SkyscraperCity banner

4381 - 4400 of 4508 Posts

·
Registered
Forum Hadriani
6,058 Posts
Ondertussen zelf wel allemaal halve containers tering troep via ali baba hierheen laten shippen uit pure verveling ;)
Not me, maar Alibabarommel dat is helemaal erg. Net als de troep van de Action, Solow etc.. Chinezen produceren maar eindeloos deze rommel in schamele fabriekjes en wij in het Westen blijven die rommel maar eindeloos kopen (kip-ei). Over wereldhandel en ook het milieu gesproken.

·
Registered
19 Posts
Dag iedereen! Ik volg al enige tijd dit forum maar heb je nu pas echt geregistreerd. Ik kwam deze site tegen en is volgens mij hier nog niet gedeeld: De Vijf Poortjes
Het gaat over de opgeslagen gevel van 'de vijf poortjes' waarvan het pand aan het spui gesloopt is om plaats te maken voor Amadeus (Primark). Gezien de copyright onderin de pagina lijkt dit een gloednieuw project.

·
Registered
1,943 Posts
Overigens ben ik van mening dat het Buitenhof grondig op de schop mag om de verblijfswaarde daar te vergroten.
In potentie een van de mooiste pleinen van Nederland, klassiek en met prachtig uitzicht op Binnenhof en Hofvijver.
In de praktijk is de buitenruimte daar een zootje met trambanen, een grote fietsenstalling en wat niet meer...

Free het Buitenhof!

·
Registered
76 Posts
Het Buitenhof heeft grote potentie. De fietsenstalling stoort mij wel het meest. Door alleen al de fietsenstalling weg te halen verbeterd het plein drastisch, waarbij weer ruimte kan ontstaan voor terrasjes of het herplaatsen van het standbeeld van Willem II. De Israëlische ambassade verhuist toch definitief? Dit betekend dat dat afgrijselijke politiehuisje en poortjes verdwijnt. En zou dat spuuglelijke pant of gesloopt kunnen worden of een transformatie zoals met Bleyenberg met een mooi dakterras. Aan de tramlijn erger ik mijzelf een stuk minder van, maar ook dat zou mooi zijn als die eventueel verdwijnt waardoor het Buitenhof optimaal benut kan worden aan alle kanten.

·
Registered
Forum Hadriani
6,058 Posts
Helemaal eens. En als de fietsen dan nog netjes in de vaste omheining staan, maar in de zomer en/of op drukke dagen wordt de fietsparkeerplaats ook nog eens flink uitgebreid met lelijke hekken. Ziet er niet uit. Daarnaast staan er eeuwig bouwhekken en het politiehuisje ziet er ook niet uit. Ik dacht dat de ambassade al verhuisd was, als ik kijk naar hun adres zitten ze alwel op de Johan de Wittlaan.

Ergens zou er een soort van 'esthetische opzichter' moeten komen voor een stad. Sommige dingen kunnen echt niet, maar het lijkt maar weinig mensen te interesseren.
Op de paar na op dit forum dan.

4381 - 4400 of 4508 Posts