Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 240 Posts

·
Registered
3,314 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Stebru bouwt in opdracht van NU projectontwikkeling - persbericht
Artikeltje op Architectenweb

Omschrijving project
Na de succesvolle eerdere ontwikkeling en realisatie van 611 woningen, winkels, bedrijfsruimten en een parkeergarage in Laakhaven-West, is de volgende fase ontwikkeld bestaande uit 5 gebouwen met 550 woningen, drie parkeergarages en circa 1125 m² commerciële ruimte (inclusief horeca).

De gebouwen variëren qua hoogte van 9 tot 12 verdiepingen en lopen trapsgewijs af richting het water waarbij de getrapte gevels zorgen voor een optimale bezonning en uitzicht op het water. Er is in de gebouwen veel groen aanwezig op de dakterrassen en in de gemeenschappelijke daktuinen. Tussen de gebouwen worden autovrije speel-/woonstraten aangelegd die direct grenzen aan de voortuinen van de woningen op de begane grond. Dit zorgt voor een aangename leefomgeving voor de bewoners en bezoekers. In de plint aan de Calandkade zal horeca worden gevestigd met terrassen aan het water en is er ruimte voor detailhandel. In de nabije toekomst zal ook een jachthaven worden gerealiseerd waardoor de Calandkade dé plek wordt om te wonen!

In mei 2018 zal worden gestart met de nieuwbouw. De woningen zullen uiterlijk medio 2020 worden opgeleverd.

Programma
550 woningen, variërend van 28 tot 110 m² GBO
Gedeelde voorzieningen, waaronder grote binnentuinen met veel groen, zonneterrassen, fietsenbergingen, horecagelegenheden en parkeergarages

Partners
Aannemer: Stebru Bouw
Architect: Kampman Architecten

Status project
Start bouw: mei 2018
Project opgeleverd: medio 2020
Verkocht ten behoeve van verhuur

Informatie
Na oplevering zullen de woningen verhuurd gaan worden. Ca. 6 maanden voor oplevering zullen hier de contactgegeven van de makelaar(s) bekend gemaakt worden.

"Tussengebouw":

Ik kan volgens mij zelf de titel van het topic niet veranderen; maar de werknaam van dit project is vanaf nu Caland Dock.

Persbericht.
Projectsite

·
Moderator
48,037 Posts
Ik heb er even Den Haag: voor de titel gezet.

Het is inderdaad wel een project dat groot genoeg is voor een eigen thread. Het gaat lekker veel woningen toevoegen. Ik hoop dat plinten ook een leuke vulling krijgen, met zoveel woningen erbij moet er toch meer mogelijk zijn dan een uitzendbureau of orthodontist.

·
Registered
Resident Residence
1,008 Posts
@ Momo meteen duidelijk wat er tussen de nieuwbouw en torentje komt in je laatste post van Laakhaven en dank voor je zeer uitgebreide update!!

Ziet er best goed uit moet ik zeggen.

·
Registered
3,314 Posts
Discussion Starter · #6 ·

·
Registered
9,725 Posts
Polen in bouwketen proppen,hollanders 3 jaar op wachtlijsten en syriers in nieuwbouw appartementen met eigen parking en twintigers uit Eritrea in nieuwbouw eengezinswoningen van 3 lagen inclusief voor en achtertuin....mmmm....ja ik ben jaloers.

·
Moderator
48,037 Posts
Dit complex hier is door OTTO Work Force hier neergezet, ze hebben wel de grond gratis gekregen van de gemeente. Het in 2013 geopende complex zou 5 jaar blijven staan, daarna wordt bekeken of het langer open blijft. Het is nu 5 jaar later maar ik zie nergens iets over een mogelijke verlenging of dat het weer uit elkaar wordt gehaald. Nu toch bijna alle kavels in dit deelgebied van de Laakhavens een nieuwe bestemming hebben gevonden zou je denken dat de gemeente dit kavel nu ook uit gaat geven aan commerciële partij.

1 - 20 of 240 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.