SkyscraperCity banner

21 - 40 of 133 Posts

·
Unregistered User
3,903 Posts
Op de plek van de voormalige Amerikaanse ambassade.

·
the double dude!
1,730 Posts
het Haagse gerechtshof staat ook op als perspectief gebied , lijkt me toch sterk dat dit plat gaat ......

En hoe hoog mag je op de KC plot gaan ? staat ook aardig hoog ingetekend ...

·
Unregistered User
3,903 Posts
het Haagse gerechtshof staat ook op als perspectief gebied , lijkt me toch sterk dat dit plat gaat ......
Alles is denkbaar bij het Rijksvastgoedbedrijf. Van vrienden die er werken hoor ik al vele jaren dat het gebouw niet meer voldoet en te duur om nogmaals te vernieuwen. Ooit houdt het op wat je met verbouwen en renoveren kan bereiken.

En hoe hoog mag je op de KC plot gaan ? staat ook aardig hoog ingetekend ...
Het geldend bestemmingsplan geeft volgens mij de hoogtes van de huidige bebouwing aan als maximum. Maar dat kan aangepast worden. Wél durf ik ervan uit te gaan dat Bezuidenhout zwaar in verzet zal gaan tegen nog meer woningen zonder nieuwe voorzieningen voor de wijk. Ze hebben wel een punt. Maar wat mij betreft minder waar het gaat om klachten over hoogte op zich.

• Like
Reactions: Joz

·
Livin' 28-high
1,828 Posts
Volgens mij is deze (Bibliotheek) nogsteeds bedoeld te verhuizen naar Spui(plein): Mercure-locatie.

·
Unregistered User
3,903 Posts
^^ Dat is één van de mogelijkheden die genoemd zijn.

·
Unregistered User
3,903 Posts
Gooi dan gewoon kortenbos plat en maak er wat moois van.
Tja, dat zou mooi zijn. Maar dan heb je beleggers nodig die alle koopwoningen eerst opkopen. Dan zou je een waterrijk gebied met allemaal kleine grachten en haventjes kunnen ontwerpen, die verbonden zijn met de Singelsgrachten. Dromen mag toch?

·
Registered Abuser
5,045 Posts
Dat zijn beide natuurlijk klonen van Centrecourt. Aangezien die architect dat trucje in DH al eens gedaan hoeft hij hier niet opnieuw te doen.

·
the double dude!
1,730 Posts
Hoeft niet exact hetzelfde, maar het gaat mij om die stijl, vind ik mooi !

·
Registered
854 Posts
Bij nader inzien lijkt het alleen om de 2 lagere torens 120 a 125m. te gaan.
Dit moet toch gewoon door de welstandscommissie heen fietsen!
PB viaduct is helemaal verdwenen, tot zo ver klopt dat niet.

Links van die 2 torens komen er nóg 2.

En dan te bedenken dat daarnaast deze 3 torens er nog bij komen! Hoe bedoel je verdichten, toch een klein Tokyo naar ik denk.

·
Unregistered User
3,903 Posts
De bestaande ministerietorens zijn 146m

De locatie wordt natuurlijk beperkt door de grootte van het perceel, daarom worden de torens slank (gelukkig)

Ik schat qua hoogte 2x ± 120m en 1x ± 130m

Die van 2x 120m hoeven van mij niet hoger, ze passen ook qua vorm prima in de skyline.

Echter die van 130m kan beter anders. 135m hoog plus een bekroning van 25m en een ronde vorm als tegenhanger van de Witte Anna. Deze mag best ook iets 'dikker' door een beetje over de weg te hangen. Zo kan je meer m2 kwijt.

Maar inderdaad, er ligt nog geen echt bouwplan. Het kan nog veel kanten uit.

·
Unregistered User
3,903 Posts
Het zal inderdaad in dit plan om de twee lagere torens gaan, want er wordt alleen gesproken over woningen en detailhandel. In deze renders is de derde toren erbij getekend voor de algehele indruk. Het Rijk heeft haar oog laten vallen op het plot voor de hoogste toren en wil daar kantoren realiseren. Daarvan weten we dus nog niks, maar Rijksvastgoedbedrijf dus verwacht niet veel van het ontwerp.

• Like
Reactions: Joz
21 - 40 of 133 Posts