Zou Den Haag geen ruimte kunnen huren voor fietsparkeren in het HB pand wat toch heel moeilijk verhuurbaar is. Evt tijdelijk als er een nieuwe huurder zich meldtOverigens ben ik van mening dat het Buitenhof grondig op de schop mag om de verblijfswaarde daar te vergroten.
In potentie een van de mooiste pleinen van Nederland, klassiek en met prachtig uitzicht op Binnenhof en Hofvijver.
In de praktijk is de buitenruimte daar een zootje met trambanen, een grote fietsenstalling en wat niet meer...
Free het Buitenhof!
Nu rij ik zelf ook regelmatig op de fiets (ben dus geen hater), maar ik vind de fietsparkeerplaatsen op straat zo rommelig en er echt niet uitzien. En dan is het zelfs een stuk beter dan een paar jaar geleden. Als ik met de fiets naar de stad ga, parkeer ik zelf altijd onder het stadhuis. Netjes weggeborgen (niemand last van dus), gratis en veilig.
Dat zou meer moeten.
Wie nog de jaren 70 kan herinneren, was een tijd waar je je auto echt overal kon parkeren. Zelfs op het Plein, Binnenhof of liefst half op de stoep net voor de winkel waar je moet zijn. Of lekker dubbel parkeren. Mijn pa wist zijn NSU Prinz met mij achterin in 1970 overal kwijt te kunnen. Wat een tijd. Maar op een gegeven moment werd het een zooitje half jaren 70. Vanaf einde jaren 70 en de jaren 80 kwamen er overal parkeergarages. De auto's moesten netjes kwijt. Ik denk dat er nu een tijd is aangekomen dat dat ook voor de fiets moet gelden. Weg met die onsierlijke stallingen!