SkyscraperCity banner

1 - 20 of 133 Posts

·
Registered
72 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Vandaag zijn de Campusboulevard aangekondigd met een nieuwe strook torens: https://www.omroepwest.nl/nieuws/3975685/Prins-Bernhardviaduct-Den-Haag-deels-gesloopt-voor-nieuwe-boulevard

Op zich heel logisch. Er lijkt al rekening gehouden te zijn met deze ontwikkeling:
  • voor het Rijkskantoor aan de Schedeldoekshaven is het project van Rijnstraat 8 nooit echt afgerond;
  • het uitgebreide tunnelgebouw tbv renovatie van de Koningstunnel is vorig jaar aan de Oost zijde van het viaduct gebouwd.

-edit- ook gepost in binnenstad draad. Maar verdient wel een eigen draadje.

·
Unregistered User
3,778 Posts
Met naast het ministerie aan de Rijnstraat een toren genaamd De Hooghe Rijn van circa 160 meter, op de KB locatie twee torens, waarvan één 140 meter en op de Conservatoriumlocatie twee torens, waarvan één van circa 100 meter en één hoger dan 100 meter. Plus een toren naast de Conservatoriumlocatie boven de A12.

En ik constateer intenties voor herontwikkeling van de locatie parkeergarage Veerkade en Mercure Hotel.

PS: modje, kan je s.v.p. voor de topicnaam nog Den Haag: plaatsen?

·
the double dude!
1,647 Posts
140 en 160 mtr ? Hoogtes staan daar niet vast volgens mij .........er mag zo hoog als je wilt...toch

·
Registered
244 Posts
Om eerlijk te zijn heb ik twijfels of dit over vijf jaar allemaal echt is doorgegaan. Maar tjongejonge, wat zou de stad er enorm van opknappen. Qua impact vind ik het te vergelijken met het opnieuw uitgraven van de Catharijnesingel in Utrecht.

·
Rick Bakker
5,233 Posts
Tel ik daar 21 nieuwe torens ten opzichte van wat er nu staat op de eerste plaat van Charlie Frank? Ongekende weelde :cheers:

·
Registered
583 Posts
Tel ik daar 21 nieuwe torens ten opzichte van wat er nu staat op de eerste plaat van Charlie Frank? Ongekende weelde :cheers:
Hopelijk blijft de massa van die Mercure vervanger een studie en komt daar ter zijner tijd iets eleganters.

Maar inderdaad, lekker bezig daar. De achtergrond bij Ron Fresen wordt alleen maar indrukwekkender.

·
Unregistered User
3,778 Posts
Hopelijk blijft de massa van die Mercure vervanger een studie en komt daar ter zijner tijd iets eleganters.
Hopelijk wel ja. Als de KB werkelijk naar die plek zou gaan zou die echt in een bijzonder vormgegeven gebouw moeten komen.

De achtergrond bij Ron Fresen wordt alleen maar indrukwekkender.
Vanaf zijn studio aan de Hofweg zouden juist alle bestaande torens het zicht op de nieuwe torens bijna volledig blokkeren. Nee, dan kan je beter hopen op Bellevue, waar overigens op de hoogte zoneringkaart twee honderdplus torens staan aangegeven.

We mogen zo langzamerhand spreken van een Haagse Downtown....:banana::banana:
Indien dit wordt gerealiseerd misschien. Maar dan moeten er wel ook veel woningen en voorzieningen bijkomen in dat gebied. Anders wordt het 's-avonds te veel een doods kantorenterrein.

• Like
Reactions: D3N HAAG and Joz

·
Livin' 28-high
1,814 Posts
Ik denk dat je een heel groot gebied hoogbouw krijgt met er tussenin de (tegen die tijd) vreemde laagbouwbuurten Rivierenbuurt en Bezuidenhout-West. Waar de huizenprijzen heel hard gaan stijgen.

·
Registered
583 Posts
Vanaf zijn studio aan de Hofweg zouden juist alle bestaande torens het zicht op de nieuwe torens bijna volledig blokkeren. Nee, dan kan je beter hopen op Bellevue, waar overigens op de hoogte zoneringkaart twee honderdplus torens staan aangegeven.

Van de Campusboulevard zal inderdaad niet veel te zien zijn. Hooguit de hoogste van de vijf geplande torens misschien. In ieder geval wel de Belle Vue/KJ-torens, de Sonate hoteltoren en misschien de Grotius torens.

In de studio hebben ze een gek trucje uitgehaald waarbij de skyline in tweeën is gehakt en een stukje is verschoven.

·
Registered
4,030 Posts
Mooie plannen!

Vraag me wel af waarom zo veel torens als twee paar schoenen gepland staan. Twee identieke torens naast elkaar dus. Ik vind dat niet echt mooi, zeker niet als het vaker voorkomt zoals hier.

De plint aan het viaduct op twee verdiepingen vind ik leuk! (laatste schets) Doet me een beetje denken aan Wenen.

·
Gay love is love too
10,556 Posts
Altijd wel leuk dat Fresen de camera naar de skyline draait als 'ie buiten staat, sommige van z'n collegae draaien 'm juist iets naar links om (een stukje van) de Ridderzaal te laten zien.

·
Unregistered User
3,778 Posts
Beleidsplan Koninklijke Bibliotheek:

Huisvesting
We weten dat ons huidige gebouw – hoewel nog relatief jong –
niet geschikt is voor de toekomst. In 2017 bleek dat renovatie
van het huidige pand kostbaarder zou zijn dan nieuwbouw. Dat
was de aanleiding om de verschillende functies van onze huis-
vesting - magazijn, publieke ruimte en kantoren – nog eens
tegen het licht te houden en een visie daarop voor de toekomst
te ontwikkelen. Dat we onze doelen in samenspraak met onze
partners en gebruikers realiseren, betekent dat de overgangen
tussen de publieks* en werkruimtes natuurlijker mogen zijn.
Onze fysieke collecties, ruim 3,5 miljoen boeken, 650.000
tijdschriftbanden en meer dan 100.000 krantenleggers, krijgen
een eigen huisvesting, op enige afstand van de publieksruimte
en kantoren, waarbij het klimaat en het veiligheidsregime
volledig kunnen worden toegesneden op de collecties.
We bereiden ons dus voor op een verhuizing in de volgende
beleidsperiode (2023-2026). Dat betekent dat het inzet zal
vragen om veilig te kunnen blijven werken in het bestaande
gebouw. Maar nog meer betekent het dat we de komende
jaren verder vorm zullen geven aan de nieuwe nationale
bibliotheek. ‘We vormen onze gebouwen en daarna vormen
ze ons’, zei Churchill over het Engelse Huis van Afgevaar-
digden. De KB zal gehuisvest zijn op een centrale locatie in
Den Haag op een manier die aansluit bij onze rol en ambities.
Mensen hoeven steeds minder naar de locatie te komen om
de collecties te raadplegen, met uitzondering van datgene dat
hoge materiële waarde heeft of niet digitaal beschikbaar is.
Dat maakt het des te belangrijker dat het gebouw een icoon
is waar het geschreven woord wordt gevierd en versterkt.
En waar het belang van kennis, creativiteit en persoonlijke
ontwikkeling vooropstaat. We willen op een plek werken die
ook bezoekers inspireert en verleidt, om samen slimmer,
vaardiger en creatiever te worden.

Bron: Beleidsplan Koninklijke Bibliotheek 2019-2022

·
the double dude!
1,647 Posts
2023 -25. Nou dat zal me d'r 'n icoon worden.......................

1 - 20 of 133 Posts