansluitend een parkje wil. Hangt er vanaf wat de BAM met de kranen wil.

·
Registered
2,346 Posts
Haagse Asfaltcentrale vertrekt uit de Binckhorst: ‘Nu veel meer ruimte voor extra huizen’ De Haagse Asfaltcentrale vertrekt uit de Binckhorst. Dat zegt wethouder Boudewijn Revis van stadsontwikkeling in reactie op het bericht dat Den Haag van het kabinet 71 miljoen euro krijgt om de woningbouw te versnellen. :)

Eigenaar BAM Group van de Haagse Asfaltcentrale reageert ontwijkend. ,,Wie ben ik om een wethouder tegen te spreken’’, zegt een woordvoerder. En: ,,We zijn met de gemeente in gesprek. Verdere mededelingen doen we op dit moment niet.’’

Bovendien maakt het vertrek van het Haagse bedrijf de weg vrij voor veel meer woningen in de Binckhorst. Volgens wethouder Revis kunnen er nu meer dan 10.000 huizen in het oude industriegebied komen.

·
Registered
5,235 Posts
Dat de centrale daar weg gaat is eigenlijk wel een randvoorwaarde. Niet alleen voor de woningbouw, maar al wat een rotzooi en afzichtelijk beeld die centrale geeft. Zware industrie kan toch niet in een woonwijk. Ik heb jaren bij KPN op de Binckhorst gewerkt en als ik mijn auto dan niet in de KPN-garage kwijt kon, parkeerde ik 'm in de buurt. Met een beetje verkeerde wind, zat mijn auto onder het vuil van de centrale. Aan de andere kant van de Melkwegstraat zit ook allerlei achenebbisj wat daar allemaal nog weg zou moeten. Er zit nog afvalverwerking, hele vage autobedrijfjes, uitgebrande panden, wietteelt etc.. Je wilt daar toch niet je kinderen opvoeden.

De Binckhorst is een toplocatie binnen de stad vanwege de centrale ligging, dicht bij uitvalswegen en je kunt nog veel met OV, maar er moet nog wel wat extra schoongeveegd worden.

·
Registered
1,616 Posts
Dat de centrale daar weg gaat is eigenlijk wel een randvoorwaarde. Niet alleen voor de woningbouw, maar al wat een rotzooi en afzichtelijk beeld die centrale geeft. Zware industrie kan toch niet in een woonwijk. Ik heb jaren bij KPN op de Binckhorst gewerkt en als ik mijn auto dan niet in de KPN-garage kwijt kon, parkeerde ik 'm in de buurt. Met een beetje verkeerde wind, zat mijn auto onder het vuil van de centrale. Aan de andere kant van de Melkwegstraat zit ook allerlei achenebbisj wat daar allemaal nog weg zou moeten. Er zit nog afvalverwerking, hele vage autobedrijfjes, uitgebrande panden, wietteelt etc.. Je wilt daar toch niet je kinderen opvoeden.

De Binckhorst is een toplocatie binnen de stad vanwege de centrale ligging, dicht bij uitvalswegen en je kunt nog veel met OV, maar er moet nog wel wat extra schoongeveegd worden.
De Haagse Stadspartij denkt daar heel anders over

·
Registered
5,235 Posts
Ja ik lees het en val van mijn stoel af. Misschien moet ik het Haagse riool maar in huize Bos uit laten komen en dan zeggen, jaaah maar dat is authentiek. Dat was vroegah ook al zo. Dat moet je koesteren. Ik snap dat het wat stank geeft, maar je kunt zoiets verduurzamen. Weest trots op ons erfgoed vriend Peter. Ik ga bij de gem. verk. dan toch maar weer op de VVD stemmen:)

2141 - 2158 of 2158 Posts