SkyscraperCity banner

2241 - 2260 of 2343 Posts

·
Unregistered User
4,231 Posts
Het zal waarschijnlijk niet uitkomen qua geld maar het zou wel heel gaaf zijn als ze die betonnen constructie weten te verwerken in de nieuwbouw, zoals hier ook gedaan is bij NDSM in Amsterdam. Anders is het een behoorlijk gemiste kans wat betreft het behoud van het industriële karakter waar ze zo op hameren.

View attachment 781578
Oproepen tot status van Rijksmonument.
Ze zijn van plan om de bogen en de twee BAM kranen bovenop te behouden (als in Laak) als beschermd stadsgezicht inderdaad. Zou heel erg zonde en een gemiste kans zijn als ze dit niet weten te integreren in de nieuwbouw...
Volledig mee eens. Hiermee (onder meer) kan Binckhorst zich onderscheiden.
Nodigt ook echt uit om te gaan wonen met zo'n verroeste kraan in je achtertuin.
Allemaal leuk en aardig dat industriële karakter maar wekt bij mij juist de associatie op van achterstallige bende, criminele buurt, kraakpanden e.d.
Met de hoge woningprijzen weinig tuig dat hier kan gaan wonen.
Over smaak valt niet te twisten.
We doen hier juist niet anders. :)

·
the double dude!
1,947 Posts
ff tussendoor, qua gebieds ontwikkeling.
Kijk is naar de Rijnhaven in RD ,daar toont men ambitie, vandaag weer mooi plan gepresenteerd, vergelijk dat is met dat bange gewip hier in de BH .
Gewoon een miezerig zootje die BH , waar zijn ze nou in godsnaam mee bezig...??

·
Registered
8,338 Posts
even wachten op asfaltcentrale en in laak op bestemmingsplannen die zouden eind dit jaar gewijzigd moeten worden maar wuhanvirus...dus q1 q2?

·
Registered
4,005 Posts
in BH zijn geen NIMBIES SOS OUDEWITTESUPERMATISTEN aanwezig. er is geen stedenbouwkundig plan (van maat) en toch komt er niks van terecht.

·
Registered
4,005 Posts
Verschrikkelijke mensen allemaal. Ik als Voorburgenaar juich de woningbouw juist toe op de Binckhorst. En liefst zo hoog mogelijk😁 Je kunt niet alleen aan jezelf denken, woningen zijn hard nodig. Gun je medemens wat.
hoe meer hoogbouw 'op' de Binckhorst des te hoger de vastgoudwaarde van Voorburg.
#ookweerzo.
#binckhorstwordtniks

·
Registered
Forum Hadriani
6,077 Posts
hoe meer hoogbouw 'op' de Binckhorst des te hoger de vastgoudwaarde van Voorburg.
#ookweerzo.
#binckhorstwordtniks
Ik geloof wel in goede stedelijke gebieden met voorzieningen met gevarieerde hoogbouw en laagbouw. De Binckhorst is naar mijn mening nu een drama. Voorburg is erbij gebaat dat er een keurige wijk tussen Voorburg en het centrum Den Haag komt i.p.v. een vaag industrieterrein met allerlei braakliggende stukken.
Van mij hoeven ze ook niet de zon weg te nemen van de Mariannelaan, maar ik denk dat dat allemaal wel meevalt. De laan zal mogelijk wel iets drukker worden, maar je hebt straks een prachtige tunnel.

De hoogbouw valt in NL altijd mee. Uiteindelijk zijn het maar een paar torens van max 130 meter ongeveer.
Het wordt niet zo toch als...
landmark-81-vietnam-how-many-floors-high-landmark-81-4.jpg

·
Registered
1,952 Posts
De Titaan wordt de plek voor de nieuwe bedrijvigheid van Den Haag. Het ruim 11.000 vierkante meter grote pand, voormalig pand van de Harting bank aan de Saturnusstraat, gaat plek bieden aan ongeveer zeventig van die ondernemingen en 350 mensen.

In februari volgend jaar wordt begonnen met die transformatie. Dan gaat eerst het asbest eruit. De bedoeling is dat in juli 2022 de eerste bedrijven hun intrek kunnen nemen in de Titaan.

De Titaan wordt de plek voor de nieuwe bedrijvigheid van Den Haag - Omroep West

·
Registered
Forum Hadriani
6,077 Posts
Gelukkig niet. De vorige hoogste van Saigon verdiende al niet de schoonheidsprijs, maar deze is helemaal erg. Het lijkt net alsof men een stuk torenkraan is vergeten weg te halen.
Ik ben er dit jaar nog geweest in februari. Nog net voor de Coronacrisis dus. Hij is idd niet heel fraai en deze hoogbouwwijk al helemaal niet. Toch vond ik m.n. district 1 wel erg leuk om te beleven.

·
Registered
2,837 Posts
Was deze al bekend? De tweet is van vandaag. Omgevingsvergunning verleend op 23 december.

Hier is het topic:

Heb al een paar keer gevraagd of de titel veranderd kon worden, want hij is zo niet zo goed vindbaar (oude naam was Luna en Stella).

2241 - 2260 of 2343 Posts