SkyscraperCity banner

101 - 120 of 133 Posts

·
Registered
864 Posts
Yep, daar valt ook best wat op af te dingen. De spruitjeslucht spat er vanaf. Als hoogbouw alleen maar op zo'n schrale manier kan dan kan ik de tegenstanders opeens een stuk beter begrijpen. En dan ook nog complexen met 1000 huizen van een paar vierkante meter. Het lijkt wel alsof we moedwillig een banlieu creëren.

·
Registered
208 Posts
Iedere toren op die Dubai foto zou hier een ware bezienswaardigheid zijn. De toren met die Hollandse trapgeveltjes vlak onder de top is erg sexy. De rest eigenlijk ook.

·
Registered
Forum Hadriani
5,457 Posts
Klopt want in Rotterdam staan ook weinig sexy torens. Interessante discussie. Waarom zie je in het Midden Oosten en Azie zoveel sexy en ultra luxe gebouwen en hier zo minimalistisch? In een beetje toren in Rotterdam betaal je zo 600k gemiddeld. Het zijn nu niet echt pauperblocks.

·
Registered
596 Posts
Klopt want in Rotterdam staan ook weinig sexy torens. Interessante discussie. Waarom zie je in het Midden Oosten en Azie zoveel sexy en ultra luxe gebouwen en hier zo minimalistisch? In een beetje toren in Rotterdam betaal je zo 600k gemiddeld. Het zijn nu niet echt pauperblocks.
Wellicht omdat ze daar te veel oliegeld hebben, niet al te veel op hebben met mensenrechten (lees: bouwvakkers) En niet gehinderd worden door een Protestants/Calvinistische inslag maar eerder nouveau riche bling bling. Voilà...

·
Registered
208 Posts
^^
Om die reden werd ik haast euforisch toen ik de eerste ontwerpen Verheeskade 25 zag. Op de uiteindelijke renders zijn de toppen alleen nog maar groter en gedetailleerder geworden, geweldig. Vind hem heerlijk Haags en tegelijkertijd Dubai-achtig. Wat wil je nog meer?

·
Registered
Forum Hadriani
5,457 Posts
Als ik even naar Rotterdam kijk -want met Den Haag moet je maar afwachten of er uberhaupt iets gebouwd wordt- zie je toch positief gezegd robuuste blokken en negatief gezegd jaren 70 flats. Terraced tower met enige verspringing, maar verder jaren 70, net zo als de Cooltower , Boompjes zeg maar Sovjet blokken, Zalmhaven waar alle frivoliteit eraf geschoten is en Casa Nova waar de architect net een inzinking kreeg. Post is erg fraai, eerst maar zien dat ie nog komt.

Eens hoor ik mis in NL zeker ook enige elegantie, rondingen, luxe, en allure aan gebouwen.

Beirut, wat nu toch even actueel is heeft zo'n Terraced tower:
South_View.jpg

PS ik hoop niet dat ik 010 boos maak:)

·
the double dude!
1,721 Posts
Vraag naar bekende weg...........
Geld , geld geld geld geld geld geld geld geld geld geld geld geld geld geld geld geld geld geld geld geld
En nog is geld.
Daarnaast calvinisme .

·
Registered
Forum Hadriani
5,457 Posts
Dan moeten we het architectenburo van Zaha Hadid meer binnenhalen. Helaas is dit toppertje zelf al overleden op 66 jarige leeftijd. Ironisch genoeg heeft ze bij Rem Koolhaas gewerkt. Van Rem of zijn buro OMA ben ik dan zeker geen fan. Iig wat hij in Nederland aan droevenis heeft neergezet.

·
the double dude!
1,721 Posts
Idd , koolhaas heeft t financieel gezien beter gedaan dan wij allemaal bij elkaar .....
Maat jeetjemina way een lelijke teringtroep heeft ie gebouwd zeg,
Slechte smaak wat mij betreft.......
Iig mijn smaak niet, weg ermee

·
Registered
Forum Hadriani
5,457 Posts
@flap, ik denk dat het toch niet altijd maar het 'geld' is. Neem Pontsteiger in Amsterdam of de meeste Rotterdamse torens in aanbouw. Dat zijn geen goedkope flatjes. Een ontwikkelaar heeft toch best ruimte. Ik ben ook bang dat het gewoon een Nederlandse architectuurstroming is. Robuust, niet al teveel poespas, efficient, altijd safe en minimalistisch. En wellicht technisch innoverend.

Bij bijv. Amare is er echt een budget, en dan minimaal. Bij het EMA was dat ook zo. Maar je kunt als ontwikkelaar best een top architectuur woontoren neerzetten. Er zijn steeds meer Nederlanders die dat geweldig vinden en ook het geld hebben. Kijk naar Bayhouse, geen goedkope flatjes. Al is het gebouw ook weer robuust, met stalen kruisen en rechthoekig.

Het mag gewoon niet elegant of met allure, of het vloeken in de kerk is.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

·
the double dude!
1,721 Posts
Idd recht toe recht aan , maar ff serieus zijn er in Dubai of andere rijke plekken geen welstands clubs , of zoiets als vrienden van Dubai haha.....😎😎😂😂
Al die kinderachtige lui hier, verschrikkelijk zeg..........Al zouden dat soort clubjes weg zijn, winnen we al veel.

101 - 120 of 133 Posts