SkyscraperCity banner

4361 - 4380 of 4513 Posts

·
HHF user
2,139 Posts
Kom ik wel naast je zitten

On topic, ter herinnering, zie Plaats: herinrichting. De verlichting op de Plaats zelf wordt wel -nog steeds- modern van snit:

“Verlichting
Op de Plaats worden moderne lantaarnpalen geplaatst. De lampen kunnen zo gedraaid worden dat de bijvoorbeeld de gevels en het standbeeld van Johan de Witt apart belicht kunnen worden.”

De planning ook nog even:

“Planning
Het werk gebeurt in 3 gedeeltes:

Deel 1: maart 2020 - maart 2021, werkzaamheden aan de kant van de Kneuterdijk/Buitenhof.
Deel 2: In mei 2020 is de kant van de gevels met oneven nummers gedaan. De kant met de even nummers wordt in januari 2021 gedaan.
Deel 3: november - februari 2021, werkzaamheden op het plein van de Plaats.”

·
Registered
Forum Hadriani
6,067 Posts
Eindelijk invulling in het pand aan het Spui. Zag dat ze Fruits en Juices gaan verkopen, maar geen idee welke formule dit wordt. Wordt wel mooi.

·
Registered
987 Posts
Beter weer een vreettent dan leegstand. Vreten is zo langzamerhand het enige dat nog scoort in een binnenstad, naast telefoon- en europrulwinkels. Een Turkse vreettent is wat mij betreft welkom, zeker nu Simit Sarayi van de Gedempte Gracht is verdwenen.

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
Dat betreft inderdaad Mado, en nog een andere toko van dezelfde eigenaar. Ze hebben de boel al een tijd bestickerd, maar het werk lag lange tijd stil/was nog niet begonnen. Inmiddels gaat het hard. Horeca op deze plek vind ik wel een goede aanvulling.

·
Registered
Forum Hadriani
6,067 Posts
De sloop van de Levi Lassenpandjes lijkt stil gevallen te zijn. Zelfs Joyce van In De Buurt was op onderzoek uit. Miss weet Peter meer...

·
Registered
Forum Hadriani
6,067 Posts
Archeologie?
Joyce komt met dit verhaal aan:

Maar ik dacht dat het hoekpand sowieso nog bleef staan en dan gerenoveerd zou worden. Doch staan er nog 2 niet gesloopte pandjes naast. Er is wel aardig wat gesloopt al staat er nog genoeg afbraak aan achterhuizen van het Spui.
Ik zeg eerlijk ik ben altijd doodsbenauwd met Den Haag dat er onderwijl een project met werkzaamheden gestopt wordt. Er loopt dan ineens weer een onverwachte procedure, bezwaar, rechtzaak, boycot, planwijziging, gemeente discussie/gevecht of demonstratie.
Misschien is het een arch. vondst. Hoop wel dat er verder iets gaat gebeuren want nu zijn we nog verder af dan voorheen.

·
Registered
987 Posts
Maar er zijn toch helemaal geen plannen voor de sloop van dat hoekpand? Volgens mij zijn de panden waarvoor een sloopvergunning is verleend nu gesloopt. De resterende panden worden opgeknapt.

·
Registered
254 Posts
^ dus we kunnen ons cluppie nu laten registreren als religieuze stroming, immers bepaald weinig van wat we hopen en dromen is/wordt bewaarheid
Meteen ook maar de volgende vragen: wie zijn de ouderlingen, wie de voorganger, wat wordt onze tempel en de allerbelangrijkste vraag in ons geloof: wie o wie wordt de koster?
Is de vacature van koster nog beschikbaar?

·
Registered
254 Posts
^ dus we kunnen ons cluppie nu laten registreren als religieuze stroming, immers bepaald weinig van wat we hopen en dromen is/wordt bewaarheid
Meteen ook maar de volgende vragen: wie zijn de ouderlingen, wie de voorganger, wat wordt onze tempel en de allerbelangrijkste vraag in ons geloof: wie o wie wordt de koster?
Ik word de koster mens en vrouw

4361 - 4380 of 4513 Posts