SkyscraperCity banner

2281 - 2300 of 2343 Posts

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
Gezien wat daar allemaal gebouwd gaat worden en de prijzen die er tot nu toe voor gevraagd worden, denk ik dat dit zeker wel een interessante move is van dat nieuwe KDV. Er zullen denk ik veel werkende ouders neerstrijken daar. Als jij dan het enige stukkie groen van de hele Binckhorst kunt gebruiken voor jouw KDV, dan komen die ouders vanzelf de oprijlaan op :)

·
HHF user
2,140 Posts
Kinderopvang is big business.
Over een paar jaar zie ik ook hier een kabinet over struikelen, kijk maar hoe deze ‘red tape’ oplossing wordt gefinancierd...

Wat dat betreft past het kasteeltje waarin tot voor kort een botox/straktrekken kliniek was gevestigd, perfect in dat (financieel mistige) plaatje.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Gisteren een rondje Binckhorst gemaakt. Als je gaat om te zien wat er al aan hoogbouw is gerealiseerd valt het tegen. Die is er nog niet, wat ik natuurlijk al wist.

Vooral de vele open vlakten vallen op. Ze zouden in theorie dus snel moeten kunnen beginnen met bouwen. Hoogtepunt van mijn bezoek waren de kippen. Ik kwam een toom tegen van circa twintig hanen en hennen. Gezien zeker de helft uit hanen bestaat zullen ze vast niet allemaal bij de hennen aan de bak komen. Allicht dat de hanen dat onderling oplossen. 😄
979956

De kippen maken zo zeer deel uit van de cultuur van de Binckhorst, dat ze inmiddels een eigen verkeersbord hebben!

979985

Zicht vanaf begraafplaats Sint-Barbara naar kasteel De Binckhorst:
979993

Omgeving kasteel De Binckhorst, nabij de Haagse Trekvliet:
980004
980007

Begraafplaats Sint-Barbara:
980023

De begraafplaats is echt heel goed onderhouden en je vindt er de meest waanzinnige graven. Er zijn heel veel grafmonumenten van Roma/Sinti families en zij geven vaak enorme bedragen uit. Graftombes, praalgraven, zelfs volledig marmeren mausoleums, waarvan ik vermoed dat je voor hetzelfde bedrag een klein huisje kan bouwen. En aan de namen van de vele graven kan je zien dat het vaak om verwanten gaat. Een medewerker van de begraafplaats vertelde dat Roma/Sinti families al heel lang op die begraafplaats worden bijgezet. Hij zei ook dat ze zich wel wat zorgen maken dat als er dichtbij hoogbouw komt, bezoekers van overledenen minder privacy zullen ervaren bij het graf. Ze hebben wel een punt vind ik. Zeker in de blokken die straks grenzen aan de begraafplaats, zouden ze daar rekening mee moeten houden. Zo min mogelijk balkons en terassen met direct uitzicht die kant op lijkt mij niet onredelijk, hoewel je juist in de zomer minder inkijk zal ervaren vanwege het dan aanwige groen. Maar architecten zouden in elk geval iets moeten doen met het gegeven vind ik. Respect voor de doden, maar vooral ook voor de nabestaanden.

980026

Foto's eigen werk, gebruik vrij met bronvermelding.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Voor de geinteresseerden. Opvallend dat ze voor een kinderdagopvang twintig parkeerplaatsen nodig hebben.

Trekvlietzone: online bijeenkomst

Gepubliceerd: 20 januari 2021 Laatste wijziging: 21 januari 2021

Aan de Trekvliet en Fokkerhaven in de Binckhorst ontstaat de komende tijd een nieuw woon-werkgebied: de Trekvlietzone. Donderdagavond 4 februari 2021 vertelt de gemeente tijdens een online bijeenkomst meer over het ruimtelijk kader van dit gebied. U hoort dan wat een ruimtelijk kader precies is, hoe dat eruitziet, welke plannen al vastliggen en welke nog niet.

De Trekvlietzone ligt tussen de Mercuriusweg, Binckhorstlaan en Trekvliet. Ook het Binck Eiland (voormalig SDU-terrein) hoort erbij. Het is de bedoeling dat in de Trekvlietzone vooral woningen worden gebouwd. Het water in het gebied maakt van de vernieuwde Trekvlietzone een prettige omgeving om te wonen met veel ruimte.
Groen rustpunt

Het oude kasteel De Binckhorst is tegenwoordig weer te zien vanaf de Binckhorstlaan. Heel lang stond het achter een poortgebouw. De vernieuwde kasteeltuin zorgt straks voor groen in de Trekvlietzone. De tuin wordt een rustpunt waar iedereen welkom is. Voor de kasteeltuin is een ontwerp gemaakt. Tijdens de online bijeenkomst hoort u hoe het ontwerp tot stand is gekomen, welke keuzes zijn gemaakt en hoe de tuin eruit komt te zien.
Ontwerp kasteeltuin

* Ontwerp kasteeltuin​
Onderdoorgang Trekvlietbrug

Tot slot zal er een korte uitleg zijn over de plannen voor het maken van een onderdoorgang voor fietsers en voetgangers bij de Trekvlietbrug. Deze onderdoorgang moet ervoor zorgen dat fietsers en voetgangers snel en veilig langs de Mercuriusweg kunnen. Het is nu nog een van de ontbrekende schakels op de fietsroute in de regio, het zogenoemde Trekfietstracé.
Deze avond geeft de gemeente ook aan wat de vervolgstappen zijn voor het ruimtelijk kader, de kasteeltuin en de onderdoorgang bij de Trekvlietbrug.
Online bijeenkomst

Wilt u ook bij de online bijeenkomst over de nieuwe inrichting van de Trekvlietzone zijn? Doe dan mee op donderdag 4 februari 2021 vanaf 19.00 uur via de aanmeldknop op deze pagina. U hoeft zich vooraf niet aan te melden. Vanaf 4 februari 2021 vindt u hier de aanmeldknop.
Tijdens de bijeenkomst kunt u via de chatfunctie (anoniem) vragen stellen. De gemeente probeert om meteen een antwoord op uw vragen te geven. Als dit niet lukt dan krijgt u na de bijeenkomst via e-mail antwoord op uw vragen. Daarvoor is dan wel uw e-mailadres nodig. Als u 4 februari 2021 niet bij de bijeenkomst kunt zijn dan kunt u deze via de link ook op een later moment terugkijken.

·
Registered
1,952 Posts
Nee nee! Dit is natuurlijk een eerbetoon aan het beroemde lied 'Mustang Sally' van Wilson Pickett...

All you want to do is ride around Sally (ride, Sally, ride) Huh
All you want to do is ride around Sally (ride, Sally, ride) Huh
All you want to do is ride around Sally (ride, Sally, ride) Ha
All you want to do is ride around Sally, oh Lord (ride, Sally, ride)

De directeur van de Dienst Straatnamen van de gemeente schijnt een groot fan te zijn van jaren 60 en 70 Soul.

·
Registered
2,837 Posts

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
A.s. vrijdag wordt de Tunnel officieel opgeleverd; vanaf de 12e kan er daadwerkelijk doorheen gereden worden. Mooie ontwikkeling, ben benieuwd wat dat met de dynamiek van de Binckhorst gaat doen.

2281 - 2300 of 2343 Posts